Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 006

04. 11. 2007
4
28
1816

Soutěžní haiku číslo 006

usínám

předzahrádko snů
oplocená pažemi
nocí pokveteš


28 názorů

Takové lyricky upocené, přírodně ani přirozeně (natož zvukomalebně) to rozhodně nepůsobí.

není haiku, kýčovitá metaforická miniatura

to je ale hezká miniaturka

katugiro
07. 11. 2007
Dát tip
Příliš vzdálené mému vnímání haiku.

jorel
07. 11. 2007
Dát tip
nechám vás tu tokat. za pár měsíců bude jaro...

Marcela.K.
06. 11. 2007
Dát tip
Mně taky...i ten Japonec, co ho napsal :-)))

Hesiona
05. 11. 2007
Dát tip
Krásná chyba, mimořádně vyvedená :o))) Sorry.

Hesiona
05. 11. 2007
Dát tip
Tahle polemika na téma haiku - nehaiku mi něco připomíná o))) (Hájku, jáječku, hájku zelený ...)

Oldjerry
05. 11. 2007
Dát tip
Dobrou noc, dívko... spi jak anjelik

Marcela.K.
05. 11. 2007
Dát tip
Víš co se mi na tomhle haiku líbí...že vlastně vůbec jako haiku nevypadá... každé, které se o to tak snaží, aby bylo jako japonské...je pro mě násilné...a tady, napadlo by tě, že to je haiku, kdybys to jen tak četl... mě teda ani ne...a to je to, proč jsem mu dala tip...prostě je tak přirozený, že si myslím, že autor je národností nakonec Japonec :-)

Oldjerry
04. 11. 2007
Dát tip
Vidím, že tebe neukecám (neupíšu). Vzdávám, končím, dobrou !

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
To je tvůj basta...jen u mě trochu vyrostl :-)

Oldjerry
04. 11. 2007
Dát tip
takže BASTA - basta = tenorista ? Zase nějakej chlap...

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
...si ho vyšiju na košilku :-)))

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
...ale to tu přece není žádné...jsem teda ještě žádné nenašla...v té soutěži, všude je nějaký ale...a mně se tohle líbí!! a BASTA! :-)

Oldjerry
04. 11. 2007
Dát tip
Mylčo - v tom spočívá krása toho přání - já se - až na ten posr...j věk mám docela dobře... a co se toho zbytku týče : to už sis snad uvědomila, že já jsem chlap, aspoň bývalý (:-D) a na nějaký citečky slaďoučký moc nedám. Tohle zase až tak přeslazené není, ale NENÍ TO HAIKU ! ...a basta

Paulart
04. 11. 2007
Dát tip
"předzahrádko snů" - nevím, jaké haiku by tohle uneslo :-)

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
...a tady taky je přírodní motiv... a navíc i osobní! je to skvělý český haiku , zvané miniatura :-)

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
...to mi je líto, že se máš blbě :-)) Oldjerry...tohle mi napsat mužskej...tak se do něho zamiluju...teda myslím toto haiku, ne to cos mi tu napsal Ty... i když "poklade ó mezi ženami ...taky není špatný :-)

Oldjerry
04. 11. 2007
Dát tip
Poklade ó mezi ženami - ani já se nestresuji, ale když štípám dřevo nepředstírám, že maluji zátiší... já to vyřešil tak, že jsem si stvořil pro svou potřebu podkategorii k miniaturám a mám pocit, že nepodvádím. Toť vše - nikomu to nevnucuji, svůj názor napíšu A NEVYDÁVÁM HO ZA OBECNOU PRAVDU, což je tady dost rozšířený srandovní zvyk... Přečetl jsem si pár názorů špice zdejších haikuistů a došel k názoru, že co je česky psáno NEMŮŽE BÝT HAIKU. Teď mi ti, od nichž jsem se učil, sami píšou, že jsem moc ortodoxní... (:-D) Tak v poho - úsměv a měj se líp, než já...

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
.. no právě...je to špica!!!...a jelikož nejsem Japonec, je mi to fuk, jestli je tam osobní, nebo zvířecí, nebo pohádkový motiv...a české haiku nemá s Bašoem nic společného...není lepší, ale je takový , jaký si ho uděláš :-) takový ho máš :-)) ...já pokud píšu haiku, beru to jako hru...ne jako umění, protože vím, že jako Japonec bych to nikdy nenapsala...tím pádem se nestresuju a píšu pro radost :-)

Oldjerry
04. 11. 2007
Dát tip
Snad v českém nehaiku... To jsme my, Češi : větší katolíci, než sám papež, větší fašisté, než sám Hitler, větší komunisté, než sám Lenin a lepší haikuisté, než sám Bašó... Jako miniaturka je to ovšem špica...

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
...v "českém haiku" je možné všechno...miluju osobní motivy , které mají skladbu 5-7-5 :-)

Oldjerry
04. 11. 2007
Dát tip
Nevím, zda do haiku jsou přípustné osobní motivy...

Marcela.K.
04. 11. 2007
Dát tip
už se nedám chytit do síťky na motýly už nerozkvetu v předzahrádce pro tebe ....můj milý :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru