Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čo by som zmenila keby som mala čarovný prútik

01. 12. 2007
0
4
3580
Autor
dark.shine

Prosím nechcem kritiku za moje čiarky ale radšej čo si o tom myslíte...ďakujem

Čo by som zmenila, keby som mala čarovný prútik? Každý si túto otázku položil aspoň raz v živote. No vieme na ňu s určitosťou odpovedať? Podľa môjho skromného názoru nie. Vecí, ktoré by vedelo ľudstvo zmeniť je neúrekom a nespočítali by sme ich ani keby sme použili všetkých dvadsať prstov. Také najhlavnejšie sú určite životné prostredie, globálne oteplenie a ako by missky povedali, svetový mier. Toto by povedal niekto, koho by zvedavé oči pozorovali na pódiu nejakej súťaže prípadne pri odovzdávaní cien. No aká by bola skutočná pravda? Čo si človek vo svojej duši naozaj praje? Určite nie takéto svetoborné veci ale niečo čo by uľahčilo život jemu a ľuďom, ktorých má rád. A to napríklad štyri autá, zdravie pre celú rodinu, dom v Lost Angels, zvýšený plat a podobne. Tieto myšlienky by nemal nikto odsudzovať ani ich kritizovať. Lebo ani jeden jediný človek by s rukou na srdci nepovedal, že by si niečo také neprial aj on, samozrejme ak by neklamal.
Ja osobne, aj keby som chcela zmeniť celý svet na kúzlo takéhoto kalibru by ten môj jeden čarovný prútik nestačil. Na nápravu toho čo si ľudstvo za niekoľko rokov dokázalo samo zničiť by nestačila magická sila veľká ako atómová bomba.
No pretože som deviatačka stojím pred určitým životným rozhodnutím, a to kam sa poberú moje kroky po skončení základnej školy. Takže ak by som mala čarovný prútik pozrela by som sa do svojej budúcnosti či som sa rozhodovala správne, alebo nie. Viem, že človek by neuniesol poznanie o tom čo sa s ním stane no riskla by som to.
Vedela by som čo mám teraz zmeniť, aby som dopadla lepšie, alebo na čo by som mala upriamiť svoju pozornosť. Kam budú viesť moje kroky? Čo sa stane ak si vyberiem túto školu? Nepokazím si tým život? Otázky, ktoré nedajú zaspať nielen mne ale aj stovkám iným žiakom po celom Slovensku. Zaspávame s myšlienkami sužujúcimi naše svedomie, so strachom či sa na nejakú školu vôbec dostaneme. Mávnutím čarovného prútiku by som bola v budúcnosti a všetko si poriadne premyslela. Už by sa mi nesnívalo o písomkách a skúškach dôsledku mojej lenivosti. Nehovorila by som si každý večer, však od zajtra to zmením a začnem sa poctivejšie učiť .Stačilo by mi niekoľko mesiacov dopredu a hneď by som si bola istejšia tým čo robím a ako sa učím.

 


4 názory

dark.shine
07. 01. 2008
Dát tip
trošku som zaspala ;) ale ja sa už polepším :D

a tá kategória?°;)

dark.shine
05. 12. 2007
Dát tip
jasne :)) idem na to :))

Ak chceš diskusiu, prečo si to nedala do kategórie diskusie? A ak chceš názor na napísané, tak neodmietaj gramatický rozbor...zle sa to čítalo bez tých čiarok;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru