Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 073

07. 11. 2007
9
18
1048

Soutěžní haiku číslo 073

zimné

poryvy vetra
ohýbajú konáre

tiež sa ohýbam

18 názorů

Nadprůměrné, nicméně si to ke mě nějak nenašlo cestu... Možná je to slovenštinou, těžko říct.

pozorovatel
04. 12. 2007
Dát tip
hm, pokorná a nebo víc

jorel
03. 12. 2007
Dát tip
Paulart: Já tomu rozumím tak, že se člověk schýbá pod těmi větrem zmítanými větvemi (třeba když jde po chodníku)

katugiro
02. 12. 2007
Dát tip
jorel: myslím, že počet slabik je v pořádku - tiež/sa/o/hý/bam. Tohle haiku se mi líbí čím dál (nej)víc.

zdařilé s tipem

Paulart
14. 11. 2007
Dát tip
katugiro - díky za nápovědu :-). Ano, je to dvojí druh ohýbání. To jsem tam na první pohled (ani na druhý) nevyčetla. Hloupému napověz :-).

jorel
12. 11. 2007
Dát tip
Paulart: třeba společenské větry u nás zachycené příslovím: kam vítr, tam plášť

katugiro
11. 11. 2007
Dát tip
Mně se na tom zvlášť líbí opačnost těch dvou ohýbání.

Dero
10. 11. 2007
Dát tip
Paulart, člověk se hrbí, když křižuje silný vítr.

Paulart
10. 11. 2007
Dát tip
Je to zvláštní, ale tady nemohu souhlasit s místními odborníky Derem a jorelem, a to kvůli poslednímu verši. Není tu jasné, co způsobuje ohnutí autorovo, zda vítr (ale pod větrem se člověk neohýbá, vítr může člověka popohnat, možná i porazit, ale ohnout?), či stáří. Ale jaké má stáří souvislost s větrem? Nebo se shýbá, aby si zavázal tkaničku? A nebo k batohu, aby si z něj vytáhl větrovku?

Dero
10. 11. 2007
Dát tip
Dobře! Dokonce i vizuální kontrast. Jedno z nejlepších tady. *

jorel
08. 11. 2007
Dát tip
.dunaj. : v tom případě moc pěkné. škoda, že to neni slabičně haiku (poslední řádek má o slabiku víc). Někdy je velmi obtížné zpracovat myšlenku tak, aby i slabičn vyhovovala. Přesto dám tip. Osobně se mi tu líbí několik básniček ještě víc, ale tato je rozhodně nadprůměrná. Můj další pocit je směřovaný k autorovi samotnému a je v podstatě prostý: autor umí psát.

Sarrah
08. 11. 2007
Dát tip
*

.dunaj.
08. 11. 2007
Dát tip
konára je vetva - alebo co vyrasta z kmena stromu .))

jorel
08. 11. 2007
Dát tip
co je to konár?

katugiro
07. 11. 2007
Dát tip
Dobré. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru