Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hvězdný tulák

22. 10. 1999
1
0
2406
Autor
Nalim

Tímto dílem se završuje depresivní trio,
vzniklé během jedné krize.

Věnováno těm, co něco takového zažili či zažívají (tedy vlastně všem).

Jsem hvězdný tulák. Toulám se nezměrnými kosmickými dálavami, zcela sám. Cestuji věčnou nocí od hvězdy ke hvězdě, nemilosrdný chlad absolutní nuly se mi plíží až k srdci. Proto tak cestuji, snad žár některého slunce rozehřeje to mé srdce a ono začne opět bít. Pro ni bít. Zrovna nedávno jsem mířil k jedné hvězdě nádherně žluté a krásné, ona však zhasla, jen tak jednoduše. Ledový krunýř kolem duše hned zesílil a tiskne více. Nyní stojím v prázdném prostoru, naplněném jen mými odpadky tužeb a přání a nevím, ke které hvězdě z miliard se mám teď vydat. Která bude dost silná na rozpuštění ledové hroudy, jíž jsem se stal? Má vůbec smysl takhle marně hledat? Raději poletím do černé díry, kterou nic neopustí, a rozplynu se v singularitě.
sk8ergirl
29. 04. 2004
Dát tip
Tak nevím, spíš asi nelíbí....

Lyrel
27. 04. 2004
Dát tip
je to hezký, asi si to vytisknu a budu si to číst takhle na depku:-)

Saxanka
07. 05. 2000
Dát tip
A hvezdicky obloha to je moje Minmochodem krasne napsany....

Sarken
05. 12. 1999
Dát tip
Ode mě se ho teda dočkala, taky jsem to zažila. Pokud jde o řešení, souhlasím s Bibšou.

rebeca
12. 11. 1999
Dát tip
no jo, spíš mi to přijde jako Morrison. Kritika je krutá věc, protože slyšet: si dobrej kluku, tvá báseň mi dala hodně, je snužka pokryteckejch keců. Můj názor: tvá báseň čeká na pochopení.

Anonym
01. 11. 1999
Dát tip
clovece vzmuz se, dyt si docela sikovny synek, tak
prestan brecet na internetu a jdi se poprat se zivotem
;-)

kačka
30. 10. 1999
Dát tip
Ledový krunýř kolem duše hned zesílil a tiskne víc, rozplynu se ... celé se mi to líbí, možná pro tu marnost odchodu po hvězdách co pro nás blikaj a pak samy zhasnou, možná jsme přespříliš zaměřeni jen na tu svoji a ona zaclání jiné, menší, která je dál a září intenzivněji, to jen my jsme neprohlédli...a nevztáhli se.

slavek
27. 10. 1999
Dát tip
opravdu to znají všichni.

Merle
25. 10. 1999
Dát tip
I já doporučuju Londona, tahle je od něj asi nejlepší.
Jinak si nemyslím, že by to bylo nějak příliš patetický. Některý části mi o obzvlášť vyhovovaly, u jiných se mi samy doplňujou jiný druhy slov.
Jestli konci rozumím, tak to za to nestojí.

Bibša
24. 10. 1999
Dát tip
Ach, jestli je to opravdu završení, jsem jenom ráda... jako dílko se mi to líbí. Poslední sloce nerozumím, ukončila bych to před ní. Ledový krunýř kolem srdce doporučuji rozmrazit ještě před prvním sněhem, pak už to půjde těžceji:-), pro jistotu si pořizuji na tu naši věčně plánovanou návštěvu svářečku, ju?

Mrzí mě, že mě to věnováno není :-) nazažívám to a nepamatuji si , že bych někdy zažila :-)

YGi
22. 10. 1999
Dát tip
nevyhrožuj, patetiku

Kloucek
22. 10. 1999
Dát tip
Tuláka po hvězdách už napsal Jack London (doporučuju), ale to bylo o něčem jiným než o lítání od díry k díře.

zkumavinka
22. 10. 1999
Dát tip
dobry, dobry... ale tu cernou diru bych nedoporucovala... nevzdavej to, hledej... jednou urcite tu spravnou hvezdu najdes... :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru