Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 29

22. 01. 2008
1
4
1234
Autor
R.P.

no comment

     Človek svojho tieňa je diabolská potvora. Vezme to, čo je krásne a zosmiešni to, zdeformuje, zoškliví na nepoznanie od originálu. Toto potom nazýva krásou a umením. Oslavuje hranatosť toho, čo má byť guľaté a krivosť toho, čo má byť rovné, domnievajúc sa pri tom, že objavil skutočnú krásu. Nie, nič neobjavil. Jeho spotvorená prirodzenosť mu skrivila pohľad na svet a on potom svojmu pohľadu a svojej skazenej prirodzenosti prispôsobuje svet okolo seba a tým ho ničí. Ničí svet pre ľudí a robí ho prijateľnejším pre tiene. Avšak načo vytvárať svet pre tiene, keď ich nebude mať kto vrhať? Tá neresť, ktorá nás svári, tá pekelná potreba, sa nazýva uznaním. Je to túžba po uznaní, čo človeka prinúti aby bol radšej vysoký medzi nízkymi, ako nízky medzi vysokými. Túžba po uznaní nás núti klesať čoraz nižšie a nižšie a hľadať indivíduá a podsvetia, ktoré sú nižšej podstaty ako my, kde sa nám ľahšie podarí presadiť, kde sa ľahšie dopracujeme k uznaniu a obdivu. Je to však falošný obdiv, pretože čím hlbšie do pekiel sa ponárame, tým vzrastá závisť. Opájame sa sladkým mokom, ktorý je ale skrytým jedom, otrávenou ambróziou. Tí pod nami nám slepo závidia a preto nás volajú k sebe s prísľubom uznania, falošného uznania. Stiahnu nás k sebe, pretože naša túžba po uznaní je silnejšia ako my. Stiahnu nás k sebe, ale už nás nepustia. Zahryznú sa a vycicajú všetko, čo stojí za to. Než si vo svojej opitosti stihneme uvedomiť čo sa stalo, už dávno budeme jednými z nich. Spokojní sami zo sebou, klesajúci čoraz nižšie a nižšie, až na samé dno.

     Aj malé dieťa má toľko rozumu, aby pochopilo, že toto nie je ten správny smer cesty, ktorým by sme sa mali vydať. Bohužiaľ vo svojej jednoduchosti uvažovania – pretože v jednoduchosti je krása a dokonalosť – si len deti dokážu uvedomiť, že to tak je. Rast, starnutie, pribúdanie rokov akoby nám každým dňom uberalo na inteligencii, akoby nám zatemňovalo rozum filtrom hlúposti. Výsledok už poznáme. Žijeme ho.


4 názory

martinez
22. 01. 2008
Dát tip
víš že já ráda... a dobrou , mizím právě :o)

R.P.
22. 01. 2008
Dát tip
martinez to vystihla myslím dosť dobre na to, aby som k tomu musel niečo dodávať:), ale ďakujem za potrápenie sa nad textoúvahopríbehom.

martinez
22. 01. 2008
Dát tip
já zas souhlasím s tím že to lidi celkem vystihuje, tak obecně většinu z nás - možná ne až do všech naznačených nebo domyslitelných extrémů ale dyž se rozhlídnu, sedí to to o čem píše vločka by být mělo, s těma touhama... ale myslím že většinou není

vlockaa
22. 01. 2008
Dát tip
podľa mna to je trochu inak...clovek tuzi po tom, co ho presahuje...ci je to nizkost alebo vysokost...ci je to hlbka alebo plytkost...ci je to radost alebo smutok...anjel alebo demon...voli si jednu z polarit, casto podvedome (mozno na zaklade toho, co prezil)preto, aby spoznal ten druhy pol...preto sa casto moze zmenit k pravemu opaku...jedine co povazujem za nebezpecne je, ked clovek prestane s hladanim...ked dojde k rezignacii, apatii, strate motivacie, poznavania...vtedy pada jeho osobnost a j inteligencia... ...na druhej strane je dolezite zachovat harmonicku rovnovahu...nepadnut len do jedinej polarity...smutku, nizkosti, plytkosti...ako je to casto v sucasnej postmodernej kulture...neverim, ze to cloveka nezgniavi...rovnako ako spolocnost v ktorej travi cas, ludia ktorymi sa obklopuje, hudba, kt. pocuva a ine veci... clovek musi pochopit smutok, aby si vedel cenit radost...stastie, aby pochopil bolest...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru