Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěžní dílo 098

09. 11. 2007
7
13
1079

Sutěžní haiku číslo 098

 

V poledním slunci
osahaná vitrína
od dětských rukou


13 názorů

Těžkopádné, bohužel. Hlavně díky rytmu "fáze očekávání/fáze zklamání", jak by řekl Cimrman.

StvN
08. 12. 2007
Dát tip
Uf.

jedno z mála soutěžních děl k otipování (nikoliv bezvýhradnému:-)*

Paulart
10. 11. 2007
Dát tip
Máš asi pravdu, myslím, že se nad zdrobnělinami v haiku vedou ostré debaty. Je třeba s nimi nakládat obzvlášť opatrně :-)

Dero
10. 11. 2007
Dát tip
Paulart, dětské prst(ík)y jsou podle mého názoru obratem, který v haiku najde uplatnění jen ve specifických případech. Dětské prsty jsou příliš tvrdé. To, co mají děti, se rozhodně nedá nazývat plnohodnotnými (majestátnými :o) prsty. Dětské prstíky zavlékají do haiku tu nechtěnou ťuťu ňuňu roztomilost, kdy forma zkresluje obsah. Myslím si, že nejlepší volbou jsou dlaně, protože netrpí podobným neduhem jako prsty a i přes lehký patos, který si tento obrat s sebou nese, jsou nekonečněkrát hutnější než neurčité "dětské ruce". Jaký je tvůj názor?

Paulart
10. 11. 2007
Dát tip
Ano, ten kontrast či zlom tam není, ale jinak moc pěkné. Plod pozornosti, toho si málokdo všimne. A když, neuzná to jako zaznamenání vhodné. Ale má to i své zpřítomnění minulého času. Asi by stačilo: Polední slunce - ve vitríně otisky dětských prstíků.

dadik
10. 11. 2007
Dát tip
*

jorel
10. 11. 2007
Dát tip
i vy rošťáci. ke kritice neni co dodat, vidím to stejně. Jinak pro radost jedna moje s Hirošimou: Nezbylo už nic. Jenom bledý měsíč svítí nad Hirošimou.

katugiro
09. 11. 2007
Dát tip
Ne, to jsem opsal z roku '45.

Dero
09. 11. 2007
Dát tip
Omluva, mea culpa. Pro formu by stačila číslovka - např. "dvě dětské dlaně". k.: Tos vymyslel ty?

katugiro
09. 11. 2007
Dát tip
Souhlas s Derem. Až na to, že "dětské dlaně" počítá jako pět... Varianta už poněkud vzdálenější: stíny vlaštovek otisklé na zdi Hirošima spí

Dero
09. 11. 2007
Dát tip
Hezký obrázek, ale chybí tomu jakýkoliv kontrast. Tohle je třířádkový příběh, ne haiku. Nabízím svoji variantu, extrémně neučesanou, jde o první myšlenku, která mě napadla (shodou náhod 5-7-5). Ilustruje to, o čem mluvím. dětské dlaně otisklé na vitríně - manekýn mlčí (myšlena je ta bělostná/pleťová figurína, na kterou rozjívení obchodníci věší tuny prádla - pokud by to nebylo po přečtení zřejmé, šlo by jistě vymyslet lepší variantu)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru