Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 26

07. 01. 2008
1
5
1319
Autor
R.P.

     Toto je schizofrénia, ktorá čnie v každom z nás. Zmietame sa medzi tým, čím by sme chceli byť a tým, čím sme, čím sme sa sami učinili. Zostali sme stáť na mieste. Ani krok vpred ani vzad. Len stojíme a čakáme, kedy sa stane niečo, čo rozhodne za nás a nechá priechodnú iba jedinú cestu. Stojíme a snažíme sa pozerať obidvomi smermi naraz. To sa však nedá ak ste sám, no dá sa to, ak sa sám v sebe rozštiepite na dve rozličné osobnosti, s protichodnými cieľmi a túžbami. Vtedy to však už prestávate byť vy. Depresívna neuróza rozsekne vaše vnútro ako meč. Vzniknú dve osobnosti. Jedna má to, čo druhej chýba, a druhá zas to, čo prvá potrebuje, a tak sa ani jedna nemôže presadiť a vydať svojim smerom. Zostávate na jednom mieste, pretože ste rozdvojený (nie ste kompletný), a ste rozdvojený, pretože zostávate na jednom mieste. Cieľ máte priamo pred sebou, no nikdy ho nemôžete dosiahnuť, aj keď je na dosah ruky.

     Východisko tkvie v tom, že žiadne východisko nie je. Táto rovnica nemá riešenie. Ak zostanete tým, čím ste, nikdy sa nepohnete. Zostanete väzňami seba samých a toho, čo ste zo seba vytvorili. Zostať sebou samým znamená dobrovoľne prijať status väzňa i svojho väzniteľa. Jedinou možnosťou je smrť. Nie smrť ako taká, ale usmrtenie všetkého nízkeho a nerozhodného vo vás, prerodenie sa do úplne inej osoby. Ide tu o duševný proces, o očistenie svojej duše od všetkej špiny, ktorá ju ťahá k zemi. Až potom nájdete duševnú rovnováhu, pokoj a smer, ktorým sa máte vydať. Vaša duša sa povznesie a vy sa budete na svet pozerať s nadhľadom. Už vám nič nebude brániť, žiadne pochybnosti, žiadny strach. Zostane už len jeden smer, jedna cesta, jedna tvár, jeden človek a  jeden cieľ. Všetko, čo je nutné urobiť, je spáliť za sebou všetky mosty, zabudnúť na to, kým ste kedysi boli, jednoducho sa stať novou, úplne inou rovnicou. Takou, ktorá riešenie má. Tou jedinou, ktorá ho má. Staňte sa slobodnými a zároveň strojcami svojej slobody. Toto za vás nikto iný urobiť nemôže, v tejto záležitosti je každý odkázaný sám na seba. Boj, ku ktorému má dôjsť, sa totižto odohrá tam, kde vám nikto nemôže prísť na pomoc – vo vás samotných. Oheň musí spáliť všetko, aby zostalo miesto na to, čo príde potom. Na vás.


5 názorů

R.P.
08. 01. 2008
Dát tip
:)))

martinez
08. 01. 2008
Dát tip
přece to nevzdám! já četla třeba desátý proroctví... trochu mi to připomíná tím jak musím přemýšlet a soustředit se - ale todle je navíc eště slovensky!

R.P.
07. 01. 2008
Dát tip
vlockaa - no, čo ti ja viem. ten môj spisovateľ je skôr individualista - osamelý vlk. nesnaží sa nikomu nič dokázať a nič si nenahovára. kašle na ostatných, chce si len vyriešiť svoje vlastné problémy a žiť si svoj život podľa svojich vlastných predstáv a pravidiel. ten imaginárny tunel je akoby jeho zhmotnená psychika, ktorú je treba dať do poriadku, aby si mohol urovnať veci a ďalej fungovať. (a medzitým si kladie zásadné otázky) martinez, bohužiaľ, asi nie som dobrý románopisec:),ale zato ty si vytrvalá ako včelička

vlockaa
07. 01. 2008
Dát tip
no podla mna riesenim je uverit svojim schopnostiam a tak oslobodit svoju volu...konat napriek moznym sklamaniam a chybam...na to je potrebna motivacia...nedavno som docitala vybornu knihu laska a vola, ktoru napisal Rollo May...je to existencialny psycholog, ktory uvadza psychoterapeuticke priklady z praxe, ktore maju vela spolocneho s tvojim hrdinom, zvlast pribeh spisovatela, ktory je presvedceny ze je neschopny pisat...jednoducho nechce byt silny, bohaty, slavny...lebo ma strach, ze ho jeho otec nebude milovat, ked nebude slaby...to je v hlbke jeho podvedomia...ma fixnu predstavu aky by mal byt, aby bol prijatý...akonahle to objavi s clovekom, ktoremu doveruje, otvori sa a podeli, dokaze sa pozriet na svoju chorobu z odstupu, analyzovat ju, ba zvitazit nad nou... ...ludske vedomie, rozum, vola a srdce...maju obrovsku silu...ak je pred nimi jasny ciel...zmysel existencie...dokazu obrovske veci, prekrocit svoj tien...zelam ti to:)

martinez
07. 01. 2008
Dát tip
už to vypadá skoro odborně... je dobře že je to tak nakouskovaný

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru