Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kocovina

06. 01. 2008
2
7
1704
Autor
Lan

 

Pokaždé na podzim, když spatřím na poli hejno černých ptáků, slyším jeho chraplavý hlas:

„To nejsou vrány. Jsou to havrani."

Chladné podzimní ráno. Prolezla jsem neznámým oknem neznámého domu na neznámou zahradu. Mezi starými stromy bez listí budka s vyřízlým srdcem. Dosedla jsem obnažená na ojíněné chladné dřevo. Kolem hejno hladově splihlých slepic. Na klín mi skočil rezavý kocour. Hlasitě předl. Hřál...mě prokřehlou, nevěřící.

Černí ptáci s krákoráním dosedali a zase vzlétali z korun starých stromů.

Tohle žiju? To není sen? I tyhle vrány jsou skutečný?

„To nejsou vrány. Jsou to havrani.“

V okně neznámého domu se objevila zarostlá tvář neznámého muže. Z úst mu stoupal bílý obláček, když zvolal chraplavě do mlžného rána ta slova. Jako by četl moje myšlenky.

Oknem s oprýskaným rámem vrátila jsem se do domu. Mezi prázdnými lahvemi od piva, rumu a laciného vína, kolem rozestlané postele s pruhovanými obrovskými peřinami...k telefonu.

Muž přikládal do kamen a mluvil ke mně, aniž by se na mě podíval:

„Usnulas dřív, než sem stačil zatopit.“

Zvedla jsem sluchátko, vytáčela pomalu číslo taxislužby.

Jenže. Nevěděla jsem, kam mají pro mě přijet.


7 názorů

Bič
12. 03. 2008
Dát tip
hezké

palino8
06. 02. 2008
Dát tip
vskutku zaujímavé

Lan
20. 01. 2008
Dát tip
I já...

tu som sa stratila;)

Lan
06. 01. 2008
Dát tip
JENŽE...TO NENÍ O BOJI...JE TO O DOCELA NĚŽNÉ VZPOMÍNCE...TAK, JAK SE VYBAVÍ PŘI PODZIMNÍ PROCHÁZCE MEZI POLI... ALE ROZUMÍM...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru