Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HAVRANÍ RÁNO

10. 02. 2008
2
10
1804
Autor
Lan

 

Přes všechna volání jara probírám se do krákoravé zimy. Ostré chladno proniká oknem, které nikdy nedovírám.

Neprobouzím se v embryonální poloze, která mi dává každé ráno pocit znovuzrození. Probouzím se v poloze Ježíše Krista na kříži. Nepřibita, znehybněna. Moje živé vlasy lehoulince povlávají.

Vstanu?

Proč jsem, Kriste, ve Tvé znovuvstání nikdy neuvěřila?

 

Před mým všudypřítomným pohledem lidé staví pro sebe moje chrámy. Umělci vytvářejí tisíce a tisíce cubilefixů všech velikostí. A ty největší a nejkrásnější staví na hlavní oltáře mých chrámů, které ztrácejí obvyklý chlad. Lidé přicházejí za mnou, za Nadějí Smyslnosti.

Rozechvějí se při každém povlání mých vlasů.

 

Prudce jsem se posadila. Poklekla a odklopila okno dokořán.
Havrani! Už dávno vím, že to nejsou vrány.


10 názorů

Edvin1
04. 02. 2011
Dát tip
Takže Tvůj novotvar. No a nikdo nic nenamítal, všichni se tvářili moudře.... :-O

Lan
04. 02. 2011
Dát tip
Edvine, děkuju!...za všechny Tvoje vstupy...skoro už mě přestávalo bavit psát! Překlepy opravím. A: krucifix - z latiny: cruci fixus pověšený na kříž A můj (tak trochu kosočtverečný) cubilefix - cubile: doupě, pelech, brloh, hnízdo, lůžko, postel. Nic to neznamená...můj výmysl.

Edvin1
04. 02. 2011
Dát tip
Co je to cubilefix? obvyklý chlad, přicházejí - překlepy!

Edvin1
04. 02. 2011
Dát tip
Trošku se usmívám nad tou kritikou... "Krása je v oku pozorovatele," řekl někdo. A tak Tě mnozí nepochopí. Nemělo by Ti to vadit - jen ať se na ten kopec za Tebou vyškrábou, Ty se dolů nespouštěj.

strácala som sa...

neroušek
11. 02. 2008
Dát tip
Mě jazyk přijde dobrý. Jenom jsem trošku nepochopil, o čem to je. Ale to zas nevadí.

katugiro
10. 02. 2008
Dát tip
Moc přívlastků jazykově přitažených za vlasy - krákoravé zimno, smutný obraz ranního lože, ztěžkle svěží závany zoufale zimní zahrady... dohromady příliš patetické a poněkud nudné.

Ay´Le
10. 02. 2008
Dát tip
jezisikriste:)) tohle fakt ne-e

Rabb
10. 02. 2008
Dát tip
hmm.. tak zase ráno.. přežilas.. :-)

Honzyk
10. 02. 2008
Dát tip
...ne, nejsi "po smrti"....to mi ver:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru