Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z GRUNTU

13. 01. 2008
7
8
1743
Autor
Lan


 

Začínám od podlahy.

Odstranit všechno prašné, prohnilé, zpráchnivělé. A umělé. Dostat se k podstatě.

Mé potřeby jsou prosté.

Chtěla jsem jen vytřít podlahu.

Nejdřív jsem odstranila koberec, pak linoleum a teprve potom začala vytírat podlahu z prken.

Ale vytrhala jsem nakonec i ta prkna, ztrouchnivělá, jak pod neprodyšným pokrytím nemohla dýchat. A tak jsem se dostala až na hlínu. A vynesla i tu hlínu.

Takhle jsem to udělala ve dvou domech. Jeden nebyl můj. Strýc podlahu už nikdy neobnovil. Prodal dům bez podlahy.

Chtěla jsem vytřít i v jednom bytě. Zase jsem odstranila kovraly i linolea pod nimi. A dostala se na beton.

Padla na mě tíseň.

Dole pod tím betonem žili lidé. Chvíli jsem je pozorovala. Otvorem kolem trubky od topení.


Když začnu myslet na sebe, začínám od vesmíru


8 názorů

No jo, byt v paneláku. Tam se na hlínu jen tak nedostaneš. (-:

Lan
23. 11. 2010
Dát tip
Ano, Biči, Mirka je silné jméno. Mirka se ve světě neztratí. Mirku jen tak někdo nezprzní. Po skoro třech letech jsem tu na to narazila. A zvedla si tím náladu!

Bič
12. 03. 2008
Dát tip
je to v kruhu už mám vymyšlené jméno pro holku. Mirka. už dávno.. to protože Mirka je takové silné jméno. Mirka se ve světě neztratí. Mirku jen tak někdo nezprzní pro kluka mi ted napadlo nějaké, kde je hodně "O". Otomar. nebo Otomor. nebo Otomotor. všechno v kruhu.. jenom nevím, co na to řekne manželka

dobré

pupin
14. 01. 2008
Dát tip
Při ryze fyzické práci se mi také vyvalují nesmírně vesmírné myšlénky...takovému plynutí fandím...

avox
14. 01. 2008
Dát tip
Je k zamyšlení. Všichni jsme unikáty, nezapomeň :-)

papouch
13. 01. 2008
Dát tip
hele, to není pro radost, to je sakra pro zamyšlení... ,-) Nejsi Ty philosophka? .-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru