Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po životě - 2 ......

22. 10. 1999
0
0
179
Autor

Opět jen pro silné nervy :-)

Dům prastarý, na náměstí stojící, nechvalně proslulý, svým obsahem. Z náměstí vejdu, vstupenku koupím, Na podívanou nezvyklou. Dveře plačící, po kapce oleje, jen ztěžka se otevřou. Jdu dolů po schodech….. ….. a mám strach! Pod schody v příšeří, v rohu opřená, s křížem na víku, rakev stojí. Pár místností, světla spoře svítící, atmosféru ponurou, jen umocňují. Ticho a chlad, trochu zvláštní smrad, Lebky se zkříženými hnáty se šklebí, z šedivé zdi. Jdu okolo a….. …… a mám strach! Ve třech místnostech, ve věčném spánku, s kameny pod hlavou, napuštěni balzámem, spí s rukama zkříženýma na prsou Kapucíni. Kolem hlavy mají zvláštní svatozář z mincí, ve všech měnách. Civím na ně, jako ve snách ….. …… a mám strach! Ve věčném klidu, této krypty, staletí tráví, ani se nepohnou. Smutná galerie smrti, protkaná noblesou toho, co bylo. Pomalu odcházím, ze zvláštních místností, čert mi byl dlužen tuhle zkušenost. Nad dveřmi visící, nápis na rozloučenou, psaný na věky, je velmi výstižný. Zní: „Co jste vy,byli jsme my. Co jsme my,budete vy!“ Vycházím na prosluněné náměstí tak kypící veselým životem a ….. …… a mám strach! ……. jako všechny bytosti, …….že jednoho dne, …….budeme jako oni!
slavek
27. 10. 1999
Dát tip
nedivím se, že máš strach...

Print
22. 10. 1999
Dát tip
Tys byl v kapucínské hrobce v Brně? Moc se mi tam líbí!:-))

Nalim
22. 10. 1999
Dát tip
Jo budeme jako oni, už se těším

Kloucek
22. 10. 1999
Dát tip
Doporučuju ještě kapucínskou kryptu ve Vídni a kutnohorskou kostnici.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru