Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...a zase ty Vánoce!

12. 01. 2008
0
2
504
Autor
Manely

Můj první pokus o fejeton

„A tati, bude mít ty velký zahnuty zuby nahou?“ „když vydržíš, budou i zuby!“ asi jen málokdo nezná reklamu na Kofolu, která jako jedna z mála nepohoršuje lidi ani nevnucuje zaručeně nejlepší výrobek na trhu, ale spíš nutí k smíchu a také je samozřejmě neklamným znakem toho, že Vánoce už klepou kosu za dveřmi. Jenže každý má jiný názor na to, kdy takové vánoce vlastně začínají. Jednoznačně jasno mají obchodníci, jen co nadšení a po vzdělání toužící studenti opět po dlouhých prázdninách provalí brány svých škol, v hypermarketech se oprašuje vánoční výzdoba a pulty se plní řetězy, baňkami a světýlky různých barev, tvarů a velikostí stejně tak jako čokoládovými Mikuláši a adventnímu kalendáři. Úžasně výhodné vánoční slevy si ve dveřích podávají ruku s letními výprodeji a místo slečen v bikinách v reklamních letácích zaujímají američtí Santa Klausové, kteří se zaručují za naprosto nejlepší cenu vánoček za posledních deset let.  A to samozřejmě není jediné, už výše zmiňované televizní reklamy začínají pokradmu maminkám vnucovat svítící medvídky se kterými jejich ratolest usne ani nemrkne nebo například milujícím přítelkyním desetkrát výkonnější holicí strojek, který zbaví jejich miláčka vousů i s masem, aby byl ještě přitažlivější než normálně!  Ale kdy opravdu neklamně poznáte, že Vánoce už takřka sedí vedle vás na pohovce? Když už i hlavním tématem televizních zpráv je, že kapsáři kradou kaprům šupiny a prodávají je na černém trhu nebo že nelítostný dav stojící frontu na vánoční stromeček ušlapal 90letou babičku a v počasí varují před vycházením z domu, kvůli zvýšené koncentraci lidí s nákupní horečkou. A už jsou tu opravdu, sedíte pod napůl opadaným vánočním stromkem v kaluži, kterou vyrobilo vaše příbuzenstvo ve snaze uhasit hořící ubrus, na který se nešťastnou náhodou převrhla svíčka, zrovna když jste se natahovali pro kousek připáleného cukroví, které se svým tvarem jen velice vzdáleně podobá původnímu kolečku. A jste zavaleni kupou dárků. Jenže k čemu je posilovací stroj, který vám dala tetička ve snaze vám taktně naznačit, že byste měli nějaké to kilo shodit, když víte, že stejně bude za týden ležet pod postelí a zapadávat prachem? No a jak využijete keramickou pokladničku, když veškeré své, byť pramalé úspory, máte na svém kontu? Asi jen na to, abyste měli proč nadávat na příbuzné pokaždé, když utíráte prach. Sejně si ale jen stěží pamatujete, které že to vlastně byly vánoce, kdy vás obdarovali sadou nerezových hrnců, i když vědí, že jediné jídlo, které vám zaručeně jde, je polévka ze sáčku. Naše letošní vánoce ovšem budou určitě nezapomenutelné, maminku chytl žlučníkový záchvat, milovaný otec dostal obsílku od policie kvůli překročení rychlosti a ségra dostala kopačky, prostě vánoce jak mají být.


2 názory

StvN
13. 01. 2008
Dát tip
Koho ještě může bavit psát o Vánocích? Teda pokud ti není patnáct.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru