Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Guardian angel

Výběr: Pacer, Print, Markéta, thalina
30. 01. 2008
33
30
5052

.

.

.

 

Guardian Angel

(můj andělíček strážníček

byla blonďatá)

 

Andělíček strážníček

olysalá lebeň

křídla jenom víra

úsměv na tři prsty

ale byl

můj

opatrovník dušiček

sršel pomocichtěním

smál se horké hlavě

a vytleskával vesele:

 „ve dne v noci

padám

letem peří

dávno mrtvých

ptáků“

ochránil mne             

            pocit

            zimy

                        tehdy na poli

            bylo ladem uskladněno

            jaro

                        a zítřek

od zlé moci

            vyzpovídal se

skrze sepnuté dlaně

všechno bylo

tajemství

 

.

.

.


30 názorů

Garay
16. 02. 2010
Dát tip
A co se mu stalo? Chuďátkovi... a kdo tě teď hlídá?

Aragorno
10. 02. 2009
Dát tip
humorne,svieze,inovativne:-)

Tak jem tu po čtyřech letech. A ejhle. Starší... Připomíná mi, že mám také anděla který se kdes plazí a jen mě pozoruje. Ovšem až mu přečtu tyto řádky ohlídne se, vzlétne a buheme se procházet jarem! Díky...

Vesly
20. 09. 2008
Dát tip
Má oblíbená modlitba:) Tip...

Madelaine
13. 09. 2008
Dát tip
Šípečku, Ty jsi snad čaroděj... :-) T

pété
28. 05. 2008
Dát tip
:) jeste me teda nenapadlo napsat basnicku na modlitbu a tahle vůbec není špatna..t

hm, co je kár? :o) díky všem za zastavení! Hezký den A.

jo seš asi dobrej kár:)

pété
26. 03. 2008
Dát tip
úžasné, dlouho jsem nečetla něco, co by se mě takhle dotklo..opravdu. Nejsem sice věřící a nevím, zda nějací andělíčci jo nebo ne, ale tohle je krása. t

R!So
03. 03. 2008
Dát tip
milá..blonďatá :)

Ještě pro a2a2a, prosím Tě vážně. NE

Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, dlouho. A najednou tu jsem. Rozepnu kritiky a první Bořek. Poslední báseň a čtu. Cítím prvoplánovost, bláhovost, ale cit (byť neupřímný). No snad aspoň něco. Báseň pomalu vymírá koukám. A na internetu už jenom porno!

Rajmund
12. 02. 2008
Dát tip
Poslední píšící scholastik v Česku.

Ahoj Jirko, díky za kritiku, se kterou v mnoha ohledech souhlasím. I vám všem ostatním velmi děkuji za návštěvu A.

a2a2a
10. 02. 2008
Dát tip
Milý Augustýne, tahle báseň se mi nelíbí, viděno prizmatem tvé ostatní tvorby. Připouštím, že nemám svou obvyklou a správnější vstřícnou náladu, a tak riskuji, že se mýlím, a pokud ne, ještě lépe. Báseň pro mne začíná sympaticky rozpustile (mám na mysli jakýsi prolog), je dobře zvolený k následnému textu, který je zásadnější a také dobře nastupuje, ale už v první sloce využití dvou okřídlených rčení ... na tři prsty... ...ale byl můj... za sebou působí nedostatkem fantazie. Nejde o opisování, naopak jde o vhodné využití, ale právě to, že jsou za sebou řazena dvě tato úsloví, převalcovává dojem z tvé invence v úvodu sloky. Trochu podobně působí i druhá sloka ...horká hlava... a sarkastické ...vytleskával vesele... Třetí sloka je naopak tím, pro co tvou tvorbu ám rád. ...Padám letem peří... je krásné,.... dávno mrtvých ptáků ... již méně, ale velmi dobře zapadá do kontextu. Předposlední sloka mi obsahem, ale i vyjádřením přijde až deklarativní. Poslední sloka ...skrze sepnuté dlaně... by se sice také mohla zdát ve vyjádření také deklarativní, ale podle mne tomu tak není. Ačkoliv úvod ...zítřek od zlé noci... je ještě v zajetí sloky předchozí, mám z ní hezký a uvěřitelný pocit, snad proto, že si stále namlouvám, že hlásit se k upřímné modlitbě chce kus odvahy. Navíc úplným závěrem ...všechno bylo tajemství... dáváš doznění široký prostor, který báseň uvolňuje s oněch, jak to cítím, jednoznačných obrazů v předešlém textu. Nedát typ, byl bych nespravedlivý.

Markéta
05. 02. 2008
Dát tip
velmi něžné, prosté a voňavé :-) avi

soňa
05. 02. 2008
Dát tip
*****

Toscana
01. 02. 2008
Dát tip
Teda to je tak krásnýýýýý sršela bych taky pomocichtěním, aby to jaro už jen ladem neleželo... děkuju za pohlazení krásou. *t.

Rajmund
31. 01. 2008
Dát tip
líbí se miž.

oleandr
30. 01. 2008
Dát tip
velmi povedené a krásné

Oldjerry
30. 01. 2008
Dát tip
Nerozumím ti pokaždé, jdu dál, ale tohle mne zatáhlo zpátky.*

katugiro
30. 01. 2008
Dát tip
Nu, postup 'anděl-peří-sepnuté dlaně' mi moc nedal a přidaná směs taky není zrovna invenční. Máš lepší.

pozorovatel
30. 01. 2008
Dát tip
„můj andělíček strážníček byla blonďatá“ kdo to řekl? je to skvělý a mně vystačí víc než zbytek textu

Pacer
30. 01. 2008
Dát tip
pro mne prolog zbytečný, text výtečný Bez bázně a hany máš u mne *V. Jetě nějaké rozbory básně? Soudruzi?

levan
30. 01. 2008
Dát tip
"anjelik moj kde lietas, ze blizko pri mne nestojis..." *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru