Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stretnutie v parku

08. 09. 2007
2
6
1177
Autor
niniw

...

Po ulici spomalene skáču farebné loptičky. Upravená mladá dáma si rezko vykračuje po kamenných schodoch, až sa na jednej z nich pošmykne a skotúľa sa k nohám dvoch prekvapených žien, ktoré práve horlivo diskutujú o tom najlepšom krémovom jogurte, do ktorého manžel pravidelne zabodáva lyžičku, aby zistil jeho hustotu. Namiesto toho, aby jej pomohli vstať, vzrušene hladkajú jej sýtočervený pletený rolák. „Je nový?“ spýta sa prvá z nich, ešte stále nevychádza z úžasu nad hebkosťou pleteniny.

„Nie,“ opráši si dáma pančušky,  v ktorých jej nohy vyzerajú štíhlejšie a predĺžili sa o niekoľko centimetrov. Z kabelky vytiahne plastovú fľašu. Položí ju do dlane, druhou rukou ju spôsobne prichytí za vrchnák a žiarivo sa usmeje. „Vyprala som ho v tomto.“ Vloží ju do rúk jednej z nich a už sa znova hrabe v taške. „A periem na takejto práčke,“ sťažka ju vytiahne z  kabelky.

„Mne sa práčka pokazila,“ povie smutne hnedovláska.

„To preto, že nepoužívate vhodný prášok na vodný kameň. Ale ten sa mi už, bohužiaľ, nezmestil do kabelky, takže vám ho nemôžem ukázať.“

„A čo je toto?“ ukáže prstom blondína na vec spadnutú na zemi, ktorej vlasy žiaria červenou farbou, za ktorou sa vždy otáčajú kamery v banke.

„Ehm,“ zastokne si dáma pramienok nalakovaných vlasov, ktoré majú bezchybne držať vo vetre, ale zjavne nie vtedy, keď je niekto v rozpakoch. „To je intímny gél. Nosím ho so sebou vždy, aj keď ho nepotrebujem, aby som si ho nesplietla s gélom, ktorý fixuje protézy. Viete, raz som sa v noci pomýlila, a potom sa môj manžel do mňa prilepil,“ povedala zahanbene a chcela sklopiť oči, ale nedalo sa. Špirála, ktorú používa, vytáča riasy až k nebesám a tak ich nikdy nedokáže poriadne zatvoriť.

„Vy máte umelé zuby?“ zdesene vykríkla tmavovláska, ktorá sa zo zásady nikdy neodfarbuje, ale zato používa šampón na zvýraznenie hnedej farby - z výťažkom z gaštanov. Z úst jej vypadol kúsok fit tyčinky, ktorú zapíjala diétnou kolou.

„Ja nie, to manžel. V jeho veku mať svoje zdravé zuby je zázrak. Vtedy, keď bol mladý,  ešte neboli také kvalitné zubné pasty a žuvačky na domáce žuvanie. Ale tak kto by si nezobral takého roztomilého starčeka, ktorý ma všetky možné dôchodkové pripoistenia a vie nádherne tancovať po vyleštených parketách. Ale už budem musieť ísť. Manžel s deťmi budú isto od hladu znovu pribíjať cestoviny o chladničku. A na takéto diery ešte nikto nič nevymyslel.“

„Máte pravdu, ja pôjdem tiež. Fifinko bude už určite hladný,“ privolala gaštanovohnedá  tlačidlom svojho hračkárskeho psa.

„Áno, aj ja máš ešte nejakú prácu,“ zdvihla sa pôvodne blondína s úmyslom dočítať si článok o novom vibrátore, ktorý sa dal pripojiť na MP3 prehrávač alebo mobil. Rovnako sa  tešila na sviežu morskú vôňu, ktorá poletovala vzduchom  vždy, keď stlačila malú fľaštičku prilepenú na obkladačkách jej toalety.

 

Všetky tri odkráčali parkom opačným smerom ponorené do svojich myšlienok, míňali farebné kravy, hovoriacich svišťov, ľudí s ústami prisatými k minerálkam s výťažkom medovky a granulami vykŕmených psov. A slnko pražilo, roztápalo nanuky v detských rukách, opaľovalo tých, čo nepoužili samoopaľovacie krémy a vdychovalo krásnu kvetinovú vôňu aviváže.

 


6 názorů

niniw
10. 09. 2007
Dát tip
nepotrebujem - určite štvú každého - a ako vidím, sú aj podnetné, keď o nich veľa ľudí píše :o)

obluda má asi pravdu. aj ja som pred pár dňami napísal čosi podobné, je to však natoľko slabé, že som to sem nedal. ale zato, že aj teba tie stupídne reklamy tak štvú, ti dám tip.

niniw
09. 09. 2007
Dát tip
dik stanko ... ako som pisala na citani, o nic "vazne" (pri pisani) neslo ...

Háber
08. 09. 2007
Dát tip
...ako fejtón čo by nie!

niniw
08. 09. 2007
Dát tip
obluda dik za nazor, beriem to ... keď mňa tak úžasne iritujú tie naše "invenčné" reklamy ...

obluda
08. 09. 2007
Dát tip
to je otrepane a bez napadu. Kazdy druhy "bloger" ma o takomto niecom clanok, ktory sa nicim nelisi od tvojho.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru