Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zamyšlení nad sněhovou vločkou

15. 07. 2007
1
4
848
Autor
Llimit

Vzpomínka na zimu, trochu starší dílko skutečně jen tak.

    Nenápadná sněhová vločka padá k zemi. Neví proč a je jí to jedno, prostě padá. Nakonec jistě nekam dopadne. Neví ale kdy ani kam, ví jen, že k tomu dojde. To vědomí je důležité. Tedy... pro nás určitě. Jak moc může být něco jako vědomí důležité pro kus vody v pevném skupenství zvolna se snášející k zemi? Zatímco se vločka vířivými pohyby převaluje ve vzduchu, mysl uvažuje o otázkách bytí. "Co to vlastně je ten pád? Nevyhnutelná cesta, která čeká každou z vloček. Jaké by asi bylo zastavit se, moci se dívat na svět stále z výšky. Vyhnout se dopadu. A co asi bude po něm? Co když jsou všechny ty řeči o koloběhu vody jen výmysl? Co když pak už nebude vůbec nic?" Vločka ale neuvažuje, vločka prostě padá. Ani si neuvědomuje, jaké má štěstí, že si nic neuvědomuje, a proč taky, vždyť je to jenom vločka. Kdyby se však přecejen měla vyjádřit, popsat se nějakým pocitem, byl by to nejspíš údiv. Takové to nevinné, nekonečně veselé překvapení, jaké zažívá malé dítě vždy, když objeví něco nového a zajímavého, ať už to je dudlík nebo třeba jedovatý chřestýš. Takové dítě stejně jako vločka neví co má očekávat, a proto neočekává. Ke štěstí to nepotřebuje. A tak udivená vločka dál radostně padá nezatěžovaná očekáváním, touhami, názory nebo strachem z jedovatých chřestýšů. Neví proč padá a je jí to jedno, prostě padá.
              ...a padá štastná...
                                                                               Plesk!

4 názory

Grainee
22. 07. 2008
Dát tip
Noooo, něco v tom je.

Grainee
22. 07. 2008
Dát tip
Noooo, něco v tom je.

ra1n
11. 08. 2007
Dát tip
Aspoň že padala šťastná - někdo neví proč padá a tak se ani neraduje z pádu :O

niemante
15. 07. 2007
Dát tip
:D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru