Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ticho sa blíži

25. 09. 2007
1
4
574
Autor
nissex

         Najnovšia správa, ktorá obletela skoro celý svet sa v posledných dňoch dostala aj na Slovensko. Zaujala mnohých, no mnohých aj pohoršila. Vyvolala mnoho otázok, ktoré budú dlho nezodpovedané, pretože nikto kompetentný nemá záujem na ich vyriešení.

         Fajčenie. Droga, ktorá je neľútostná. Blíži sa potichu, pomaly a ničí všetko čím prejde. Ani výstražné nápisy na krabičkách od cigariet nedokázali zastaviť mnohých fajčiarov, aby prestali. Neustále ospravedlňovanie sa pred sebou samým, že dnes si dám už len jednu a možno aj poslednú, vyvolávajú čím väčšiu závislosť. Každý hľadá vinníka inde. Niekto v práci, v manželstve a niekto ani nehľadá. Nikoho nenapadne sa pozrieť do zrkadla a uvedomiť si, že sa sám zabíja.

         Najnovšie  fajčiarov ,začali ospravedlňovať lekári. Vraj chyba je v ich  mozgu, no oni  sa na tej malej chybe nezúčasňuju aktívne. Len jeden ťah z cigarety môže vyvolať nekonečnú závislosť.  Odcitujeme si niekoľko faktov: ,,  Vedci totiž objavili časť mozgu, ktorá je zodpovedná za ich závislosť. Vinníkom je časť ľudského mozgu (insula cortex), ktorá ak sa chirurgicky poruší, prestane vysielať signál vzbudzujúci u fajčiarov chuť na cigaretu. ´´

         Ako je potom možné, že mnohí fajčiari prestali aj bez toho, aby bola časť ich mozgu chirurgicky porušená? Lekári sa obhájili len jedným prípadom, ktorý sa stal pred pár mesiacmi. Istému mužovi po slabom infarkte prestali chutiť cigarety. Je toto dôvod na rozširovanie nádejí pre fajčiarov do celého sveta, že nie sú oni vinní za svoju slabosť? Namiesto takýchto článkov by verejnosť mala byť skôr oboznámená s mnohými inými vecami ako je napríklad obávaná rakovina pľúc ,alebo rakovina ústnej dutiny. Všetci čo sa deň za dňom k týmto ochoreniam približujú by mali vedieť s akými bolesťami sú tieto choroby sprevádzané.

         Čo ak bude túžba prestať fajčiť až taká veľká, že si niekto siahne na život, aby si porušil istú časť mozgu? Kto bude vinný potom?


4 názory

NePoe_ta
18. 10. 2007
Dát tip
Máš recht, otřesná závislost. :( Mnoho cest vedoucích do mozku. Třeba jednu z pěšinek dláždí Tvá zpráva. Budu si sem chodit číst ... :) její text, dokolečka jako mnich budhistický text :) -t-

fajo
02. 10. 2007
Dát tip
onen zákrok sa nazýva lobotómia, že hej...

fajo
02. 10. 2007
Dát tip
onen zákrok sa nazýva lobotómia, že hej...

domin.go
29. 09. 2007
Dát tip
na to si zapálim

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru