Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Golem

25. 09. 2007
7
16
1982
Autor
RealPedro

Je to taková ukázečka vesnického života v dávných časech. Užijte si to...

   Hustý déšť téměř zakrýval pohled na cestu vedoucí směrem od lesa. Dav s pochodněmi se pomalu blížil k větrnému mlýnu. Blesky bičovaly oblohu a celá scéna jako by nám chtěla podat důkaz o tom, že v oboru strašidelnosti už podniká dlouhá léta.

   Na ochozu mlýna se podivná postava v dlouhém saku rozhlédla. ,,Šílený! Říkají, že jsem šílený! Ale já jim ukážu! CHA, CHA, CHA, CHA!!!"  Doktor ve vteřině, s výrazem zpodobňujícím samou podstatu šílenosti, zmizel v útrobách mlýna... Pomalu se blížil k velkému stolu na němž ležela podivná věc, co připomínala obří krávu bez nohou, uplácanou z hlíny někým, kdo celý život opravdu toužil vidět krávu. ,,Brzo budeš žít, můj Goleme! Žít!!!" zařval doktor, teď už s psychpatickou příměsí v hlase.  Z obou stran stolu trčely kovové tyče, směřující k obludně vyhlížejícímu přístroji uprostřed místnosti...

   Dav byl stále blíž. Oči většiny se upíraly k ohromné tyči, vystupující ze středu střechy mlýna směrem k obloze... Bouřka se blížila....

   Uvnitř mlýna doktor zatáhl za velikou páku trčící ze zařízení.

   *BUM!*

   Blesk sjel po tyči do přístroje.

   Starosta a několik chlapů vyrazili dveře. Opatrně vešly dovnitř na průzkum.  To ticho se jim nelíbilo... Nemělo se náhodou ozvat: ,,On žije!"? Pohled, který se jim naskytl, když vystoupili po schodech nahoru, byl však dostatečně vysvětlující.

   Starosta vystoupil na ochoz a přelétl očima dav dole, ze kterého přímo čišilo očekávání. ,,Lituji, panstvo. Nějak asi zavadil tim mokrým sakem o vodící tyče. Sesmahlo ho to."

   Davem se prohnala vlna zklamání... ,,On to posral?" ozvalo se. ,,Bohužel ano."

   Dav se začal pomalu rozcházet směrem k domovu. Jeden z vesničanů se otočil ke svému příteli. ,,To ale je debil. Já si kvůli němu pořídil nový vidle!"


16 názorů

sh@rr*2i
10. 10. 2007
Dát tip
:) mnu, tohle by chtělo rozebrat... co takhle knížka ? :P

sh@rr*2i
10. 10. 2007
Dát tip
:) mnu, tohle by chtělo rozebrat... co takhle knížka ? :P

RealPedro
07. 10. 2007
Dát tip
Je těžký psát a neopakovat něco podvědomě... ale tohle zrovna až tak vykradačka není...

ThatGuy
07. 10. 2007
Dát tip
lehce vykradacka..(hlavne prattcheta..) ale tomu se asi neda ubranit (znam z vlastni zkusenosti) aspon ze ten konec mas jakz takz prekvapivej :)

Rabb
07. 10. 2007
Dát tip
Fanuel, dík za avi.. ..ale nějak mne to nenadchlo.. čekal jsem nějaké lepší vyústění.. tohle jen tak vyšumělo.. ..ani vtipný mi to moc nepřišlo.. ..sorry.

RealPedro
07. 10. 2007
Dát tip
:)

RealPedro
04. 10. 2007
Dát tip
opavdu je mi 15. a to ani ne měsíc :D

RealPedro
26. 09. 2007
Dát tip
:D díky (vidle na píchání...)

Santi€
26. 09. 2007
Dát tip
napřed mě to nenadchlo, ale žes mě poprosil o hodnocení, něco Ti napíšu. no, já se přiznám, že je to na mě moc dlouhý, ale to je můj problém. jsem spíš na veršíky, v souvislém textu se ztrácím... zase sis to po sobě nepřečetl, uteklo Ti tam pár písmenek a nějaké čárky... líbí se mi docela úvod, pak slovní spojení (blesky bičovaly oblohu,útroby větrného mlýna a "...podivná věc, co připomínala obří krávu bez nohou, uplácanou z hlíny někým, kdo celý život opravdu toužil vidět krávu.") pointa nečekaná, ale na co vidle? dám Ti tip, aby se Ti rozmnožily, ale úplně to na něj nevidím, ju?

:-DDDDDDDD tak to je moc hezky napsaný a fakt pointa jak kráva a to jsem jí chtěl vidět;) *

Paidalinka
25. 09. 2007
Dát tip
Dala jsem tip, protože je to pěkně napsané, má to dokonalej zvrat, jaký myslím nikdo nečekal... Tohle by prostě chtělo potlesk...

RealPedro
25. 09. 2007
Dát tip
Díky moc. Uvažuju to podat i jako scénář. Uvidíme... Jsem rád, že se to někomu líbí...

Paidalinka
25. 09. 2007
Dát tip
Dala jsem tip, protože je to pěkně napsané, má to dokonalej zvrat, jaký myslím nikdo nečekal... Tohle by prostě chtělo potlesk...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru