Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deja vu

09. 03. 2008
2
9
899
Autor
G2

Rozložil noviny po stole a začal číst. Titulky, stránku po stránce obracel a sem tam se skutečně začetl, pak se vrátil o stránku zpět, vytáhl přílohu a začetl se znovu. Po dvaceti minutách byly stránky tak zpřeházené, že ho to stálo další dvě minuty a spoustu energie uspořádat jednotlivé listy so původního pořadí. Že tady čeká už dlouho si uvědomil, když složené noviny položil na vedlejší židličku.

Pohlédl na hodinky. Půl hodinové zpoždění. Žádná akademická čtvrthodinka.

"Ještě jedno prosím," promluvil směrem k procházející dívce. Ta se znepokojeně ohlédla.
"Promiňte, už nepracuji."
"Tak požádejte kolegyni."
Usmála se. "Chtěla jsem říci, že už nepracuji a už vůbec ne tady."
"Vy jste dala výpověď?"

"Ještě jedno?" Ozvalo se od za mými zády. Uvědomil jsem si, že jsem úplný idiot.
"Ano," otočil jsem se.
"Promiňte," žblebtnul jsem směrem ke slečně, která se v tuto chvíli již bavila.
"Máte tu volno?" Ukázala na noviny na židličce.
"Samozřejmě," vzal jsem noviny a dal jsem je na druhou židličku.
"Jani, ještě jedno laté, prosím, dík," zahlaholila směrem k baru.

"Promiňte, vypadala jste jako servírka."
"No jasně," odvětila. "Takhle balíte ženský?"
"Pardon?"
"To byl vtip."
"Aha."
"Já jsem Vlasta."
"Těší mě. Hezké jméno. Já jsem Květa."
"Nápodobně,"
usmála se.
"Jako Květoslav."
"Aha."
Cítil jsem se poněkud trapně.
"Co děláte?"
"Píšu."
"Do novin?"
"Do šuplíku."
"Co píšete?"
"Ahoj,"
ozvalo se za mnou. "Máš tu ještě volno?"
"Ahoj Veroniko. Jasně, promiň." Noviny jsem položil zpět na stůl. "Jdeš pozdě."
"Promiň."
"Veronika - Vlasta."
"Vlasta."
"Veronika."

"Vlasto, mohla bys ty noviny dát někam jinam?" Jana stále nad náma a na tácu mělo pivo a laté.
"Jasně," odvětila a noviny položila na poslední práznou židli.
"A jednu kolu," zahlásila Veronika.
"Tak co's napsal dnes?"

Ta otázka byla adresována asi mně.
"Zatím nic. Přečetl jsem noviny, a pak jsem si chtěl objednat a pak si přisedla Vlasta."
Vlasta se usmála.
"Neříkej, že jsi nic nenapsal," řekla Veronika.
"Ne, zatím ne."
"Nevěřím Ti," usmála se pro změnu Veronika.
"Ne, fakt nic, možná později."

"Vaše kola," ozvala se znova Jana.
"Dík," řekla Veronika.
"A co děláš ty?" Podívala se na Vlastu.
"Já už nepracuji," odvětila.
Deja vú, pomyslel jsem si a vytáhl záznamník a začal jsem psát.


9 názorů

G2
10. 03. 2008
Dát tip
ach jo, tolik překlepů...do Prčic...

G2
10. 03. 2008
Dát tip
Jo, to je pěkně úderné! Zajímalo by mě, zda si někdo všiml, že se mění ze "Ještě jedno" osoba ze 3. na 1... Připadalo mi to legrační, protože se odděluji od děje na počátku a zároveň se, za věci, které "on" prohodil k domělé servírce prohlásím za idiota :)

Rabb
10. 03. 2008
Dát tip
och.. děkuji za bod.. :-) Dočetl noviny (i barevnou přílohu) a složené noviny položil na vedlejší židličku. Podíval se na hodiny. Půl hodinové zpoždění. Žádná akademická čtvrthodinka." tohle by tam klidně jako úvod stačilo, myslím si.. linii držíš, to jo, ale hned na začátku zavalíš čtenáře spoustou nedůležitých informací.. ..tak! :-)

G2
10. 03. 2008
Dát tip
Dobře - přiznávám. Bylo to automatické psaní, takhle jsem seděl v Týnské literární (už ani nevím, proč ji říkám "ODB"), ty noviny jsem opravdu čet' a přílohy překládal, pak jsem se nudil, tak jsem si vzal propisku a nevěděl jsem, o čem psát. Pak už jsem ten motiv zanechával v tom překládání novin ze židle na stůl a příbeh se rozvíjel sám. :) To je asi to, co tam vadí, ale snažil jsem se dál držet linii. Argemntaci Tobě jsem provedl pozpátku, teď se přiznávám...Takže máš detektive bod. :)

Rabb
10. 03. 2008
Dát tip
okamžik čekání a pak bumbumbum.. hmm.. no asi máš pravdu.. ale nějak mi tam ten odstavec prostě vadí.. :-) ale ty jsi autor.. :-)

G2
10. 03. 2008
Dát tip
Rabb - dík. Ty noviny jsou prostupujícím motivem, jak jsou přesouvány ze stolu na židli a zpět. Snažil jsem se vyjádřit ten okamžik čekání a pak...bum-bum-bum :)

Rabb
10. 03. 2008
Dát tip
ale jo, je to dobrý, jen se v tom dialogu sem-tam ztrácím.. možná bych se zbavil úplně celého prvního odstavce, není pro povídku potřebný a jakoby brzdí od "akce".. ..:-) ..*

moorgaan
09. 03. 2008
Dát tip
fakt ti ty povidky jdou../*

Skoro jako Woodyho filmy...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru