Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Útulek dělníků

21. 03. 2008
13
17
2125
Autor
Swětelnice

 

         Zůstala jsem posetá vážkami z donášky na pomezí jehličí a taveného sýru. Rozhlédla se po chlebu a tvrdila, že Slunce má čtyři měsíce. Nad odbočkou bylo spousta medu a bílých slonů, kteří na mě mávali růžovými rodokapsy. Z ruky mi námořník vyčetl prach a kapky..ty, které mi visely dnes v podpaží.

         Uhranul jsi mě dvojatostí a rozpuštěnými vlasy. Oddávajíc se tisknu k propustce a cvakám zubama. Čokoláda taje v kapse. Mít rád a ráda kamaráda. Spát s tlupou hmoždířů, co mi tlačí do pusy fialové bonbóny sladké jako jelito.

         Pokloním se před sedačkou z chvojí, co mi nedovolí rozprostřít své pomačkané tělo tam, kde by se chtělo… Popadnu šedou můru a jejím prachem potřu si vrásčité čelo, protože se mi chtělo.

         Změřím si rozptyl radosti a hlasů, abych, až vyhasnu, znala otázky na odpovědi sedmi modrých kormoránů tonoucích se v kalu vysmaženého oleje ze školní jídelny.

         Probodnu nahnilý balónek z lebek umělých krokodýlů a zahrabu to všechno svinstvo k mým použitým svetrům.

         Holýma rukama pohmoždím ti tvá rozložitá játra a poposednu si kousek blíž k mokřadům. Jen aby mě neslyšel…svázal by mě s jelenem potupným lanem hořkosti a blízkostí bychom si kousali ramena a dělali si důlky do kostí…nebo možná do kořenů stromů.

         Mrkala bych pak do ohně a žvýkala ptačí trus včera naložený stejně chutně jako zelený Hermelín. Podzim by mi ocumlával oční prstence bulev a hlava by mi padala slastí z poznávaného. Vytřeštěnost ti bude k ničemu, protože jsi vyděsil lány obílí a prodloužil dobu sklizně namočených klasů…popraskané hynou ti pod prsty a nechuť ti prorůstá kůží, aby našla důvod. Utři si bradu o její čelo, ale jen proto, že se ti chtělo.

         Zamávej mi svým modrým kloboukem s červenou stonožkou nad hlavami bublajících Pudinků a zapomeň na to, jak se nám někdy chtělo.

 


17 názorů

Annalis
17. 02. 2010
Dát tip
to se nedá moc hodnotit, působí to jako osobní vhled do snů. Spíše bych pochválila tvou práci jako něco, co vzbuzuje emoce.:-)

Puzzle
30. 12. 2009
Dát tip
Bože, to je ale něco!

Santi€
07. 05. 2009
Dát tip
právě včas. dnes mi to sedlo, právě v tuto chvíli víly ve výslužbě...

Swětelnice
07. 05. 2009
Dát tip
Děkuji opožděně všem.

Narriel
06. 05. 2009
Dát tip
I kdyby jen pro ten underground.. T. ;)

satannáš
30. 05. 2008
Dát tip
ju, tady si peklíčko rochní, dobrý obrázky T

Lakrov
11. 05. 2008
Dát tip
Něčím mi připomínáš (dávno nečtenou/nespatřenou) Abyss. Snad jsi o trochu méně ponurá. Nevím, mohu-li si dovolit jí poslat avízo. Tobě posílám Tip.

NePoe_ta
09. 05. 2008
Dát tip
Text lámal jako světlo, co s mateřským mlékem neodteklo. Verdikt - amnestii pro všechny z útulku. -t-

guy
17. 04. 2008
Dát tip
ólaláá - moc útulný text tak trochu mi tu kohosi připomíná, ale zřejmě je to jen shoda okolností ..

Honzyk
14. 04. 2008
Dát tip
o)

Santi€
14. 04. 2008
Dát tip
já se lekla a už se odsud jen tak nehnu, avi

Swětelnice
22. 03. 2008
Dát tip
Vzdychat pro neuspokojení, to snad moudré není... Bojovat za lidská práva, ale svých se vyhýbat, to je umění.

dadíková
22. 03. 2008
Dát tip
jo bezva*

Honzyk
22. 03. 2008
Dát tip
...se divim, ze sem nikdo nevlez....se lekli toho textu...tady uz panuji jiste "zvyky", bohuzel...((

Swětelnice
21. 03. 2008
Dát tip
/§/ Děkuji, opraveno.|\/| /§/ Děkuji, přijmuto a zpracováno.|\/|

Honzyk
21. 03. 2008
Dát tip
.."oddavajic", sim... ...a mavam ti.(cernym kozenym z Australie)... necejtim zadny naschvaly, vyborny surrealisticky text !!!***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru