Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kapor, Stromček a iné Traumy

22. 12. 2007
0
0
1425
Autor
eas.y

v tomto texte neboli použité materiály reklamného charakteru

 Zasa sú tu vianoce...

Sviatky radosti a pokoja.

Sviatky, na ktoré sa všetcia celý rok tešíme, aby sme mohli v inkriminovaný čas vainočný

páchať presný opak...

Najskôr veselo zavráždíme kapra. (tak to chodí.)

Veď akýže by to bol už len pôsť bez mäsa!

Pravda aj tak trpíme pri tom väčšmi, než on!

Aby to mal chudák kapor ľahšie párkrát ho ovalíme kladivom vhodného kalibru, predstierame odbornosť, (dávame pozor,aby sme nepoškodili smaltovaný povrch vane).

No a keď už sa konečne spazmaticky dotrieska vo vani, môžeme ho pokojne zabaliť do vopred pripravenej snehobielej utierky, najlepšie so sviatočným motívom, a preženieme sa kapríkovi cez hlavu nabrúsenou kudlou (v lepšom prípade) alebo sekáčikom na mäso (ktorý nám podarovala svokra ešte ako svadobný dar), hardverovo menej vybavené rodiny môžu využiť aj klasický šraubovák s vyššie uvedeným kladivom. Pri tomto spôsobe usmrcovania kapra však hrozí absencia jedinečného zvuku chrúpania kostí.

Toto nevšedné divadlo by sme nemali odoprieť ani našim najmladším členom rodiny.

Už od ranného detstva predsa treba u nich vytvárať odpor k násiliu, pravda čo už je len didaktickejšie ako vaňa plná krvi... (snáď len prítomnosť ľudskej obete v nej.)

Aby sme nenadobudli dojem odporných masových vrahov, ukážeme detičkám, ktoré sú svedkami tohto nevšedného aktu po prvýraz oddelenú hlavu, ktorá "ešte stále žije", zdôvodníme tento jav, ktorého podstatou je umietsnenie venózneho srdca ešte pred žiabrami v kapríkovej hlave.

Ďalej môže anatomická prezentácia pokračovať ukážkou svalových segmentov, jednotlivých orgánov a ako zlatý kliniec si ponecháme prezentáciu plynového vaku , na ktorom oddemonštrujeme princíp ponárania a vynárania sa tragicky zosnulého zástupcu triedy chordátov.

Vhodná je aj otázka poučného charakteru typu: "vie niekto ako sa volá vajíčko ryby" alebo "aké poznáte ešte ryby, ktoré sa vyskytujú v našich vodách").

Po odtečení krvi sa môžme pustiť do ostaňovania šupín, z ktorých nadelíme pre šťastie každému prítomnému dieťaťu . Posledným krokom v procese vraždenia ryby je odstránenie plutiev a následné stiahnutie kože.  Počas tohto kroku by som odporúčal odchod detí z kúpeľne z dôvodu zvýšeného rizika výskytu vulgarizmov vo vašom verbálnom prejave.

Nepotrebné časti môžeme zúžitkovať tak, že ich hodíme psovi alebo mačke.

No a prečo vlastne vraždíme rybu ?

No predsa preto, lebo ryba je  symbolom  kresťanstva...

 

/Poznámka: Topenie kaprov sa neodporúča/

 

Že ste sa nestihli ešte pohádať kvôli zdobeniu vianočného stromčeka?

Navrhujem, aby ste túto rutinnú záležitosť ponechali svojej najdrahšej polovičke, ktorá aj tak vždy najlepšie vie ako má výsledný efekt vyzerať.

Jedinci so sklonmi k flegmatizmu, môžu po vykonaní ťažkej manuálnej práce, súvisiacej s inštaláciou vianočného stromčeka a elektrického osvetlenia, prípadným osekaním jeho kmeňa (v prípade, že je stromček "živý") a jeho následným osadením do stojana zotrvať v podávaní škatúľ s ozdobami, nezaškodí ani opakované vzdávanie  komplimentov , bez ohľadu na to čo si skutočne myslíte.

Konečnú podobu  ozdobeného vianočného stromčeka, zhodnotíme úprimným pozitívnym ohlasom, napr.: "sám by som to lepšie neurobil... , takýto pekný stromček sme ešte nemali, drahá, máš skutočný talent" atď.

No a prečo sa vlastne zdobí stromček?

Snáď preto, aby vianoce "mali gule"...

 

Že ste si pod vianočným stromčekom neneašli to čo ste si želali?

Nezúfajte, ostatní obdarovaní na tom budú určite podobne ako Vy!

Tvárte sa prekvapene až dojato, vyvinte znaky radosti na vašej tvári priamoúmerné eneormným snahám, ktoré vyvinuli jedinci, ktorí vás obdarovali pri hľadaní toho správneho daru, ktorým sa vás snažili potešiť.

Netvárte sa znechutene ani pokiaľ ste dostali dve rovnaké pyžamá alebo lacné parfumy.

Myslite na to, že vždy sa dajú zakúpené veci vymeniť alebo vyhodiť.

(Tí vynaliezavejší dokážu niektoré veci podarovať aj na budúci rok, napr. kolegom v práci.)

Skôr než vás vaši príbuzní donútia obliecť si jednotlivé kusy oblečenia, uistite sa, že ich skutočne dokážete na seba obliecť.

Netrápte sa ak ste nezohnali žiadne adekvátne darčeky!

Dobrými ponožkami predsa nikdy nič nepokazíte!

Vaši blízky vám budú určite vďační!

 

Že netúžite po tom aby ste sa zúčastnili trojhodinovej polnočnej svätej omše, plnej kahŕcajúcich a zívajúcich dôchodcov?

Nevzdávajte sa! Snažte sa vyargumentovať existenčnú potrebu vašej účasti v dome božom čo najpresvedčivejšie, napríklad fatálnou únavou.

Ak ste nepresvedčili veriace osadenstvo na čele s fanaticky katolíckou babičkou, ešte stále môžete predstierať žlčníkový záchvat. Konzumácia dvoch vysmážaných rezňov z kapra a pol misy zemiakového šalátu by mala byť dostačujúcim argumentom.

V prípade, že nie sú vaše herecké schopnosti dostačujúco presvedčivé, neprepadajte panike.

Určite sa po ceste nájde najaký otvorený, vysoko komerčne zameraný lokál, v ktorom stretnete ľudí s podobným osudom.

 

Tým ktorí sa dostali v lúskaní tohto textu až sem by som chcel zaželať pokojný nekonfliktný priebeh vianočných sviatkov, vysokú dávku vzájomnej znášanlivosti a silu na strávenie všetkých pokrmov ako i televýzneho vysielania...

A keby predsa len došlo k najhoršiemu, tak sa možno stretneme nad šálkou vianočného punču v nejakom lokáli za rohom J

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru