Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 004

04. 11. 2007
24
34
3042

Soutěžní haiku číslo 004

 

Pootevřeným
oknem sněží do šálku
černého čaje


34 názorů

Pacer
12. 12. 2007
Dát tip
Jsou jen dvě možnosti - buď to poslala markéta, nebo to nějaký bastard opsal z mé kritiky k markétě. Varianta a) je na tip, varianta b) na popravu

Slovo "pootevřeným" na mě působí neuvěřitelně hutným dojmem, pročež skok na další řádek je mi spíš klopýtnutím. Přesto zajímavé. Znamenám si s otazníkem.

labanja
01. 12. 2007
Dát tip
pekné pekné!

labanja
01. 12. 2007
Dát tip
pekné!

Meheš
26. 11. 2007
Dát tip
Opravdu výjimečné

Meheš
26. 11. 2007
Dát tip
Opravdu výjimečné

Pivicko
22. 11. 2007
Dát tip
*

jinovatka
21. 11. 2007
Dát tip
Jednoduché, pěkné - pro čajomilce.

dobré haiku, souhlasím s připomínkou, že počet slabik by neměl být upřednostňován před přirozeným členěním textu

Jednokdo
17. 11. 2007
Dát tip
je to klišé až hanba ach jo nudím se !!!

a mi se ta představa líbí ;)... vidím malou zasněženou chaloupku v horách, na stolku u okna stojí čaj, z kterého vychází pára, a pootevřeným oknem do něj létají vločky, které tam ovšem ani nedoletí, pač se rozpustí při vletu do horké páry, no to už jsem se možná trošku zasnila, ale tip* ;)...

Dáša
14. 11. 2007
Dát tip
je krásná ... souhlasím s Dero ... ;o)

achjo

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
katugiro: Pak možná nejsi archetypem poeta, ale listonoš. ;o) Za svým názorem si stojím, vy, kluci, zase za svým. Nevidím v tom překážku. Vlastně mi to přijde... jak se tomu říká - podnětné. Díky.

katugiro
11. 11. 2007
Dát tip
Dero, viz StvN, nechat si sněžit do čaje mi také nepřijde archetypálně poetické :-)

nádherné*

KayTee
11. 11. 2007
Dát tip
ano*

StvN
11. 11. 2007
Dát tip
Já se tak dívám na dnešné chumelenici a nedokáži si představit, že bych si nechal pootevřeným oknem sněžit do čaje. Je to spíš velmi komická situace.

Dero
10. 11. 2007
Dát tip
katugiro: Chápu tvůj postoj. Zkusím vysvětlit ten můj na základě tvé kritiky. kde něco hlubokomyslně padá do šálku Vím, že bys asi volil jiná slova, kdybys věděl, že tě za ně někdo chytne, ale i tak musím podotknout, že hlubokomyslnost není v haiku vůbec vyžadována. Ten sníh padá jen proto, že padá. To nemá žádný hlubší význam. Krása toho okamžiku je naopak v tom, že žádné přemýšlení nevyžaduje - je to archetyp poetického obrazu. Ani ten obraz mi není blízký. A nevidím řez, předěl. Ta první část je důležitá. K té druhé části, tady je předěl zaměněn za smyslové a kontextové kontrasty bílý x černý, studený x horký, venku x uvnitř, přírodní x lidské. Mně se líbí právě pro tu syrovost a absolutní nenáročnost. Možná je to hloupé napsat, ale imponuje mi dokonce i ten typ ticha, který z té scény vyvěrá.

Sarrah
08. 11. 2007
Dát tip
Líbí velice moc*

katugiro
07. 11. 2007
Dát tip
Mně to "pootevřeným" také kazí, navíc jsem asi zaujatý proti většině haiku, kde něco hlubokomyslně padá do šálku, do čaje, nebo nedejbože do obojího naráz :) Ani ten obraz mi není blízký. A nevidím řez, předěl.

korálovec
06. 11. 2007
Dát tip
to vůbec neni haiku, to je jenom ambiciózní věta rozdělená do tří řádků. To -pootevřeným- zní příšerně.

Dero
06. 11. 2007
Dát tip
Už jsem četl v minulosti. Výborné haiku, nemám jedinou výhradu.

jorel
06. 11. 2007
Dát tip
TIP. povinný. a zvu tě k sobě domu nebo později do podniku na čaj. po všech stránkách nejlepší haiku z těch prvních padesáti, co jsem dneska četl a občas se k nim i vyjadřoval. Ta pootevřenost šla ještě poladit, ano. Ale ve světle konkurence je to banalita na entou.

Cuba Libre
05. 11. 2007
Dát tip
Tady je blbá ta rozdělenost, protože "pootevřeným" samostatně je nesmysl. Jako ale nápad celkem fajn Ále netip

palino8
04. 11. 2007
Dát tip
paráda*

Paulart
04. 11. 2007
Dát tip
Hm, to by mohlo být. Ten přesah mezi prvním a druhým veršem je tam trochu na křeč, ale jinak ano.

tinja
04. 11. 2007
Dát tip
suuper!:)***

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
...a sníh v něm taje :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru