Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dva stromy

09. 10. 2007
3
13
1617
Autor
**MooN**
Pršalo už týždeň v jednom kuse,dievčatko schúlené pod oknom na drevenej lavici hľadelo do diaľky,nevedno kam..no chcela odísť niekam preč,už malo plné zuby svojich rodičov, ktorí vlastne ani neboli jej rodičia ale opatrovníci
.Nesutále jej prikazovali čo má robiť,správali sa k nej ako k špine,ktorá nemá právo na život. Jej takzvaný rodičia nemali v sebe ani len kúsok svedomia,ale čo je horšie nemali ani srdce...a tak dievčatko,ktoré našli kedysi dávno v lese,ktoré nemalo vôbec život taký ako by si zaslúžila,necítilo v sebe zlosť ba dokonca ani nenávisť,len smútok mala neustále v očiach..stále sa jej chcelo plakať,slzy v očiach no neplakala.Bola silná....
Ako tak roky plynuli,dievčatko rástlo,počúvalo odporné reči,no už bolo zvyknuté...Každý večer po západe slnka keď už malo všetko v dome spravené,chodievalo do lesa. Cítilo sa tam ako by tam patrila...akoby bola súčasť stromov,listov,koreňov ,machu ktorý všade rástol,hypnotizované prírodou,ktorá jej nedovolila odísť.Zakaždým, keď prišlo moc neskoro otec jej dával veľmi kruté tresty..kruté pre dievča,ktoré nemalo postavu stavanú na také práce...No jej to bolo jedno,stálo to za to, aj keď musí plniť tresty...spávať chodilo chvíľku pred svitaním a dakedy ani nespávalo...potajomky sa vykrádalo do lesa,a nad ránom prichádzalo šťastné... Prialo si žiť v lese sama,v tichu,bez slov...iba šum lístia,vietor vo vlasoch a ona.Už dlho snívala o tom ako sa zmení v strom alebo v kvet či obyčajný krík,zapadne do tohto prostredia,bude dopĺňať tento celok..túto hramóniu ,no snívanie muselo ísť bokom.Mala ešte veľa povinností,ktoré jej ukladali na plecia jej ´´milovaný´´opatrovníci. a tak čas plynul,deň za dňom ubiehali ako voda a túto,už ženu,do lesa stále viac a viac ťahalo srdce...a jedného dňa ako tak obrábala statok..okolo precválal muž na koni.. Nikdy predtým si ho tu nevšimla.Tak pracovala ďalej,nevšímala si ho...No každý deň sa tu objavoval,vždy,keď zdvihla hlavu bol tam,na kraji lesa..tak tajomný,tak pôvabný a vždy len na chvíľku, až chcela kôli nemu utiecť.Nechať všetko tak a odísť.Vydať sa za ním,nájsť ho..spýtať sa ho na veľa vecí,ktoré ju trápili...Jedného večera sa táto žena rozhodla že ho nájde,chcela ho vidieť, a jej opatrovníci u v celku starý a moc lenivý na to aby sa starali o seba sami,nemohli dopustiť aby im ušla..strážlili ju ako oko v hlave ,zamykali ju v noci do pivnice,bez okien bez svetla, na holú zem vystalnú slamou..no ona sa nechcela vzdať,a tak ušla,cez deň,keď nikto nedával pozor....
Utekala s tým čo mala na sebe nevedno kam,len preč,preč od všetkých za tajomným.Jej rodičia ju chceli nájsť,za každú cenu...chceli ju mať späť,kto sa teraz o nich postará?Kto obriadi pole?Potrebovali ju...tak žena poslala do lesa svojho lennivého muža nech ju nájde.Šiel dni ba aj noci kým nedošiel k veľkému jazeru, bolo tam veľa stromov,no ako prvá mu do oka udrela vŕba,tak krásna,neskutočne krásna..až neveril že mohlo niečo také vyrásť..a tak sa pobral domov...oznámil to žene a na všetko zabudli...
Opár rokov neskôr pri tomto jazere bývala rodina,zámožná rodina..ani nie tak rodina ako Pán,syn,veľký statok a služobníctva že sa ani zrátať nedalo.tento Pán sa snažil vychovať svojho syna na svoj obraz, chcel aby bol vznešený,urodzený..taký ako on...ale Pán nanešťastie nevidel aký v skutočnosti je,krutý,povrchný a bez srdca.A tak tento mládenec často utekal z domu,k jazeru.Sedával pri vŕbe..vravel jej, všetko čo ho trápi..a dakedy len tak pri nej sedel,dotýkal sa jej koreňov a kôry...rád počúval šum jej lístia.Po rokoch sa z mladého chlapca stal muž,ale ako rástol jeho vek,rástli v ňom aj trápenia a pocity úzkosti, ktoré mu otec spôsoboval...Ušiel a ani jediný pohľad nevenoval pri odchode z domova,ktorým tak ironicky nazýval tie múry,ktoré ho obkolesovali,nielen na vonok ale aj vo vnútri.Chcel ešte raz vidieť vŕbu,naposledy sa jej dotknúť, venovať posledný pohľad...počul v diaľke ako na neho otec volá..volajú aj poslušný sluhovia,chceli mu ukázať aký su verný.No jeho zaujímalo len to kde je jeho nepodarený syn zase.No len čo to dopovedal...rozpršalo sa,a ako tak pršalo, jeho syn sa pošmykol z brehu na ktorom sedel...a utopil sa,vlastne,on sa ani nesnažil zachrániť,vedel čo bude lepšie,,,Keď Pán našiel svojho syna...mal slzy v očiach,smrť jeho jediného..syna mu otvorila oči,aký bol... ...
Po čase,dlhom čase vedľa vŕby vyrástol dub,silný,hrubý a z obrovskou korunou...jeho korene sa preplietli z koreňmi vŕby,ktorá pri ňom vyzerala tak malá,no on ju strážil.Nikto nemohol uveriť...no bolo to niečo úžasné... dva osudy sa splietli naveky.Už nikto im nemohol ublížiť..Boli tam jeden pre druhého..dub strážil svoju vŕbu a ona mu vďačne robila spoločnosť na veky...ak nie ešte dlhšie...

13 názorů

aj to som chcela, ale mala som toľko poznámok, že som zabudla...toho Pána;) (to vyznieva ako Pánbožko;) )

palino8
11. 12. 2007
Dát tip
a ešte jedno som chcel: prečo Pán s veľkým P? Vyzerá to divne...

palino8
11. 12. 2007
Dát tip
z čoho jasne vyplýva, že na dlhé vety expertom nie si, iba si to, z neznámych dôvodov, myslíš...

opatrovníci .Nesutále bacha na bodku necítilo v sebe zlosť ba dokonca ani nenávisť, pred ba čiarka slzy v očiach no neplakala pred no čiarka zmení v strom alebo v kvet či obyčajný krík, pred či čiarka...je to vystupňované...2x alebo=1xči+1xalebo ´milovaný´´opatrovníci milovaní, množné číslo No každý deň sa tu objavoval,vždy,keď zdvihla hlavu bol tam,na kraji lesa doteraz ho nevidela, no on každý deň sa ukazoval? sdkôr každý ďalší deň sa ukazoval... žena rozhodla že ho nájde pred že čiarka a jej opatrovníci u v celku starý a moc lenivý na to aby sa starali o seba sami,nemohli dopustiť aby im ušla.. už...pred už čiarka, starí, leniví, pred aby čiarka, pred aby čiarka zamykali ju v noci do pivnice,bez okien bez svetla, na holú zem vystalnú slamou vystlanú, nie vystalnú...bez oboch čiarok, lebo je to len rozvitie pivnice, nie vsunuté 2 vety Utekala s tým čo mala na sebe nevedno kam a tu vsunutá veta je, ale čiarky nedáš...čiarka pred čo a pred nevedno kam ,preč od všetkých za tajomným. tu by to chcelo oddelenie na zdôraznenie, čiarka alebo 3 bodky pred za tajomným chceli ju mať späť,kto sa teraz o nich postará? spojené 2 poriadne nesúvisiace vety, mala byť medzi nimi bodka lennivého lenivého tak žena poslala do lesa svojho lennivého muža nech ju nájde pred nech čiarka Šiel dni ba aj noci kým nedošiel k veľkému jazeru pred ba čiarka, pred kým čiarka až neveril že mohlo niečo také vyrásť pred že čiarka Opár rokov o pár... služobníctva že sa ani zrátať nedalo pred že čiarka ale Pán nanešťastie nevidel aký v skutočnosti je,krutý,povrchný a bez srdca tu mi, prosím ťa, čo vsúvaš ako vetu? Pán nanešťastie nevidel krutý, povrchný? to je veta? má to byť, ale Pán nanešťasie nevidel ČIARKA aký je v skutočnosti (BEZ ČIARKY) krutý, povrchný... často utekal z domu,k jazeru bez čiarky nielen na vonok ale aj vo vnútri navonok a pred ale čiarka poslušný sluhovia poslušní mu ukázať aký su verný akí (množ. č.), pred akí čiarka zaujímalo len to kde je jeho nepodarený syn zase. už ma to nebaví, tak s prepáčením na hovno urobený slovosled vety pred kde čiarka...poprehadzované slovesá...kecanie o ničom...ale o tom na záver rozboru ,smrť jeho jediného..syna mu otvorila oči,aký bol... ... jediného 3 bodky syna? na konci 2x tri bodky? Po čase,dlhom čase vedľa vŕby vyrástol dub ak to chceš zvýrazniť, tak aj za dlhom čase čiarka z obrovskou korunou s kým, s čím alebo z koho, z čoho? s obrovskou za bodkou a čiarkou sa dáva VŽDY MEDZERA... 3 bodky sa nepoužívajú za každým 2. slovom, len výnimočne na zvýraznenie, oddelenie textu, takto to celé skazilo Strašné vety, ale úplne...si pokazil tak peknú myšlienku takými hroznými vetami Načo vymysleli bodky? Veď môžem písať týmto spôsobom, že mami, veď sa mi páči ten kvetináč, ale ocino mi hovoril, že zajtra máme ísť do obchodu, lebo včera môj brat sa pocikal, ale zajtra idem do školy...blablabla...hovadina...tvoja špecialita ťa zabíja... Pekná myšlienka zabitá obsahom...skús to prerobiť...skús si to prečítať, či si urobil... Pospájanie navzájom nesúvisiacich viet a aj tebe by sa asi nepáčilo, keby si čítal knihy v takomto štýle, strašne zle sa to číta a úplne to človeka irituje... Som úplne vyšťavená... Máš talent, ktorý zabíjaš štýlom...

**MooN**
10. 12. 2007
Dát tip
ja som expert na dlhé vety :D

a straaaaaaaašne dlllllllllhe vety;)

avox
04. 12. 2007
Dát tip
no, taky přijdu později, až na tom trochu zapracuješ - dievčatko je rod střední, ale ve stejné větě používáš rod ženský... hned na začátku, a dost chyb

fajo
04. 12. 2007
Dát tip
tak tak..chybičky+úprava=rád sa vrátim..

zase neoddelené, ja to neprečítam, pomoooooc...;)! žiadne delenie textu...vadí mi to

palino8
04. 12. 2007
Dát tip
mala plné zuby svojich rodičov, nie jej rodičov ktorí, nie ktorý... keď je to v množnom čísle ... dočítam neskôr, zatiaľ si oprav tú gramatickú katastrofu :-/

já nejsu nejvhodnější pro kritizování prózy teda ale aj tohle se mi špatně četlo - aj dyž se mi to líbilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru