Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

běžky

28. 11. 2007
4
26
1620
Autor
fanfán

pod sněhem stráně
k Pradědu těžká stopa
namažeme se


26 názorů

fanfán
07. 12. 2007
Dát tip
...dík...

Paulart
07. 12. 2007
Dát tip
Ze současnosti si počteš na dvou stránkách: http://haiku.bloguje.cz. Tyhle stránky spravuje z Mnichova jeden znalec, který dřív působil na Písmáku. Nejsoučasnější modern a free-haiku tam má nick Ignatz, ovšem také Zoee, Skafararix a Park. A pak http://hajku.blackhost.cz. Tyhle stránky jsou pojaté volněji, jsou tam i miniatury, tedy ne samé ortodoxní haiku.

zkus Paulart...:o)

fanfán
06. 12. 2007
Dát tip
...já s Váma všema souhlasím...jedná se o dekadentní moderní haiku../něco jako moderní akty japonských fotografů...dílo říká...v hromadě lyží, uskladněné přes léto v komoře, se probouzí život...ještě rozespalé...některé zatouží po flašce Pradědu, která je vábí na polici...jiné chtějí jemně pohladít majitelem...nejlépe asi pevným voskem...třeba modrou extrou...a já jim rozumím........ovšem o skutečném hauku si budu muset něco víc přečíst...něco jsem četl, ale to bylo tak sedmnácté století....chtěl bych něco ze současnosti....poraďte...

avox
06. 12. 2007
Dát tip
Nechce se mi slovíčkařit, ale - stopy mohou mířit i kamkoli jinam a nemusí jít o stopy lyží ve sněhu. A "K Pradědu míří stopa - jsem opilý" evokuje spíše představu opilce, kterého vyhodili z jedné hospody, tak míří k jiné, kde mu ještě nalejí (praděda). Kdežto původní dílko umožňovalo jemně dvoj-, nebo více- smyslný výklad - třeba, že se na první sníh těšily ty běžky... ach, jistě, neodpovídá to zásadám haiku, ale raději bych autorovi doporučila změnit kategorii (na miniatury) než měnit význam :-))

tak jo, no...teoreticky...:o)

Paulart
06. 12. 2007
Dát tip
Chtěla jsem tím říci, že "stopa míří" evokuje sníh. Po čem jiném by mohla stopa mířit, než po sněhu? Haiku neunese opakování motivů, které jako by doplňovaly sdělení, vysvětlovaly ho, upřesňovaly atd. Proto jsem napsala "bez tajemství". Bez ohledu na 5-7-5: K Pradědu míří stopa - namažeme se. Jenže to "namažeme se" je zase problém. Protože se vlastně na něco těšíš, že si dáš do nosu, myslíš na to a neodehrává se to TEĎ. To TEĎ je v haiku nejdůležitější. Tedy jinak: K Pradědu míří stopa - jsem opilý. A zde, svlečeno z přebytečného, ukazuje toto haiku, že zase až tolik toho neříká. Otázkou je: Stojí za zaznamenání? Já si myslím, že ano :-) Prostě potěší. A druzí?

fanfán
05. 12. 2007
Dát tip
...zajímavý názor... pod sněhem stopa k Pradědu stráně namažeme se líbí?

Paulart
05. 12. 2007
Dát tip
"Pod sněhem" a "stopa míří" říká totéž. Bez tajemství.


fanfán
04. 12. 2007
Dát tip
...to jsi teda dobrá...Amerika...dobita...


fanfán
04. 12. 2007
Dát tip
...blaha...?...

správně, na vrcholu :)))

fanfán
04. 12. 2007
Dát tip
...já hádal, že červené...

??? - proč ne? :)))

fanfán
30. 11. 2007
Dát tip
...i když je to Praděd?...

líbí :)))*

fanfán
29. 11. 2007
Dát tip
...upřimně Vám děkuji...už tu stopu šněruji...

Hesiona
29. 11. 2007
Dát tip
***

pod kopcem sejmout na Pradědu vítr fičí raději pěšky... :o namazáno dobře :o)

avox
28. 11. 2007
Dát tip
co se ti povedlo, namazat? Pradědem? :-DDD a pár avi

fanfán
28. 11. 2007
Dát tip
...nechápu jak jsi mě našla...Ty...japonská milovnice...

fanfán
28. 11. 2007
Dát tip
...ale se mi to povedlo...

avox
28. 11. 2007
Dát tip
žádné běžky... až se namažeme, půjdeme pěšky! :-)) */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru