Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 023

04. 11. 2007
4
12
1039

Soutěžní haiku číslo 023

Sepuka


sepuku mrazem
spáchalo hned několik
jezer najednou

12 názorů

Takové zamotané...

opět nepříliš vhodné přirovnání i personifikace, text s "japonským" slovem ještě netvoří haiku...

katugiro
07. 11. 2007
Dát tip
Také bych řekl, že si jezero zrovna nevybírá, kdy zamrzne...

Dero
06. 11. 2007
Dát tip
Jezera nemají svobodnou vůli.

jorel
06. 11. 2007
Dát tip
až na tu sepuku skvělá haiku. obsahem i formou. ale ta sebevražda by byla dobrá, pokud by autor zachycoval skutečnou událost. zde se domnívám, tomu tak nabylo. Nebo že by několik jezer najednou udusilo všechny své ryby?

Paulart
05. 11. 2007
Dát tip
Ale když já svůj dotaz sem vkládala, ještě se mi to neobjevilo na obrazovce. Podívej na ty časy, míjeli jsme se skoro :-)

Paulart
04. 11. 2007
Dát tip
Jo, já taky nevím, co je to sepuka. Ty mi poradíš, Ša-gej, když dáváš tip, že? A já už musím končit, protože bych se nedoplatila za připojení. Zítra budu možná pokračovat.

vrah
04. 11. 2007
Dát tip
"Samotný rituál seppuku sestával z meditace, složení krátké básně (haiku), většinou na téma pohrdání smrtí a samotné sebevraždy. Vzhledem k obrovskému nervovému vypětí ale rituál byl málokdy dodržen se všemi náležitostmi, které včetně provedení obou řezů trvají okolo třiceti minut. V běžném životě se seppuku provádělo většinou tak, že samuraj napadl na wakizaši a pobočník mu setnul hlavu."


co je to sepuka??

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru