Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Autem nebo vlakem...?

13. 11. 2007
0
0
354
Autor
Dewil child

Určitě jezdíte všichni s rodinou na výlet.Někdo autem,někdo vlakem,jiný třeba na kole nebo letadlem.Když už jsme ale u toho auta a vlaku,napadla vás někdy otázka zda jet na výlet radši autem nebo vlakem?Co je výhodnější a praktičtější,Zkuste se nad tím zamyslet.

   Tak asi to bude záležet jak daleko pojedete na onu cestu.Pokud se vydáte jen do sousedního města vzdáleného čtyři kilometry,asi opravdu nemá cenu utrácet peníze za lístek na vlak.Pokud se už ovšem vydáváte dál,stojíme před zapeklitým problémem.Tak v prvé řadě by to chtělo zjistit vedou-li tam vůbec koleje?Pokud ne asi máte hned jasno.Ale co když ano?Tak teď začnou hluboké propočty a kalkulace!No takže vezmeme nejdříve auto.Musíme předem vyhledat trasu,kudy pojedeme a té se držet.Pokud ji neznáme je většinou v autě zapotřebí spolujezdce tzv navigátora.I počet lidí jedoucí na výlet musí být regulovaný.Pochybuji,že v autě pro čtyři osoby pojede osob sedm.No jo ale co se zavazadly?Pokud se jede jen na kratší počet dní tj. tak na tři čtyři dny,je auto ideální.Ovšem jede-li se na více jak čtrnáct dní nastává tu problém zvlášť když už je vnitřek vozu komplet obsazený.Na řadu tedy přichází buď kufr,střecha nebo vozík.Ale stěží s sebou někdo na výlet táhne vozík.A i v kufru jednou dojde místo.Po příjezdu na místo si všichni úlevně oddychnou ale nastává další zádrhel..Co s autem?Pokud není předem domluvené místo,kde se auto na potřebnou dobu schová může to být zapeklité.Někdy je hned u ubytovna místo pro vozidla ale někdy také ne.Ale aby tu nebyly jen zápory,vidím tu i jeden velký klad.Během výletu můžeme podnikat výjezdy do okolí bez zbytečných komplikací s půjčováním auta.Či když už nás výlet omrzí zbalíme se  a klidně odfrčíme zpět domů.

   A teď vlak.Takže trasu si také musíme vyhledat ale během jízdy si můžeme klidně schrupnout..Naše chvíle přijde až při vystupování.Nevystoupit před a ani za cílovou zastávkou.Zavazadla jsou tu ovšem také omezená.Tedy ani ne tak místem,vlak uveze hodně,jako spíš naší výkonností.Pokud někdo unese tři tašky,dva batohy a ještě dvě krosny,tak prosím.Klidně si je vezměte.Ale většina z nás ne.Po vystoupení na nás čeká autobus aby nás odvezl do cíle.Ale co když ne?Někde tenhle komfort nevedou.Tam se musíme spolehnout na naše vlastní nohy.A zrovna zde by se nám auto hodilo.Konečně jste ubytovaní a naštěstí nemusíte řešit co s vlakem.Ten si v klidu odfrčí dál a nemusíte jej nikde schovávat.Co je u auta plus a u vlaku mínus  již zmiňované ježdění po okolí.Buď se musíte spokojit s tím co máte a nebo si vypůjčit auto z půjčovny.

   Pokud někomu tahle úvaha pomohla rozhodnout se pro vhodný dopravní prostředek jsem jedině ráda.Když si to teď tak pročítám koukám,že tím autem je to vlastně asi pohodlnější.I když určitý problémy bych ještě ani nemusela řešit,protože mi není osmnáct a tudíž nemám řidičský průkaz a tím pádem ani auto….


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru