Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

beze smyslu...

31. 03. 2008
2
2
778
Autor
Hanzi
Tmavou chodbou života si kráčím,
tajemnou to cestou svou.
Běžm, křičím,
 leč mi síli stačí,
a temnota svíra mi nad hlavou.

Za zvuku malebného to'nu,
hraji si ve strunách času.
Lidské smysly příčín se tomu,
že nezaslechnu člověčího hlasu.

Na hrobu voní lilie bíla
a ke kytce chci si přivonět
smysl mě klame,
vždyť tady byla,
nepoznavám vonný květ.

Lidská duše odešla si jara
jen tělo v černé zemi leží
tělo hmatu cit neudává
nastala zima bíle sněží.

A zemští červi rakví se sití,
a já si v klidu ležím jen,
bez jídla jak rybka v síti
v hlíně zemí polapen.






2 názory

Tak takovou dekadenci bych profackovala až do procitnutí. Karel Hlaváček? Známe? Běžím, síly, svíra mě - pravděpodobně. Příčí se - nejspíše, bílá, jara nebo zjara?, se sytí (dle kontextu). Čárky jsou pouze nastíněny halabala. Hanzi, já chápu, že někdo může být dysgrafik a mít s gramatikou potíže. Na druhou stranu bych nepodceňovala uživatele písmiče. Když už dokáže vložit dílo do správného pole, dokázal by stejně precizně otevřít stránku www.pravidla.cz a nebo se někoho pozeptat. Tohle každého čtenáře nesmírně unavuje. Čteš snad knížku, kde by bylo v jedné básni chyb jak naseto? Je to tvůj projev; můžeš tím dávat najevo, že čeština jakožto tvůj mateřský jazyk není tvoje silná stránka, ale také, že ti na tvaru básně nezáleží. To jsou potom tací, co píšou ze srdíčka pod tlakem. A čekají, kdo jim a co napíše. A dekadentně laděná báseň mě nevzala, hezky se popisuje, ale atmosféra je v ní jako když škrabu brambory. Hotové vzrůšo.

Dekadence T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru