Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O člověku, kterému stačilo ke štěstí málo

12. 06. 2001
0
0
630
Autor
Peer

No jo už zase já....

Ing.Jiří Enderle žije ve svém bytě 2+1sám. Bydlí na hnusném velkém sídlišti a do práce jezdí na mopedu. Každé ráno je možné zahlédnout legrační postavičku v zimním kulichu s bambulí a motorkářskými brýlemi pamatujícími ještě tatíčka Masaryka. Nejezdí rychle, nikam nespěchá. Práce mu začíná až v devět. Ví, že má čas stavit se v trafice, koupit si noviny a v blízkém bufetu posnídat. Své zaměstnání bere jako nutné zlo. Osm hodin ve své kanceláři, spousta formulářů, pár kafí a smích té nové sekretářky. Nicméně v zimě je tam teplo a v létě příjemný chládek... Z práce se teší domů. Těší se na pocit, že konečně vezme za kliku svého bytu ... těší se na večer. Už je doma, kvapně ze zebe sundává těsný oblek a převléká se do něčeho pohodlnějšího. Balí si věci do batůžku a opět vyráží do ulic. Autobusem se nechává dovézt až na konečnou, několik kroků a vnoří se do studeného šera jarního lesa. Posledních pár metrů běží. Necítí tíhu gravitace. Strhává ze sebe oděv, nevydrží napětí a už se vznáší mezi korunami stromů. Ladně skáče z větve na větev, nasává čerstvý vzduch, uždibuje mladé lístky a vychutnává  jejich vůni. Větve se pod ním skoro neprohýbají. Zvířata už si na něj zvykl, je tady denně. Ptáci se ho nebojí, sedí spolu na jedné větvi a nevšímají si ho. Pozoruje dění kolem sebe a ...usmívá se, začíná se chechtat a teď už řve smíchy. Vyplašil veverku, ve zmatku upustila šišku a nadává na něj. Pomalu se stmívá a on jakoby se náhle probouzel ze zlého snu, slézá ze stromu, štítivě si utírá ruce do trávy, pomalu se obléká a odchází na zastávku. Zanedlouho už sedí opět v autobuse. Opírá se o okenní tabuli, má zavřené oči a ... opět se začíná usmívat.
FLO
13. 06. 2001
Dát tip
Já mu vlastně závidím.

Deltex
13. 06. 2001
Dát tip
Souhlasím s FLO... jinak je to hezký! Měj se fajn!

Ber
12. 06. 2001
Dát tip
zvláštní ...má to kouzlo

Popelucha
12. 06. 2001
Dát tip
taky se začínám usmívat, je to fajn...

Rising_Star
12. 06. 2001
Dát tip
:) líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru