Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 10

03. 08. 2007
2
18
1498
Autor
R.P.

Každý život sa končí rovnako. Bezmocne v náručí smrti. a hoci si uvedomujeme, že jedného dňa si príde aj po nás, naša bezmocnosť nemá hraníc.ďalší diel mozaiky...

     Áno, priznávam sa. Som iba človek a desím sa tohto predpísaného osudu.

     Pokračujúc vo svojej ceste som si naraz niečo uvedomil. Prišlo to ako blesk z čistého neba a ja som si zrazu všimol určitú spojitosť medzi mojimi úvahami a holým faktom, že pokračujem vo svojej ceste dolu ulicou. Most spájajúci tieto dve dimenzie bol však čisto symbolický, no odpovede plynúce z tohto spojenia, vynárajúce sa predo mnou z nevidúcej tmy, ma napriek krehkosti spojenia ešte viac vydesili.

     Je na čase poriadne sa zamyslieť. Postrehol som, že moje úvahy, nech ich vyšlem kamkoľvek, sa vždy uberajú tým istým smerom. Akoby už nepatrili mne. Akoby som Ja, ich pôvodca, nad nimi stratil moc. Ja som ich stvoril, no ony prevzali kontrolu samé nad sebou. A možno nie, možno túto loď riadi niekto tretí. To som nevedel, no jedna vec mi bola aj tak istá. Všetky moje myšlienky, všetky úvahy sa uberali jediným smerom. To znamená, že sa snažia poukázať na jediný možný cieľ, na jediné riešenie. Myslím, že to znamená nevyhnutnosť toho, čo sa má stať, pretože nič iné sa stať nemôže. Tak to bolo...predurčené? Neviem, niektoré odpovede nám vždy zostanú skryté.

     Čo je však tým riešením, čo predstavuje cieľ, ku ktorému spejem? Čím viac som nad tým premýšľal, tým viac som sa mračil. Už teraz som inštinktívne vycítil, že to nebude nič dobré. A nemýlil som sa. Všetky moje úvahy poukazovali na jediný možný scenár. Čo však bolo obsahom tých úvah? Boli to myšlienky hovoriace jasnou rečou. Ten, kto má v sebe dych tvorivosti, zomrie vyčerpaný bojom, prázdny, dutý, vysatý, využitý a zneužitý. Zomrie s modlitbou na perách, ktorá mu aj tak nepomôže. Nič mu nepomôže. Zomrie nešťastný a porazený. Ten hlas v mojej hlave to povedal výstižne: Tá beštia vždy dostane, čo chce!

     Tá beštia je teraz vo mne. Krúti sa a pulzuje. Prebúdza sa a ja viem, že nech som akokoľvek mocný, nikdy ju nepremôžem. Je vo mne a prebúdza sa, no aj keď to viem, nijak nemôžem zabrániť tomu, čo sa má stať, pretože ona vždy dostane, čo chce!

     Toto je most, o ktorom som hovoril. Spojenie medzi dimenziami. Je to vedomie blížiaceho sa konca v kontraste s úplnou bezmocnosťou. To je to, čo sa mi vlastné myšlienky oslobodené spod mojej nadvlády snažia povedať. Môj koniec bude neslávny a bolestivý, no ja tomu nemôžem zabrániť, hoci o tom viem. Môžem sa len bezmocne prizerať. Proste musím chtiac-nechtiac pokračovať vo svojej ceste dolu ulicou v ústrety jedinému možnému koncu, hoci už na začiatku cesty som uzrel niečo, kvôli čomu by som sa mal zastaviť, pretože to, čo som videl, je len predzvesťou toho, čo ešte uvidím, ak budem pokračovať. Lenže ja musím pokračovať. inak to nejde.

     A tak som kráčal ulicou. Kráčal som, lebo inak to nešlo. Nebolo inej možnosti. Kráčal som hrbiac sa v starom plášti s myšlienkami na vlastnú smrť. Cítil som sa pri tom ako dieťa. Ja nechcem zomrieť! Kričal som v duchu vzdorovito a zároveň zúfalo bezmocne, ako len dieťa môže byť. Bolo to strašné, no najhoršie na tom bolo vedomie, že nejde o príbeh či rozprávku, ale o skutočnosť. To, čo sa tu deje, je skutočné, až príliš skutočné.


18 názorů

R.P.
05. 08. 2007
Dát tip
konečne nejaká konštruktívna kritika!!!!! ďakujem oblude a samozrejme aj mojim "dievčatám" martinez a hai_mal:). budem sa snažiť vám vyhovieť, ale až keď vyčerpám tých 40 strán, ktoré sú už napísané a moja lenivosť mi bráni meniť ich. takže sa ešte chvíľku budete musieť trápiť.ale každopádne ďakujem za rady. budem sa ich držať.

martinez
04. 08. 2007
Dát tip
já taky u monitoru dlouhý texty nemám ráda... ale takhle nakouskovaný to eště zvládám :o)

obluda
04. 08. 2007
Dát tip
jasne martinez, staci:)dik tiez som par knih v tomto duchu precital, respektive som sa o to velmi snazil:) Asi je rozdiel aj v tom ci citas klasicku tlacenu publikaciu na papieri a ked citas text na obrazovke monitora - teda aspon ja pri monitore stratim trpezlivost dost rychlo.

hai_mal
04. 08. 2007
Dát tip
No, pravda je, že jsme u desátého dílu a kromě té ruky u kontejneru se tam nic moc nestalo. Nicméně myšlenkové pochody jsou zajímavé a (musím ti dát za pravdu obluda) několikrát rozpitvávané a rozmělňované do nejmenších detailů. Zpočátku mi to vůbec nevadilo, protože to navodilo takový jakoby důvěrný vztah s autorem. A byla jsem opravdu zvědavá kam se celý příběh bude posouvat. A ještě stále zvědavá jsem :)

martinez
04. 08. 2007
Dát tip
Podla mna by si mal pri pisani mysliet na citatela, ci to pre neho bude zaujimave, ci ho to nebude nudit. Kazda veta ci slovo by malo mat vyznam v ramci pribehu, vykreslenia atmosfery alebo pre dosiahnutie pointy já už se dožadovala více akce :o) ale líbí se mi to i takhle, že si u toho možu přemýšlet... neříkám že až to dočtu, že se k tomu někdy budu vracet, ale nevadí mi takový texty číst - myslím že sou různý styly psaní... četla sem už i knihy v tomhle duchu - záleží na čtenáři co se mu líbí - mezi knihama co se mi kdy v životě líbily sou hodně velký rozdíly v tématu aj zpracování... neumím ti vysvětlit v čem máme odlišný vkus - určitě má vliv spousta faktorů - životní etapa, nálada, stav, povaha, zkušenosti, zážitky... stačí? to je můj názor :o)

obluda
04. 08. 2007
Dát tip
Nazval by som celu seriu dusevnou masturbaciou. Dej sa takmer vobec neposuva, vsade len filozofovanie, nudne vnutorne monology a opisy. Vsetko je opisane prilis detailne, hrozne to nudi. Clovek moze preskocit par odstavcov, pripadne celu jednu ci viac casti a nic sa nemeni, stale je v obraze - ma to nulovu dynamiku. Pre teba to moze mat vyznam, ale citatelsky je to nezaujimave, neputave a rozkysnute. Technicky mas text zvladnuty, povedal by som priam sterilne - bezchybna vetna konstrukcia, pouzivanie slov, stylistika. Podla mna by si mal pri pisani mysliet na citatela, ci to pre neho bude zaujimave, ci ho to nebude nudit. Kazda veta ci slovo by malo mat vyznam v ramci pribehu, vykreslenia atmosfery alebo pre dosiahnutie pointy, zatial co u teba by sa dala urcite viac ako polovica textu jednoducho vyskrtnut bez zmeny obsahu. A to je ta masturbacia, aspon mam ten pocit - uspokojujes seba, ake rozne odtiene jazyka dokazes pouzit, akymi sposobmi dokazes myslienku vyjadrit - aj ked si ju uz niekolkokrat vyjadril a len ju opakujes, alebo je ta veta uplne zbytocna a nic nove respektive zaujimave citatelovi nedava. Inak sa mi navodena atmosfera paci a prave preto ma mrzi ta nuda okolo. Posielam aviza citajucim - chcel by som vediet, co si o tom myslia a v com mam iny vkus ako oni. :)

Petrusha
04. 08. 2007
Dát tip
no volá sa to prsaty muž a zloděj příběhú netvrdím, že je to štýlom písania o tom istom ale celkové smerovanie mi to veľmi veľmi pripomína

R.P.
03. 08. 2007
Dát tip
akýže to bol ten príbeh? upresni

Petrusha
03. 08. 2007
Dát tip
má to svoje niečo v sebe nie zlé písanie ale námet ... nie je zase až tak nový pripomína mi to okrajovo, ale velmi silno už existujúci príbeh o zlodejovi príbehov

R.P.
03. 08. 2007
Dát tip
Sokrates, keď ho odsúdili, povedal, že smrť nemusí byť nutne zlá. to si o nej ľudia len myslia, ale nikto v skutočnosti nevie, ako to je. takže naša bezmocnosť je možno v určitom smere účelová- aby nikto neunikol smrti, možno len ďalšiemu štádiu nášho života, len v inej forme, inej dimenzii blllla už sa moc zamotávam:)

R.P.
03. 08. 2007
Dát tip
ale toto je pozitívny pesimizmus, lebo ja sa v ňom vyžívam. napĺňa ma to viac, ako písanie o láske, alebo písanie humorných scénok a podobne:) tak sa usmejte, všetci raz umrieme:)

martinez
03. 08. 2007
Dát tip
si piš že nemôžeš nič prezradzovať ;o)

hai_mal
03. 08. 2007
Dát tip
nějaké trumfy v rukách si přece musíš nechat :) jinak by to nebylo to...ono :)

R.P.
03. 08. 2007
Dát tip
správne, uvidíte. ja by som vám to aj prezradil, ale nemôžem:)

martinez
03. 08. 2007
Dát tip
taky mě to zaskočilo, hrdina snad nemože už umřít... uvidíme zítra, no :o)

hai_mal
03. 08. 2007
Dát tip
...a ty mi povídej něco o pozitivním přístupu :) no, skoro to vypadá, že se blíží konec (povídky ?) Jenže my jsme se ještě téměř nic nedozvěděli, takže asi nebude konec, maximálně konec té ulice a tam se něco stane...možná uvidíme :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru