Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodej príbehov - pokračovanie 32

28. 01. 2008
1
3
945
Autor
R.P.

Boh, o ktorom sa tu hovorí, nie je rozhodne Bohom kresťanským, ani moslimským...nie je bohom žiadneho existujúceho náboženstva...(poznámka autora)

     Kto teda vidí celok? Kto pozná pravdu? Len ten, kto sa vznáša vysoko v oblakoch bez krídiel. Ten ,ktorý stojí mimo tohto sveta ako jeho stvoriteľ, ten ,kto stojí v tomto svete ako udržovateľ, a ten, ktorý je týmto svetom tak, ako je svet ním. Iba on vidí to, čo stvoril, v celku. Iba on dokáže prečítať celý kód, hoci to robiť nemusí, pretože ho vopred pozná. Iba ten, kto je samotnou svojou podstatou paradoxom, stvoriteľom i stvoreným, iba ten vie všetko.

     Ten mi zrejme v mojej situácii neporadí. Hoci by možno aj chcel, musí mlčať aby bol naozaj tým, čím je. Bohom. Musí mlčať, nech by akokoľvek chcel, pretože tým chráni najväčší dar aký nám dal. Slobodu. Slobodu rozhodovania, slobodu mysle, slobodu vôle, slobodu ducha, slobodu ísť si svojou vlastnou cestou, slobodu v tom, či budeme listinu osudu len čítať, alebo vezmeme do ruky pero a sami ju napíšeme. Slobodu, ktorá znamená byť svojím vlastným bohom, byť bohom svojho vesmíru. Musí mlčať, aby bol Bohom, a mlčí, pretože ním je. Nie nadarmo sa hovorí: „Od ľudí sa učíme hovoriť, od bohov mlčať.“  

     Opäť som v tom teda zostal sám. Tu mi naozaj nikto nepomôže. Musím si pomôcť sám. Všetko by bolo jednoduchšie, keby sme žili niekde v krajine rozprávok, kde je všetko možné a kde vždy dobro víťazí nad zlom. Ale kde takúto krajinu nájsť? Myslím, že možno pred dávnymi časmi existovala, a možno sa niekde v ďalekej budúcnosti opäť objaví, no dnes je rozhodne iba snom, spomienkou, vyhasnutou pahrebou, ktorú rozfúkal krutý vietor našej reality. My sme spôsobili zánik takéhoto miesta, pretože sme odmietli uveriť v neuveriteľné. Krásu sme premenili v sen a nočnú moru sme vypustili z najtemnejších zákutí nášho strachu priamo do ulíc, aby krv zmenila v prach a srdce v kameň.

     Ja viem, čo si teraz hovoríte. Viem, ten svet úplne nezmizol. Je ukrytý v našej predstavivosti, je ukrytý v nás a môžeme sa do neho kedykoľvek utiekať. Môžeme sa v ňom skryť pred všetkými starosťami a útrapami..., no jedno nemôžeme. Nemôžeme v ňom zostať, nemôžeme v ňom žiť svoj život. Nie naozaj. Nie pokiaľ zostane zamknutý v našom vnútri.

     Ja som však vo svojom vnútri, vo svojom svete, vo svojom tuneli, a snažím sa vyriešiť len a len svoj problém, ktorý nesiaha za hranice tohto sveta. V tomto svete je všetko možné, ale nie je to také jednoduché, pretože tam, kde je všetko možné, je takisto všetko nemožné. Je ťažké vysvetliť to. Je to ako byť naveky väzňom. Byť väzňom, spútaným na rukách aj na nohách ťažkými okovami a nemôcť sa pohnúť, je v podstate to isté, ako byť úplne slobodným a nemať kde ísť, nevedieť kde ísť. V prvom prípade sa pohnúť nemôžete, v druhom neviete, čo vlastne znamená, že takisto nemôžete. Väzeň žijúci od narodenia celý život vo väzení sníva o slobode, ale keď sa na slobodu dostane, nevie čo má robiť. A tak spomína na časy strávené vo väzení, keď nemusel robiť nič, len to, čo mu povedali. Nehovorím tu o slobode, ale o SLOBODE s veľkým „S“, o rozprávkovej krajine bez hraníc, v ktorej ak neviete čo máte robiť, ste stratení.


3 názory

R.P.
29. 01. 2008
Dát tip
:)

vlockaa
28. 01. 2008
Dát tip
ludska dusa dokaze pretvorit svoj priestor na pribytok boha...je to vec slobody...povedat bohu svoje ano...povedat laske svoje ano...napriek vsetkemu...to je ten jasny ciel...vzdat sa seba, pretoze clovek je viac ako len ludska bytost...clovek je sucastou boha...univerzalneho vedomia...vsetko je JEDNO...citim to ked to zijem...fascinuje ma ako ma to presahuje...iba laska moze byt nekonecna, vecna, presahujuca...je vsade a vo vsetkom...v kazdom zazracnom stvoreni...zasnem ako dieta, ktore objavuje vsetko poprvykrat...a zaroven tusim, ze nestihnem objavit vsetko...skor ako stihnem nieco vypovedat...rozplyniem sa ..vsetko cenne a krasne a hodnotne je prchave a krehke...o tom je zivot...zrod i zanik...bolo by hlupe nevyuzit kazdy okmih co najzmysluplnejsie...vnimaj a zasni...ocami dietata...hladaj a objavuj...

martinez
28. 01. 2008
Dát tip
...musí mlčať aby bol naozaj tým, čím je. Bohom

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru