Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čečna 90.léta:Chlapec a kameraman

05. 01. 2008
0
2
786
Autor
Crawler

inspirováno skutečnými událostmi dle vyprávění pana Štětiny

Mrazivo. Bílo. To je kouř. Je jím prosycen vzduch široko daleko.

Ani vítr ho nerozfoukal. Je ho všude cítit. Člověk se jím až zalyká.

Hrozný hluk. Rány. Jedna za druhou. Zmatek. Bomby. Město.

Zbyly už jen trosky. Z domu zbyla vždy jen jedna zeď.

Pokud měla štěstí…Ulice. Není poznat kudy vedla. Celé město pokrývá koberec z cihel a kamení.

Uprostřed toho všeho dítě. Chlapec. Špinavý. Zaprášené černé vlásky, bílé obočí, prach na řasách…

Zoufalost. Je mu vidět v očích. Strach. Je cítit všude kolem. Nenávist.

Na druhé straně ulice. Muž. Na rameni kameru. Evropský televizní štáb.

Zprávy ze severního Kavkazu. BOMBA záběry!

Dítě na něj upře své černé hluboké oči. Vlévá se mu do nich nová naděje. Rozběhne se.

Směrem k muži s kamerou. Křičí. Z plna hrdla křičí.

Strýčku!!! Strejdo!!! Vezmi si mě! Prosím, VEM si mě k sobě!

Neslyšíte? Co to řve to usoplený dítě? Co chce?

Kameraman couvá…Chlapec k němu vztahuje ruce. Prosí.

Muž krok dozadu. Natáčí. Bomba záběry!

Strýčku!!! Vezmi si mě! Prosím…

Fakt skvělý záběry! Kameraman dotočí poslední záběr usopleného chlapce,

který zůstal na světě sám, protože jeho rodiče a bratr leží pod troskami.

Kameraman se otáčí zády a poslední, co vidí je slza na chlapcově zaprášené tváři…


2 názory

moc dobře nerozumím tomu, proč je to napsané skoro jako telegram, tady za slova navíc neplatíš...navíc celá ta věc pak působí podivně sekaně co se tématu týče, tak viz. Dero...nejspíš si nás všechny chtěla chytit za srdce tím, jak je to strašný...ano, ono to bezesporu je, ale z té věci je už od začátku cítit, že to směřuje přesně do toho, že nás chceš šokovat a dojmout...a to je mi dost proti srsti, nemám ráda, když mě autor tlačí tak okatě do nějakého pocitu (a všimla jsem si, že to děláš u všech těch věcí, co tu zatím máš)

Dero
05. 01. 2008
Dát tip
Z literárního pohledu nevydařené a z toho lidského to není nic než citové vydírání. Výjimečně citlivá záležitost, hluboká a významná, si zaslouží výjimečné zpracování. Ne takovou plytkost.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru