Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noční město

12. 10. 2007
1
0
438
Autor
Snapp

„Mám pro vás špatnou zprávu“ řekla nám jednou průvodkyně na jednom výletě. „Budeme muset jet pozdě v noci, abychom stihli ráno otevírací dobu toho hradu. Abychom tam byli prostě první a nemuseli čekat ve frontě“. Většina lidí si povzdechla a začali si vytahovat deky a polštáře a ukládali se ke spánku. Já však ne. Já si přesedl k oknu, abych měl lepší výhled na krásnou noční přírodu a hlavně noční město. Většina lidí toto nemá vůbec rádo. Nemohou si číst, jsou celí rozespalí a tak se prostě nudí. Tohle já naštěstí nepociťuji. Já si prohlížím krásně osvětlené město. A je jedno v jaké je to zemi. Každé město je krásně osvětleno žlutou, až téměř zlatou barvou. Vypadá to vznešeně. Celé město je klidné. Všechny hektické činnosti prostě odpadli. Obchody jsou zavřené. Až na nějaké Večerky a Nonstop bary na kterých se třpytí všemožné nápisy, všemožnými barvami. Lidé nechodí sem a zas tam po chodníku. Nevrážejí do sebe. Nejsou těmi bezduchými roboty, co se neustále někam honí, něco musejí a přitom vlastně ani nevědí co. Jsou v klidu doma, sledují televizi, pijí pivo a prostě jsou to oni. Sem tam je možnost sledovat na ulici nějakého člověka, který má nějaké životní potíže. Je to zřetelné kolébavou chůzí. Jednou jsi dole, jednou nahoře. Tak to má i on. Jednou upadne, jednou zas vstane, jednou se motá na levou stranu, pak zas na pravou stranu. Tu je vidět partička mladých lidí, kteří už nechtějí nečině přihlížet na korupci, nespravedlivosti a dalším sociálním potížím, a tak tu svoje názory a pocity zprostředkují pomocí spreje a grafitů. Tady je zase vidět černý Jeep a vedle něho skupinku hip hoperu a trénují tu svoje rýmy. Nikdo tu prostě není tím bezduchým robotem. Každý si děla to, co je pro něj skutečné. Co ho baví a co má rad. Nikdo si neničí život nezdravími jídly ve fastfoodech, protože jsou prostě zavřené. Člověka při procházce nočním městě nebo vesnicí (to je jedno, je to poměrně to samé) nebolí hlava z ruchu aut, ruchu trhovcům, kteří na nás řvou, aby oni něco prodali. Je tu prostě klídek. Sem tam sic zaštěká pes který nemůže usnout. Nebo přijede auto s lidmi kteří se vracejí z nějaké akce, ale tohoto je skutečně velice málo. A tak je tu prostě boží klid. A že se tu dějí zločiny? Ano, bohužel dějí. Ale ne o nic více, za dne. Podívejte se na zprávy. Přes 80% zločinu se stane za dne. Například šikana ve školách, automobilové bouračky, přeplněné silnice a dálnice spojené s nadávkami a bouračkami, praní špinavých peněž, zasedaní politiků a případné schválení nějakého debilního zákonu, který omezuje lidské práva a svobody a nebo zákon, co je pln výhod jen pro politiky a jejich rodiny. Žádná takováto neplecha se v noci neděje. A nebo to je jen pokračování něčeho, co bylo započato za dne. Noc je prostě klidné místo a procházka nočním městem je klidná a příjemná záležitost.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru