Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak je bezmocný

11. 10. 1999
0
0
1587
Autor
Count

Říkanka brojící proti vědě, kterou sám využívám jak nejvíce mohu. Ale přijde doba, kdy svět spasí buďto kravský klon a nebo neutronová puma.

Za sedm dnů stvoření, krásu zříme ze všech stran. Však přemýšlej otče všehomíra, vždyť jsi na to všechno sám. Ulehčímě ti práci s osudem, dej nám jen trochu času. Všemožné změny pak navrhnem, třeba i s pomocí ďasů. tak třeba…. Hrdlička se zobanem supa a vlk s čenichem krysy, delfínů stáda tupá, netopír, co vzhůru hlavou visí. a proto… "Dílo tvé, nechť se podaří, dílo tvé, ať nic nezmaří, kdo nadšeně se netváří, toho dostanou pekelní ohaři." Medvěd s nohama laně, žirafa s krkem hrocha, černochovy černé dlaně, výkalů slona trocha. "Dílo tvé, nechť je zde na věky, dílo tvé, dej ať každý zří, by vzhled nemělo pravěký, proto jsme zde, synové tví." Těhotnou ženu s placatým břichem a mužův penis dáme mezi oči, křik ten nahradíme tichem, hlavu, ať dokola se točí. "Dílo NAŠE, ať tvar má budoucí, dílo naše, pevný má řád, díváme se na tě, starče nemohoucí, začínáš nás srát. Dvě hlavy místo jedné a pravá ruka bude trošku kratší, uřízneme ouško neposedné, to vše pro krásu Vaší. Jsme to my, inženýři genů, přetváříme pro vás svět, pryč s představami našich dědů, už sice nebudete žít, však ani churavět. Černobyl byl jenom úvod, no tak, nebojte se milá paní, vytvoříme z lidí velký průvod, zelenou dáme klonování. Pak všechny svorně nacpem do klecí, "Pozor, ať nevezmou nám roha !" Humanitu stranou, buďme nad věcí. Co teď ? Naklonujme boha !
kačka
14. 12. 1999
Dát tip
Jsem bezmocná, vtip a nadhled mě vždycky sejme, zpod stolu se sice tentokrát nehrabu, ale pár drobných rad ku zbytkovému vylepšení mě napadlo už dávno..připoměls mi "rajskou zahradu" od Knížáka, kde jsem nad sádrovými teloprasaty s kohoutím zobcem šaškovala v komorním prostředí Bítovského sálu s kamerou, ale pak jsem to nechtíc smázla. Být tvořivě postižen je docela sranda, pokud se to nebere moc vážně :-).

slavek
16. 10. 1999
Dát tip
básnička moc pěkná. Snad jen jedna technická připomínka.. Černoch nemá černé dlaně. :-))

snoopy
14. 10. 1999
Dát tip
..neztrácí se to samo v sobě.. a má to tečku.. a vtip

Naja
12. 10. 1999
Dát tip
Dlouhy basnicky vetsinou nectu az do konce. Tuhle jsem docetla.

zkumavinka
12. 10. 1999
Dát tip
tak to je dobre buricska basnicka... ;-)
jen mi tam na tebe neco nesedi... ale gdyz ono by se to bez toho nedalo tak napsat, ja vim... hlavne ten konec by jaksi zmizel... ;-)

(mimochodem... netopYr... to sem vcera nak prehlidla)

Tynic
12. 10. 1999
Dát tip
Možná by se hodilo trochu více nadhledu ( je-li to možné )...jinak závěr je skvělý !
Jinak klonování ? Proč ne ? Všechno se musí zkusit. Může být snad lidstvo ještě horší ? Pochybuji.

Merle
11. 10. 1999
Dát tip
Jako obvykle jsi mě nezklamal. Snad jen trochu dlouhý a snad příliš přehnaný. Stejně zbytečně dobrý.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru