Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 090

09. 11. 2007
0
15
980

Soutěžní haiku číslo 090

Smog

je to lup nebo popel
co mi právě spadlo do kafe?


15 názorů

StvN
08. 12. 2007
Dát tip
Lupa nebo mikroskop. Na to měření proudění, ne?

katugiro
08. 12. 2007
Dát tip
Lupa nebo sopel?

StvN
08. 12. 2007
Dát tip
Neměla by tam být spíš lupa?

Nehulit a mejt si hlavu.

rádoby vtipná hádanka, nic zajímavého

Paulart
10. 11. 2007
Dát tip
Jen hádanka :-)

jorel
10. 11. 2007
Dát tip
motiv zajímavý. nic víc.

katugiro
09. 11. 2007
Dát tip
Prouděním kávy jsem vás nechtěl zatěžovat :-) Už tak je to pro nás fyziky amatéry... však víte.

Dero
09. 11. 2007
Dát tip
k.: Teď ještě tu o Bernoulliho rovnicích, rozumbrado. :o) Samozřejmě jsem povrchové napětí tekutiny v šálku /pro zjednodušení ji nazývejme kávou/ vzal v potaz. Proto píšu o vitaminových tabletách. Více kovu v organismu -> otrava. Pardon, špatný vývod. Více kovu v organismu -> hustší (ró) lupy -> od jisté hranice gravitace přemůže povrchové napětí a lup klesá. Ano, i pro nás fyziky amatéry je to... poměrně absurdní. ;o)

katugiro
09. 11. 2007
Dát tip
Měl bys někdy zajít do kavárny a vyzkoušet to v praxi :-) Lup, ani smítko popela velikostně srovnatelné s lupem, nikdy nepřekoná povrchové napětí hladiny kávy. Leda že by servírka špatně vypláchla šálek, fuj. Nebo došlo k nějaké jiné, nepředvídatelné, a zcela potápěcí okolnosti. Fuj!

Dero
09. 11. 2007
Dát tip
Reformulace by pomohla. katugiro: O hladině nepadlo slova. Já z textu chápu, že objekt hladinu již protnul a nyní nezadržitelně míří ke dnu hrníčku ztráceje se tak autorovi rapidně z dohledu. V tom případě bych doporučil vysadit vitaminové tablety s příměsí stopových prvků železa, manganu a zinku. ;o)

katugiro
09. 11. 2007
Dát tip
Motiv padání na hladinu je nějak oblíbený :-) Jinak je to podle mě příliš vzdálené obecně přijímané formě haiku - verše, kigo, kireji...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru