Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 3

28. 07. 2007
1
9
1259
Autor
R.P.

aj jedno avízo je pre mňa úspech, takže ďalší dielik mozaiky...

     Telefón prestal zvoniť a bytom sa opäť rozľahlo ticho. Zatvoril som oči a po chvíli ich zas otvoril. Mal som pocit, akoby v stenách chodby pulzoval život. Točila sa mi hlava. Už som o tom nechcel premýšľať. Bolo mi zle. Na okná v spálni zabubnovali kvapky dažďa hnané vetrom. Mal som pocit, že byt je tmavší ako pred chvíľou. Akoby sa ponoril do vlastného šera. Musím vypadnúť z tohto bytu, musím sa dostať niekde medzi ľudí, povedal som si a už len obyčajná myšlienka na zmenu prostredia a spoločnosť mi zmiernila bolesť hlavy a trocha pozdvihla náladu. Aspoň som si to myslel.

     Zamieril som do spálne a sadol si na posteľ tak, aby som videl do chodby. Cítil som sa ako paralyzovaný. Skleným pohľadom som hľadel cez otvorené dvere nespúšťajúc oči z dverí do pracovne. Už som o tom nepremýšľal, len som tie dvere pozoroval aj keď som si to poriadne ani neuvedomoval. Myslím, že takéto momenty pasivity vedomia sú chvíľami, kedy sa informáciu snaží analyzovať naše podvedomie. Pre mňa však bolo teraz dôležité, že bolesť hlavy poľavovala. Dôležité bolo mať tie dvere stále na očiach. Nútilo ma k tomu niečo neurčité. Možno strach, že sa ešte viac odchýlia a spoza nich sa na mňa vyškerí moja vlastná tvár.

     Na mobil som už ani nepomyslel. Nezaujímalo ma či ma niekto potrebuje a či je to dôležité. Možno to bola moja bývalá žena a možno sekretárka môjho vydavateľa. To však pre mňa nebolo podstatné. Títo ľudia by vo mne vyvolávali spomienky na minulosť, ktorú chcem nechať konečne vyblednúť ako starú kresbu ohmatanú miliónmi očí.

     Ach, čo je vlastne cieľom môjho života? K čomu spejem? Čo je to, čo hľadám? Nič, čo som počas svojho života až doteraz zažil, dosiahol alebo preskákal mi nedávalo pocit skutočného a úplného uspokojenia. Všetko som vnímal ako svoju povinnosť, nevyhnutnosť a aj to najvyššie uspokojenie – uspokojenie z napísania nového príbehu - nebolo ničím iným ako vyslobodením sa z moci šialenej túžby tvoriť, únik z pazúrov prekrásneho, ale šialeného anjela. Holá snaha o záchranu života.

     Keď som si uvedomil o čom vlastne premýšľam, pousmial som sa. Premýšľať o zmysle svojho života. pf. Cítil som sa ako citovo rozrušený pubertiak, hľadajúci svoje miesto vo svete. Keď sa táto téma objaví v konverzácii dospelých, často ju okamžite odsunú nabok. O takých veciach vraj premýšľajú teenageri, nie dospelí. Tí vedia, kde je ich miesto. Ale vedia to naozaj? Možno sa len boja nad tým premýšľať, aby nezistili, že odpoveď nepoznajú. Zdá sa, že touto dogmou som bol nakazený už aj ja. Pustil som to z hlavy. Bože, aké je to jednoduché.


9 názorů

R.P.
01. 08. 2007
Dát tip
ok ok teším sa:)

martinez
01. 08. 2007
Dát tip
já nějak pozapomněla ve víru všedních dní ale už pokračuju zas :o)

hai_mal
28. 07. 2007
Dát tip
:)

R.P.
28. 07. 2007
Dát tip
ešte raz Ď a ešte ĎĎĎĎĎĎĎĎ. hneď mám lepší deň

hai_mal
28. 07. 2007
Dát tip
a piš piš budu tě číst :)

R.P.
28. 07. 2007
Dát tip
ď :)

hai_mal
28. 07. 2007
Dát tip
Ano, ten příběh je o tobě a tvých pocitech, to mi bylo jasné okamžitě. Protože podobné pocity dokáže popsat tak dobře jen ten kdo je sám má...a protože ty pocity znám, tak vím že je to celé vlastně o tobě... A ohledně tvého okolí - nevím jak dlouho máš tyhle stavy, ale myslím, že se je časem naučíš do značné míry ovládat. Ale hlavně pozor na pýchu, to je mrška nenasytná a pak zůstává prázdno. S patřičnou pokorou budeš ty stavy za nějakou dobu ovládat ty sám. a já ti můžu jen popřát Hodně štěstí a vytrvalosti :)

R.P.
28. 07. 2007
Dát tip
v prvom rade ďakujem, že si si to prečítala. predtým som to publikoval celé naraz a nikto si to pre rozsah ani nevšimol. to, že si si to prečítala, je pre mňa česť. čo sa týka toho zvláštneho pocitu, tak ti veľmi dobre rozumiem. vlastne zlodej príbehov je z veľkej časti o mne a mojich pocitoch... mne sa často stáva, že sa proste zastavím kde práve som a spustím bdelé snenie.potom sa sám nestíham čudovať, čo všetko dokáže moja fantázia:) problém je v tom, že prestanem vnímať okolitý svet a preto mi ľudia (hlavne tréner) hovoria, že som prispatý.

hai_mal
28. 07. 2007
Dát tip
Myslím, že znám ten zvláštní pocit nutkání k tvořivosti. Říkám tomu Pocit otevřené hlavy. Takový divný pocit že mám jakoby otevřenou pravou hemisféru a jsem nějak "napojena" na nějaký zvláštní kanál, který je přímo nabitý a já...já si jen dovolím z něho chvíli čerpat. Píše mi to pak samo. A často mívám pak pocit, že jsem to ani nepsala já... no, už jsem si zvykla :) vlastně je to velmi příjemné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru