Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Móda

18. 07. 2007
7
5
1682
Autor
nepotrebujem

K. R. Popper: "Kto však vážne hľadá pravdu, nebude nasledovať módy, naopak, módam bude nielen nedôverovať, ale bude proti nim bojovať." AKO VIDÍM FILOZOFIU

Zvláštne!

   Idem do práce ako každý iný deň. Tou istou cestou a stretávam z videnia známych ľudí. Avšak s tým rozdielom, že všetci muži majú vlasy dlhé minimálne po plecia.

   Nie žeby mi táto náhla a nevysvetliteľná zmena vadila. Ba práve naopak. Aj sám mám dlhé vlasy. Je to znak, že počúvam metal, že mám odpor k móde a súčasnej spoločnosti vôbec. Prvé dva dôvody sa síce mierne vylučujú, ale nech. Taktiež sa už nedá hovoriť, že by som tým šiel proti móde, nakoľko ich dnes nosia všetci, ale ani to mi ktovieako nevadí. Jediné, čo ma znepokojuje, je, že neviem, ako im mohli narásť za jedinú noc.

   Náhle zneistiem a zapochybujem o minulosti svojich dlhých vlasov. Dokonca som si nie stopercentne istý, či som ich mal deň predtým, alebo to bolo len moje želanie. A vôbec – chcel som mať vôbec niekedy dlhé vlasy? Neviem si na to odpovedať, desí ma to.

   Tiež si neviem spomenúť, odkedy počúvam metal.

   Podobné znepokojivé úvahy sa črtajú aj v tvárach ostatných mužov.

   Čo sa to len deje?

   Ako kráčam zvyčajnou trasou po chodníku, stávam sa svedkom čohosi ešte neuveriteľnejšieho. K mužom prichádzajú ženy, chvíľu sa zhovárajú a potom im muži vyskakujú na chrbát a ženy ich kamsi nosia.

   Pociťujem čoraz väčšiu únavu. Nevládzem kráčať, bolia ma najmä chodidlá, ale taktiež presilené stehná.

   - Môžem vás vziať na chrbát? – spytuje sa ma akási školáčka.

   - Veľmi by si mi pomohla, ale nechcem ťa obťažovať.

   - To nie je obťažovanie. Je to povinnosť každej ženy, tak sa to dnes sluší.

   - Aha, tak dobre.

   Čupne si a ja jej vysadám na chrbát, trocha madžgám jej školskú tašku. Spytuje sa ma, kam to bude.

   - Do firmy vidličky a nože, - velím.

   - Bude mi cťou, - vraví a vydáva sa smerom k mojej firme.

   - Ďakujem ti.


5 názorů

Athares
29. 01. 2012
Dát tip
Citát i povídka jsou fajn. Nic složitého, nic příliš jednoduchého. *

vďaka všetkým; Šimonovi - ani sám neviem, ako presne som to pri písaní myslel; išlo mi len o to, ako si napísal, aby to v čitateľovi niečo zanechalo. to je podľa mňa zmysel absurdnej poviedky. No a tiež som tam chcel bachnúť ten citát.

Winter
19. 07. 2007
Dát tip
Mě to zase připomnělo Edmunda Elata říznutého nepotrebujem :). Ale je to fajn dílko, taková epizodka, která má náboj, a to je hlavní.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru