Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři orlí péra

10. 11. 2007
5
10
1549
Autor
Narvah

První část

Tři orlí péra I. Asi sedmiletý, nakrátko ostříhaný kluk vzal do náruče modrý kufr. Byl mu ukrutně těžký. "Řekni Pušce, ať ti s tím pomůže," řekl oddílový vedoucí. "Ano, Náčelníku," řekl kluk. Chvíli se rozhlížel a když Pušku nikde neviděl, pohlédl k náklaďáku, kde Náčelník podával bagáž dalším dětem a vydal se s kufrem ke stanu. Dvakrát si na něj cestou sedl a prohlížel si tábor. Na moment na něj padl smutek. To když si vzpomněl na svého psa, kterého mu Náčelník bůhvíproč zakázal vzít s sebou. Pak ještě spatřil svou hluchou maminku jak na něj upírá své bojácné oči a líbá ho na čelo. "Mně říkají Zub," ozvalo se, když odhrnul celtu. Na posteli vlevo se rozvaloval tlustý chlapec růžových lící a listoval v časopise. "Já jsem Moula. Je to stan družinky Siouxů? Náčelník říkal.." "Jasně! Žádný strachy, jsi tu dobře," řekl tlouštík a posadil se. Chvíli si Moulu, který se pokoušel otevřít kufr prohlížel. "Jsem v oddíle čtyři roky a tohle je můj čtvrtej tábor. Uvidíš, užijem si spoustu legrace! Nejhorší jsou ale hlídky.." "Co jsou hlídky?" zeptal se Moula, kterému se zrovna podařilo kufr otevřít. "To tě v noci vzbudí, dostaneš do ruky baterku a musíš hodinu hlídat tábor. Míváš v noci strach?" "Docela jo,"přiznal Moula, který teď seděl naproti spolubydlícího a pozorně poslouchal. "Tak to budeš mít problém udělat Tři orlí péra," pokýval tlouštík hlavou. "Co to je?" „Taková zkouška. První den držíš hladovku a nesmíš promluvit. Můžeš pít jenom vodu. Druhý den si uděláš někde v lese přístřešek, večer opustíš tábor a přespíš v něm. Pro třetí orlí péro zmizíš z tábora ráno před úsvitem a přes den musíš několikrát pozorovat, co se děje v táboře a nesmí tě nikdo spatřit. Někdy se na tebe pořádají hony. Když tě někdo spatří, máš smůlu. Minulej rok jich to zkoušelo pět a povedlo se to jen Tygrovi,“ zakončil tlouštík a pokýval hlavou. „ „A k čemu je to dobrý?“ zeptal se Moula. "Dostaneš odborku Tři orlí péra, kterou si přišiješ na rukáv, aby všichni věděli, čím sis prošel. Můžeš zapalovat oddílovej táborák, vytahovat ráno vlajku a podobný věci. Chci to letos zkusit," řekl tlouštík a nervózně se poškrabal na zádech. „Na něco jsem zapomněl,“ zvolal tlouštík a v očích mu zahořelo. „Když všechno splníš, čeká tě ještě zkouška bolesti. Náčelník tomu říká viniciační obřad nebo co. Prostě si přes den nařežeš pruty z lísky, večer se udělá obrovská hranice a sejde se celej oddíl. Svlečeš se do půl pasu a stoupneš si zády k Náčelníkovi. Ten si z těch prutů, který mu dáš, vybere tři nejpružnější. Pak má proslov a za každé Orlí péro, které si získal, tě švihne přes záda. Nesmíš ani ceknout.“ „Brrr,“ hlesl Moula a slabě se otřásl. "Večeřé!" zaburácel táborem Náčelníkův hlas. "Vem ešus a dem, než bude fronta!" vykřikl tlouštík, odhodil časopis, uchopil připravené nádobí a ztěžka vyběhl ze stanu. Moula se musel chvíli v kufru přehrabovat, než ešus našel. Když vylezl ze stanu, slunce ještě vykukovalo zpoza smrků a náměstíčkem mezi stany se linul dlouhý bubnující had. Z jeho hlavy na něj vehementně gestikulovaly jakési ruce. Patřily Zubovi.

10 názorů

tekonecna
02. 12. 2007
Dát tip
Miluju tábory:) učili nás tam krást, nejíst, nemýt se, poslouchat blbce a brzo vstávat (super! pozorovatel to vystihl přesně:):):):) Nevím jestli si dokážu počkat na pokračování, protože moc čekat neumím. Ale je to fajn, takže mi pak pošli avízo jak bude další díl a já se ráda podívám.

waldekke
27. 11. 2007
Dát tip
Narvae, I shall try/ never to die/ "as in Elven song it's told"/ though his comebacks were rare/ to meet his friends fair. W.

Narvah
26. 11. 2007
Dát tip
waldeke, you never die.. zdravím tě!! ; )

waldekke
26. 11. 2007
Dát tip
Už si dovedu představit pokračování, na kterém si zub něco vylomí a moula bude rozemlet do prejtu. Narvae. •

Lakrov
18. 11. 2007
Dát tip
Nic si od toho neslibuji, protože to zas nejspíš smažeš dřív, než děj někam dospěje, ale čte se to docela dobře. Zajímalo by mě, jestli už je text hotový a teď jen 'dávkuješ' zveřejnění, nebo jestli bude směr dalších dílů ovlivněn reakcemi. Pozor na přehlednost popisných odstavců. Ten úvodní se pohybuje na její hranici.

Plopez
15. 11. 2007
Dát tip
já ti nevim, romány na pokračování jsem nikdy nedával...

kapitan
13. 11. 2007
Dát tip
Tábory mám rád....

Barman
11. 11. 2007
Dát tip
Začínám být zvědavý na pokračování.

StvN
11. 11. 2007
Dát tip
Fajn. Akorát já mám při čtení pocit, že z toho musí vylézt nějaká kulišárna. Chtěl bych aby ten chlapeček moula nebyl moula, ale chytrej kluk, kterej bude mít takovej ten forrestgumpovskej nadhled.

pozorovatel
10. 11. 2007
Dát tip
nesnášim tábory byl jsem na táboře jen jednou a strávil většinu času na nejbližší pumpě učili nás tam krást, nejíst, nemýt se, poslouchat blbce a brzo vstávat

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru