Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fontána

01. 08. 2007
2
6
728
Autor
Darius
Člověk musí věřit, že existuje
Jako bytost, ve vlastní realitě.
Že jiní lidé jsou,
Jsouc uvnitř vlastních realit.
Člověk v sebe nevěří, jako věc na věci nazírá.
 
 
Za plátnem světy malovaným,
Skrývá se sám malíř, druhé světy kreslící.
Světy jako zrnka písku v poušti,
Své hrany větrem drolící,
Snaží se jako puzzle zapadnout.
 
Však též zrcadlový vesmír světů,
V neustálé zpětné vazbě řítící.
Zároveň v celku a přesto sama oddělena
Vlna od dna, delta od pramena.
Pust trochu krve do trubek mozku rezivých
Uvolni uzdu myšlenkám podvědomě zatraceným,
Nech jimi mysl volně plout,
Jako vláha v cévách stromu, myšlenka jeho semenem.
 
Opilý objekty, skrz ně sebou samím,
V moři topící se stín, od pláten přes malbu vržený
Slepý, jak hvězda svůj svit nevnímá.
Proč lidských světů celek kouly netvoří?
Včas smrti, část se oddělí,
Však stále v prazdnotě tu trvá spojení.
Čím větší koule jest, tím více možných cest
V nekonečné fortuně osudové nutnosti.

6 názorů

Darius
01. 08. 2007
Dát tip
1.smysl: Víra a nevíra v cokoly co nelze dokázat je ekvivalentní. Prostě chci (ne)věřit, tedy (ne)věřím, tudíž to pro mně (ne)existuje – pouze v moji realitě. 2.smysl: Víra navzdory všem důkazům. 3.smysl: Víra – do jaké míry Věřím, že vědomý není jenom vedlejší produkt činosti mozku, ale jeho funkcí. (1.smysl) Věřím tomu že utvářím sebe sama vlastním vědomím, a ne, že kopíruju okololí ať vědomě nebo ne a vlastně tak stavím sebe. (3.smysl - většinou ne) Věřím, že dokážu ovlivňovat svoje chování a vybírat z milliard možností. (3. smysl -většinou ne) Uvědomění vlastní existence ovlivňuje únava, drogy, smrt. Může nastat stav, kdy člověk jedná nevědomě, kdy jedná a uvědomuje si co činí, ale nemůže to ovlvnit nebo si to uvědomuje, až právě v okamžiku konání. Mozek zobrazuje jen filtrované informace. Kdo rozhodne co vnímám? Já nebo mozek, když já je mozek nebo jeho funkce nebo jeho product? Jak může být samotné vědomí či vědomí čehokoli explicitní?

martinez
01. 08. 2007
Dát tip
spoustě lidí nejde o formu... ale aspoň to - kvůli čtenářům - šupni do správný kategorie... :o) pro lepší orientaci dyž člověk hledá co by si přečet, víš?

Narvah
01. 08. 2007
Dát tip
"Člověk musí věřit, že existuje Jako bytost, ve vlastní realitě." v to člověk věřit nemusí. to se mu explicitně jeví samo o sobě, z podstaty jeho bytí..

Darius
01. 08. 2007
Dát tip
Souhlasim o formu mi jde až v třetí řadě. Je to něco jako prozření: subjektivní pochopení mnoha věcí. Měl jsem k tomu nakreslený i schema, který se někam podělo už před řadou let. Pak jsem se dočetl, že to subjektivní pochopení mohou být příznaky psychologické diagnozy.

R.P.
01. 08. 2007
Dát tip
mne sa to páči*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru