Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Týsk

08. 06. 2001
1
0
1871
Autor
Excerpta

Při rozvití Tvém domov medem voní,

srdce mízu českou hněte,

Tvé oči sladké slzy smíchu roní

rozkvetlý lipový květe


hermit
19. 11. 2001
Dát tip
pro radost? dobře, ale jako báseň se mi to opravdu nelíbí...

Daemonica
08. 08. 2001
Dát tip
Excerpto - ve větším časovém odstupu vidím věci jinak... Předtím to bylo jen holé dílo - teď už vidím i člověka... Už vím, že žádné dílo nevisí ve vzduchoprázdnu, vždy je podloženo zkušenostmi, prožitky a sny autora... Teď už Tvé věci chápu... chápu i Tebe... jsi MOC fajn přijmi mou omluvu za mou ztřeštěnou zbrklost... (to víš - démoni :) ) Posílám Ti :-) a ☼ a ♥ a měj se moc fajn! :)

Daemonica
09. 06. 2001
Dát tip
O.K. - Tohle beru. Omlouvám se za přílišnou tvrdost, která možná má kořeny v našem školství, bombardovavším mě tolika vyčpělými básněmi (až mumiemi), čímž ve mně byl vypěstován odpor ke všemu připomínajícímu tento styl. A druhý podnět asi vznikl u minulého díla, kde obraz s loužemi mě (jak tam vysvětluji) silně zasáhl a poněkud se mě pak dotklo to autorské "shození".... Omlouvám se, měla bych se naučit kontrolovat své emoce, bez toho nelze kritiky psát (tedy lze. ale nejsou to opravdové kritiky, nýbrž výlevy). Takže sorry....vymazat to už nejde...

Excerpta
09. 06. 2001
Dát tip
Mile' Daemoni'c^e, zkus se jeste na chvilinku (slibuji, ze naposled) zamyslit, co vedlo ony puvodni autory k psani techto dle Tebe vycpelosti... Jinde rikas, ze zalezi na tom, co to da ctenari. Nebyli snad ctenari tehdy v trochu jine situaci, nez ctenar dnesni, jehoz potreba neni opevovat krasy jiz dlouho existujici vlasti, nybrz hledat v literature neco "zvlastniho", neco "provokativne (doposud) nebasnickeho" (jako treba postavit obrazy na ukor rymu - ba i rytmu - jev do techto dob nevidany), jez vytrhlo by cloveka z koleji jinak veskrze spokojenych zivotu? Jiste, posuzovano dnesnim pohledem, je choral Ktoz su Bozi bojownici naprosty cint. Nebyt cintu onoho vsak, mozna bychom doted psali o Tvych nenavidenych sladkych slzach vlasti. Die süße Zähren Vaterlands....

Daemonica
09. 06. 2001
Dát tip
No, malinko si nerozumíme, ale to je fuk. Berme to tak, že v něčem už si rozumíme :).

Vio
08. 06. 2001
Dát tip
dobrý ;-)))

Daemonica
08. 06. 2001
Dát tip
Rozhodně bylo o hodně lepší, když sis hrál při mytí nádobí... :( domov, med, vůně, srdce, míza, atd atd. - jauvajs - to je pokus o sbírku nejprofláklejších slov??? STRAŠNÉ ŠKODA, ŽE NEJDE ANTITIP

Vio
08. 06. 2001
Dát tip
Daemonica, vidím, že se moc neshodneme ;-) Co jsou to nejprofláklejší slova? Každé slovo je legitimní. Chceš snad z básnického slovníku vyškrtat nejčastěji používaná slova? Originalita netkví vždy ve výběru slov. Je třeba ocenit myšlenku a zpracování. Předchozí básnička, na kterou narážíš, se mi zdá pouze pustým blábolem bez hlubšího obsahu a jasné linie, což zde neplatí. Polemice zdar ;-) S úctou Violator

ochechule
08. 06. 2001
Dát tip
daemonica...eee???? ....miluju jejich vůni...a ten tanec kolem nich...tisíce včel...strom tisíce srdcí...

Daemonica
08. 06. 2001
Dát tip
O.K. - jasně, že záleží na zpracování. Proto to píšu. Nejde jen o ty slova, jde o jejich nakupení do tak přesládlé podoby, že mám strach, abych neskončila na inzulínu. Lze použít jakákoliv slova a vytvořit z nich báseň. Tady to není. Tady jde opravdu jen shluk sladkostí. A voní-roní - auuuuu - to přímo bolí. Tohle bych dala do učebnice jako odstrašující příklad. Srdce mízu českou hněte. Au. Tvé oči sladké slzy smíchu roní . Au.Au.Au. Kolikrát už byl tento verš v kalednářích na rozhraní 19. a 20. století? Stokrát? Mám zajímavou sbírku srdceryvných básní z r.1909. Jen v ní je tohle spojení 18 krát. Neustoupím, tohle je nejslabší dílo na písmáku v roce 2001.

Daemonica
08. 06. 2001
Dát tip
Vio: předchozí básnička, jakkoliv myšlena jako žert, dala k sobě slova tak, že mezi nimi vzniklo jakési energetické proudění. Ale sladké slzy smíchu už jsou vybité - když je dáš k sobě, nic neproudí. Vybito. Ani králíček Duracell nevydrží věčně. Navíc tento již začal bubnovat před 150 lety...

Daemonica
08. 06. 2001
Dát tip
avi

Daemonica
08. 06. 2001
Dát tip
Ehm... přehnala jsem to. Nejhorší není, objevila jsem zpětně jiná....

Vio
08. 06. 2001
Dát tip
Nějak se nám sem vloudila "kritika" předchozího dílka, ale co se dá dělat. Můj názor je, že v něm žádný náboj není. Je to jen nakupení nahodilých obrazů bez jakéhokoliv obsahu a účelu. Nikam čtenáře nevede a nic mu neříká. Není to snad ani zachycení nějaké konkrétní nálady, ač jsou některé jednotlivé obrazy docela zdařilé. Jako celek to prostě o ničem nevypovídá. To si myslím já. Navíc pochybné přívlastky jako "temne svice" nebo "stary list". Hmmm... Co se týká této básničky, uznávám poněkud vyčpělost a archaickost zpracování, ale musím ocenit semknutost formy a sdělnost.

Daemonica
08. 06. 2001
Dát tip
Inu - proti gustu žádný dišputát. Já už sice obrozence ani J.V.Sládka nečtu, ale když se to někomu líbí, proč ne... Sice jsem nenašla nic, co by mi to mělo sdělit, ale to je můj problém. Nenech se odradit. Ze sladkých slůvek se dá sestavit ještě tolik děl... Ještě jsou zásoby kolem Luny, touhy... Opravdu - pokud se to někomu líbí, je to v pořádku.

ulita
08. 06. 2001
Dát tip
jsem vlastenka jsem mám ráda svou zem kdo ji nemaj´ rádi shodíme ho z báni nebo tak něco, ne??

ulita
08. 06. 2001
Dát tip
avi

alina
08. 06. 2001
Dát tip
no, to "hnětení české mízy" mi tam jakožto jediný obrat SILNĚ nesedne!!!! Jinak se mi moc líbí. Mám ráda lípy, a při tomhle čtení přímo cítím jejich vůni...a....VIZ ochechule

Excerpta
08. 06. 2001
Dát tip
Vazeni a mili (ano, mili - tedy krome sproste nadavajici papaji) kritici mi dekuji Vam prevelice za podnetne pripominky. Berte to tu prosim jako male etudovani na ruzna themata - od cehoz ostatne snad Pismak puvodne vzniknul. Proto se take jmenuji Excerpta, jiny zpusob del poblikuji pod jinym(i) jmenem/y. Co se tyce teto konkretni basne - dovolte snad autorovi, vycerpanemu po dvou dnech beze spanku pripravy na velkou zkousku, prave od trihodinove zkousky prisedsimu, s temnym hucenim v hlave ale presto bijicim srdcem si zavzpominat na vzdaleny domov. Zkuste si predstavit nase obrozence - kteri byli od domova take tolik - a snad jeste vice - vzdaleni (byt na jeho zakladech sedice) - a nebudete se jim jiz pranic diviti, ze psali tak, jak psali. Zkuste si byt pul roku nekde v haji (kdyby alespon zelenem...), potom pricichnete na dva na tri tydny k zasnezenym lipam - a nez prvni znamky olisteni daji se vubec tusit, zase odletnete na pul roku v dal... Zkuste si to takhle dvakrat, trikrat, petkrat, osmkrat - a budete psat stejne veci jako tahle. Ta neni psana pro basnicky efekt a zajimave obrazy. Ta je psana srdcem - jez opravdu mizu ceskou hnete... Vsak za veskera slova - DIK. Jsou krasna, protoze ceska.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru