Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

silvester

08. 01. 2008
1
15
812
Autor
snehuliak

venované palovi...

Bol to najlepší silvester. Celkovo super štyri dni, ale teraz je mi strašne… 

Bolo to úžasné pretože som na chviľu ušiel z reality, unikol bratislave, povinnostiam a stresu. Už na Vianoce sme boli na chate, čiže dostať sa do”prázdninovej nálady”nebol pre mna problém. S bratom sme stopovali a v dedine nás už čakali ostatní. Potom následovala jedna z mála zlých vecí-musel som aj s batohom na pleciach vyšlapať do kopca asi  šesť kilometrov k “našej” chate. Ale už túto cestu šla ONA somnou. Ja, ONA a Brano sme spolu šli hore kopcom. Rozprávali sme, išli a chvíľami aj mlčali, ale až tak mi to nevadilo, lebo tyto dvaja sú ľudia s ktorými si rozumiem aj keď nič nehovoríme. Večer som robil hlúposti, ale o tom to je. Proste veci na ktoré nezabudnem aj keď niesú dôležité, ale tešia ma,lebo som sludmi ktorí sú mi blízky a spolu sa zabávame. Do cca druhej sme hrali karty. ONA, ja, môj brat a Katka. Keď som zaspával, uvedomil som si,že to nieje prvý krát čo sNOU spím v jednej miestnosti. Spomienky, spomienky...aôle už je to pre mna normálne. Normálne dievča s ktorým robím nenormálne veci, ktoré mi však už teraz s NOU prídu normálne.

V sobotu sme vstali a pomaly sa vydali na výlet. Do dediny prišli všetci, no dvaja sa rozhodli, že to im stačí a šli naspäť na chatu. Najskôr sme aj šli po značke, no tú sme po chvíľi stratili a tak sme šli ako sa nám chcelo po lesných cestičkách dalej. Hrali sme slovnú hru, ktorá po chvíľi chytila každého-akoby hádanky..Ale bolo to super ako sa každý zapájal a hral-aj ONA. Poobede sme prišli na chtu. Tá istá a dlhá cesta nám keď sme sa hrali prešla úplne pohodovo. Poobede sme čítali, hrali spoločenské hry, jedli, niektorí pozerali na laptope filmy..a večer sme pili. Ja, Brano a zavolali sme aj baby, lebo nemôžme tak sami..tak sme si pripili aj s NOU a Maťou. Kalvados. Pitie proste k Silvestru patrí.A hlavne na Slovensku...Potom sme yase do r8na hrali kartz, kto prehr8 pije. ONA prehr8vala, ale pi5 nechcela.

Silvester samotný bol tiež super. Ráno som JU mal zobudiť, aby somnou šla na výlet. Po chvíli prehovárania sa však postavila a povedala:”Pozri ja nemám problém vstať, ale to všetko ostatné čo je potom mi vadí! Nezvládnem to a nechcchcem si robiť zle. A radím to aj Tebe. Pozri(a medzitým si lahla späť)tu vedľa mna je ešte jedno volné miesto. Kľudne si tam môžeš lahnúť a spať. Ja s tebou potom pôjdem na krátky výlet do lesa za rohom…”A tak som tam kvôli NEJzostal. Ešte som odprevadil tých troch, čo na ten výlet naozaj išli a lahol si vedla NEJ. O desiatej zazvonil budík-dohodli sme sa s Branom,že pôjdeme aspon do obchodu(aby sme večer mali čo piť..). Zobudila sa aj ONA, ale nakoniec s nami nešla. Išiel som len ja, Brano a Luba. Po ceste sme trochu rozprávali, ale väčšinou len tak šli.V podstate sme len nakúpili a vrátili sa na chatu. Ajtak to ale bol výlet na dve hodiny. Keď sme sa vrátili oni akurát vychádzali von na tú prechádzku do lesa. Ja som sa šiel umyť. A kedže som mal mokré vlasy..atď. zostal som na chate. Tam sme zase len sedeli, rozprávali sa ...Po chvíli zavolali Amigovi, že sa sáčkujú kúsok od chaty na kopčeku. Tak som s Amigom vyšiel vona sáčkovali sme sa s nimi. Vytvorili sme velkúdráhu a šli sme. Ja cedľa NEJ-a všetkým to tak prišlo normálne…jediné čo bolo na tej srande zlé bola nerovnosť terénu. Dpoteraz mám z toho modriny, ale za tú zábavu to stálo. Proste sme mali radopsť so šmýkania sa po snehu ako malé deti. Potom, keď sa bolesť začala prejavovať sme sa vrátili dnu. Ja som sa rozprával s Branom. To ma tiež potešilo, lebo on je predsa úžasný človek-aj keď tak na prvý pohľad nevyzerá. Hrali sme karty a prišli výletníci…a už ani pesne neviem ako to ubehlo a bola polnoc. O polnoci som zapaloval na futbalovom ihrisku za chatou moju raketu za 80 korún z dediny a zároveň otváral šampanské. Aj Brano zapaloval”raketu”, otváral šampanské a ešte aj kopol do lopty-naraz!Bolo to super, lebo všetci mali dobrú náladu. Väčšina ludí si tým šampanským pripila. ONA si dala asi moc, lebo nasledujúce asi dve hodiny sedela na gauči opretá o mňa, zaspávala. Ale mne bolo fajn. Občas som odbehol dať si s branom slivovicu, alebo tak. Hrali sme daľšie hry, pozerali hlúposti v telke..a boli spolu. Potom sme sa pretláčali. Obidvaja sme prehrali a tak sme aj ja aj ONA zase sedeli vedľa seba a pozerali. Nedržali sme sa za ruky ani nič,len sedeli vedľa seba a cítili, že sme tu spolu…a pritom som tam bol aj s ostatnými. ONA mi prišla ako príjemná samozrejmosť. Potom sme ostaly už len piati. Brano, Kubo, Mata, ONA a ja. A tak sme so zvyškom slivovice hrali macháčka. Blbé bolo,že som skoro každé kolo pil ja. S Branom sme spomínali na zážitky z minulosti a tak som navrhol či sa nejde niekto prejsť von. ONA súhlasila, Nakoniec však šiel aj Kubo s Maťou. Nezašli sme moc daľeko-len na to futbalové  ihrisko, kde sme hrali futbal. Ja a ONA proti nim dvom. Vyhrali sme a bolo to fajn. O siedmej sme šli spať. Malinovka pri hlave..Vstal som o desiatej. Hlad ma dostal z postele. Tak som jedol, sedel, upratoval..A ešte sme stihli hrať aj futbal. Chalani proti babám. Skoro sme to prehrali a odpadol mi gombík na gatoch. Ale teraz som si tak uvedomil, že to bol úžasný novoročný futbal. Aj vdaka tomu, že sme si nenadávali a brali to s rezervou a radosťou. Obed a posledná kartová partia. Sedela vedľa mňa. Zase bola JEJ prítomnosť pre mňa”samozrejmosťou”. Príjemná samozrejmosť…prišiel majiteľ, my sme doupratovali chatu, zobrali všetky veci a šli. Pre NU prišli autom nejakí cudzí ludia. Išli lyžovať na Oravu.My ostatní sme to celé museli samy zošlapať a ešte aj cesta vlakom bola iná! Príjemná samozrejmosť odišla. Necestovala s nami. Ja som sa pomaly vracal do reality a bolo mi čoraz horšie. Bolo mi na tom Silvestri dobre kvôli NEJ? Bolo by to iné keby tam nebola?začal som sa pýtať sám seba. Cesta vlakom domov bola už totiž úplne iná. Bola bez ducha, bez nálady, bez NEJ. Najhoršie bolo, že doma ma čakala frajerka. Realtita! Keby som nebol so skautmi určite by som bol s nou. Takto som zažil najlepší silvester, ale zase mi to pokazilo náladu keď som sa vrátil späť..to ONA! Nedokážem mať rád dve, žiť v dvoch svetoch. Dvojitý život. 4o ale spraviť? 

Bol to najlepší silvester. Celkovo super štyri dni, ale teraz mi je strašne...

Kto vie aký bude tento “nový” rok


15 názorů

a "rejče" máš ty odkiaľ, ha? :o)

zlyvkus, ja som zo stropkova, u nás zmizia :o)

zlyvkus
13. 01. 2008
Dát tip
rejče... zmiznú :) aaa na tip to nie je, bez ohľadu na to že som si skoro vylámal oči na chybách

bajron
08. 01. 2008
Dát tip
najoné:sa ucim ale dal som si to ako precitat neskor...nesimulujem;)

Najmladšia
08. 01. 2008
Dát tip
mozes mi hovorit Gabika..ved jake pak copak:)..aha..a jako vobec v tom nemam zmatok teraz..vobec nieee...takze palo je autor, ty si ONA..a ta frajerka je kto?..jediny zachytny bod sa tym padom pre mna stava Kubo....a neospravedlnuj sa za chyby.... bajron ty sa nevyhovaraj....lebo ti budem vycitat ze asimilujes:D

snehuliak
08. 01. 2008
Dát tip
ja sa velmi ospravedlnujem za chyby..ale ja som uz raz taky clovek(a okrem toho som to teraz po sebe ani nepozrela..)SORRY!! kludne ti poviem ty "najmalsia!, ale neviem kedy sa budeme vidiet.. palo je "autor"...

bajron
08. 01. 2008
Dát tip
ach jaj ja si poslem avi a sa sem potom vratim ked bude trochu viac casu na precitanie...

Najmladšia
08. 01. 2008
Dát tip
ja sa zase vzdialim ku kniham... tak zatim

no neváhaj a zavolaj... ja idem čosi mimo písmáčka poorganizovať... ale vrátim sa!

Najmladšia
08. 01. 2008
Dát tip
tsss...myslis ze sme tu vsetci materialisti..ze sa nehanbis...umelcov s tipmi :)...zavolame aj bajrona a zlyvkusaka..a tanecnika?....co?

vymením chybky za tip - zmizia - priletí... ;o)

Najmladšia
08. 01. 2008
Dát tip
to mne chybky voobec nevadia...ved ja som kralovna chyb..takze kludne snehulacik..kluuudne

azda ďalší jožo?! :oD a toto je hlásenie? dobre sa mi to čítalo ale chybky som objavila... :o)

Najmladšia
08. 01. 2008
Dát tip
cau snehuláčik...celkom fajne sa citalo o Orave,ked pridem do blavy musis mi to povedat..teda nemusis..ale mohlo by sa mi to povedat:) A kto je Palo?.....kalvados som "nepila" odkedy som dociatala vitazny obluk:)))) paradajka mrkni sa na tohoto zmrzlouna

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru