Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 058

05. 11. 2007
1
12
797

Soutěžní haiku číslo 058

ZA OKNY
si stýská
pokrčená břízka--
je větrný den


12 názorů

Ono to počítání slabik by se podle mě ještě nemuselo brát tak vážně, nakonec, nejsme Japonci, ale zachovat formu obsahu, to by se asi mělo. Navíc začínat báseň ukousnutým "si stýská" je ohavné. (takové pražské :) )

říkanka pro mateřské školy, ne však haiku

Paulart
10. 11. 2007
Dát tip
No jasně, přidávám se s tou personifikací, že je problémová. I když Issa... :-)

ThatGuy
09. 11. 2007
Dát tip
jasně, děkuju.

katugiro
08. 11. 2007
Dát tip
TG, s počítáním je to taky těžké. Je to spíš úzus, nikdo se kvůli tomu nechce hádat. Třeba jestli počítat jen slabiky atd.

ThatGuy
08. 11. 2007
Dát tip
asi jsem dementninebo tak neco, ale uz hezkou dobu ziji v presvedceni, ze haiku ma mit format 5-7-5, ne?

katugiro
07. 11. 2007
Dát tip
Břízka se podle mě může ještě krčit, ale už ne stýskat si. S personifikacemi je to holt těžké... :-)

jorel
06. 11. 2007
Dát tip
Liane: podle mě smí, i když kde kdo to tu popírá.

Liane
06. 11. 2007
Dát tip
Já nejsem v haiku žádný odborník, to nepopírám.. Ale.. v haiku se nesmí objevit personifikace? :)

Dero
06. 11. 2007
Dát tip
Rým se tentokrát na atmosféře podepsal negativně, navíc břízky si nestýskají, to dělají lidé.

jorel
06. 11. 2007
Dát tip
kdyby to byla haiku, mohla by být docela dobrá. ale autor by se musel víc snažit. Uvědomuji si, že jsem hodně kritický, ale budiž útěchou, že mi tato básnička za tu kritiku stojí. Autor má totiž nakročeno dobře, ale kus cesty - v tomto žánru - ještě před sebou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru