Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

sama???

28. 05. 2001
5
0
1047
Autor
bleckie

"Proč nejsi krásná?"
"Mám bolavou duši."
"A to ti tvá duše brání v kráse?"
"Ano, pokud bolí."
"Tomu nerozumím."
"Fyzická krása je pouze vnějším projevem krásy a zdraví duše."
"Takže když nemáš hezkou a zdravou duši, nemůžeš být krásná?"
"Ano. Dá se to tak říci."
"A to je celé pravidlo krásna?"
"Ve zjednodušené formě."
"A jak se pozná krása?"
"Pro každého je to něco jiného. Každý vnímá krásu jinak."
"Také v tom platí nějáké pravidlo?"
"Otázka je, co je to pravidlo."
"Něco, co leze jednoduše pochopit a čím se řídit."
"Vím co máš na mysli."
"A je tedy nějáké?"
"Ano. Každému se líbí jiná duše. A za krásnou považuje tu, která je mu nejbližší. Prostě tu, která je mu nejpodobnější."
"Takže dvě duše, které jsou stejné jsou si navzájem nejkrásněší?"
"Nic není naprosto stejné. Jde o pouhou podobnost. A duše, které jsou si podobné si připadají krásné. Ale jiná duše jejich kráse rozumět nemusí, protože je jiná než ty dvě."
"Jaký je rozdíl mezi podobnou a stejnou duší?"
"Podobné duše se navzájem doplňují, stejné duše se nemají v čem doplňovat. Ale nic není stejné, takže stejné duše se ani nemohou nalézt."
"Já myslím, že ty máš krásnou duši."
"Je to možné. Sama to nemohu říci."
"Jakto, že tedy nejsi krásná?"
"Mám možná krásnou duši, ale mám ji bolavou. Proto nemohu být krásná."
"A proč tě bolí duše?"
"Z osamění."
"Cítíš se sama?"
"Ano. vždyť se podívej. Všude samá poušť Nikde nic. Jem písek, vítr, slunce..."
"A to je ti málo?"
"Ty myslíš, že by to mělo stačit?"
"Ano."
"Tobě se to lehce říká. Ty zmizíš v dáli, potkáš své přátele a budeš šťastný.... Jenže já tu budu až do konce svých dní sama."
"Vždyť nejsi sama. Máš tu třeba slunce a vítr který unáší slova tvých přátel."
"Unáší, ale ta slova nepatří mně. Nikdo o mě neví. Jsem tu opuštěná."
"Tak se seznam se sluncem, bude tě hlídat před nepřáteli, seznam se s větrem, bude odnášet tvá slova květinám na pobřeží, získáš si přátele..."
"To mne nikdy nenapadlo."
"A poté tě přestane bolet duše. A budeš krásná..." pravil had a zmizel v dálkách pouště.
Růže zůstala opět sama. Seznámila se se sluncem, které o ní pečovalo a ochraňovalo ji. Seznámila se s větrem, které přenášelo její slova jiným růžím. Už nebyla osamělá. A stala se krásnou..."
machal
08. 04. 2004
Dát tip
ja sem Anonym70 - se stáva no :(

Smrtivran
13. 10. 2002
Dát tip
Pěkné. Trochu mi to Malého prince připomnělo, ale vím, že nebyl zdrojem tvé inspirace. Mám jednu podobnou povídku, možná ji sem dám.

kem
02. 06. 2001
Dát tip
ted se citim trochu trapne, Malyho prince jsem necetla(jen takovy letmy skakani po strankach), mozna proto me to tak ohromilo, asi se budu muset pustit do originalu

Vio
29. 05. 2001
Dát tip
Bleckie, vítej na Písmákovi a piš co hrdlo ráčí. Chtěl bych Tě jen upozornit, že kategorie auditorium není určena k publikování vlastních dílek, ale k diskusi na nějaké téma. Mohl/a bys, prosím, změnit kategorii Tvého díla na nějakou, která se více hodí?
Děkuji.
S úctou Violator

clovrdik
29. 05. 2001
Dát tip
Na začátek to není vůbec špatný, i když ta inspirace Malým princem je víc než patrná. Ale není to na škodu, vždyť kdo tady může říct, že vymyslel úplně původní téma, že ?

Kandelabr
29. 05. 2001
Dát tip
je to fajn, ale je to vážně malý princ, ne že by to bylo špatné...

FLO
28. 05. 2001
Dát tip
Moc hezký. Tak ňák mi to připomíná...Malý princ?

Jochanien
28. 05. 2001
Dát tip
hezké.....slunce vysuší vodu ...růži spálí a osvobodí z pozemských pout a její duše odlétne k němu vzhůru.... Tip.

rire
28. 05. 2001
Dát tip
jen ty drobet překlepy... :)
růže neztratí svou duši vysušením :) voní i pak :)
a... ona ji neztratí nidky, je to duše života, která se jen přelije do nového tvaru :)

kem
28. 05. 2001
Dát tip
me se to velmi paci hej, je to naozaj dobre * az jsem z toho pocala pisat po slovensky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru