Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pro chytré hlavičky - TA láska?

21. 11. 2007
5
31
4162
Autor
JiKo
(ta) Láska je rodu ženského, vzor žena.
Vysvětlete proč v situaci kdy žena mluví k muži se běžně neříká:
Ona jemu: "Lásko, podala bys mi chléb?" (zaměřte se na slovo podalA, Vystupuje zde muž jako žena či jak to je?)

31 názorů

Del: Což ovšem Jikův problém pouze přesouvá na jiné slovo :)

Delahaye
24. 11. 2007
Dát tip
TA láska podle vzoru TA blbost :-)

U Tebe, brouku, jeden nikdy neví...

Taky mám pocit, že chroust mluví z cesty...:)

Pišta a moudřejší? Chrouste, zamysli se nad sebou! Nějak nám stárneš, či co...

domin.go
23. 11. 2007
Dát tip
co takhle říkat si jménem.)) a co důstojník kočanská...

a2a2a
23. 11. 2007
Dát tip
Jiko, copak nevíš, že když je někdo zamilovaný,ztrácí pojem o čase a tím spíše o gramatice ? A jinak dík za tvůj, ne první vtipný námět do diskuse.

a co teprv, když to říká muž muži :o)

dyť je to jasné: jednou je to TA láska, podruhé TEN láska - v lásce je totiž úplně všechno možné, víš?! :))))))* za zamyšlení :)))

JiKo
22. 11. 2007
Dát tip
Tak znám jednu co to říká manželovi běžně

Chrouste, jsou na světě partnerství postavená i jinak, než to tvoje. Resp. jsou to skoro všechna...

Smetiprach
21. 11. 2007
Dát tip
no dyk... a to bys měl vidět co se děje na operačním sále... když hosté vstřelí gól! kolikrát ty vnitřnosti uklízej až do rána...

...sem si ji představil na fotbale, jak trhá lavičky a hází je na hřiště...:)

Smetiprach
21. 11. 2007
Dát tip
shes a hooligan... to se nepočítá, beru jen osobní zkušenost...

Já ne, ale major HooliHanová ano:)

Smetiprach
21. 11. 2007
Dát tip
jak to můžeš tvrdit? zkusils ho napravit?

Protože Hawkeye je nenapravitelnej rejpal, přeci.

Smetiprach
21. 11. 2007
Dát tip
vysvětlete proč Hawkeye říká Hooliganové: majore, podala bys mi skalpel?

Mezi námi: je ten muž láska? Není, láska je bastraktní, na toho muže bychom si v lepším případě mohli sahnout. Tedy to jeho pojmenování je přenesené... kdežto jeho pohlaví je, bez rozsáhlejších chirurgických zásahů nepřenositelné.

Tohle jsou pravdu legrační věci. Například počátky dámské vysokoškolské vzdělanosti: paní doktor, inženýr Hlavsová. Podobně divné je to asi s armádou: plukovnice? Už to je? Nebo je pořád podpraporčík Šouletová? A další. Zajímavé jsou zápolení se vzorem předseda. Kdysi měla i mužská jména zakončená na a komplet paradigma jako ženská. Takže bývalo o "předsedě". A jiné zajímavé souboje gramatického a přirozeného rodu. Cos to zase udělalo, ty střevo! Chacha. (Snad se ani nebudeme bavit o životnosti a neživotnosti vs. živost a neživosti; gramatické kategorie jsou vždycky jenom přibližné, jinak by jazyk byl chudý jak kostelní myš.) Mezi námi: je fajn, když přirozenost vítězí nad systémem. Zůstaň u toho, že tvé děvče má pipinu... a s tím zůstávej ve shodě. Je to víc než shoda gramatická.

Zvrhlík
21. 11. 2007
Dát tip
Je tomu tak, protože čeština milenců si dělá z kodifikovaných pravidel českého jazyka trhací kalendář. Když ji miluješ není co řešit.

Dáša
21. 11. 2007
Dát tip
ach jo ... ;o)

Norsko 1
21. 11. 2007
Dát tip
tvé problémy bych chtěl mít

Podívej se, někdy je to se jménem a skutečnou identifikací rodu složitější, taková Petula by ti to jistě dovedla vysvětlit lépe...

pozorovatel
21. 11. 2007
Dát tip
tak to je určitě láska, když to nechápeš

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru