Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ani TY se neodvážíš....

04. 04. 2008
6
25
2155
Autor
FunThomas

....otevřít tu skříňku....

Žijete si své obyčejné životy
- řůžové
-zelené
-duhové

možná si myslíte že jsem jedna z barev duhy
na první pohled stejný
- jak každý druhý.


ale co kdyby 
někdo objevil tvou černou skříňku, v tajném pokoji
kam nepustíš nikoho-nikdy

neměl bys strach, že duha zmizí?
a zůstane
-černá
-černá
-černá ?

25 názorů

Milly
08. 05. 2008
Dát tip
To poslední zní dobře.. .-) A dál?

FunThomas
22. 04. 2008
Dát tip
...masový vrah?...Islámský terorista?...Student MZLU? ...jedno horší jak druhé =)

Milly
22. 04. 2008
Dát tip
To snad ani nemám.. :-)) Já nevim.... Ale jako 1. mě napadlo: "Kdo seš?"

FunThomas
07. 04. 2008
Dát tip
dík :)

FunThomas
05. 04. 2008
Dát tip
to: J.B. - tak nějak.. - jenže toho kostlivce tam máme každý a on se cpe ven sám... a to nás děsí.. :) to: všichni: díky za kritiky

misty
05. 04. 2008
Dát tip
napad celkom fajn...mozno trosku popracovat a mozno ani nie...celkom plynie...sa rozplyva...

Na jednu stranu je to docela až povrchní věc,ale zas mě to docela dostává tou černou skříňkou - je to dost zajímavej nápad,jen to víc zpracovat... líbí se mi to,ale na tip chci něco víc :-/

oleandr
04. 04. 2008
Dát tip
povedená

Ay´Le
04. 04. 2008
Dát tip
co mate najednou vsichni s tou stejnosti..staci se jen poradne divat..

FunThomas
04. 04. 2008
Dát tip
jj.. máš naprostou pravdu... - i moje výtvory jsou z hlediska kvality hrozné - hlavně ty starší, když jsem začínal psát... Většinou si píšu jen tak do šuplíku - nechci tady všechny otravovat mou kvalitativně pokleslou poezií.. - na druhou stranu, protože jsem jen člověk, občas zatoužím slyšet názory lidí, takže se tady něco mého objeví.. - v téhle básni - jestli to vypadá, že omlouvám své chyby - není to tak.. - už když jsem ji dopsal a pročítal, říkal jsem si jestli tam mám tu interpunkci doplnit - ale ještě jsem některou i smazal... - jednou z původních myšlenek (i když se to asi nezdá) je jakýsi názor na dnešní konzuní společnost, vnitřní nesvobodu člověka... (ale přiznávám - ve výsledku to moc vidět není :D ) dík

FunThomasi, každý, kdo tu je nějakým způsobem a do jisté míry utváří písmák. Už asi třetí den si pročítám díla, u kterých je minimálně názorů. Zabrousila jsem raději do března. Ty výtvory jsou z hlediska kvality hrozné. Občas mi někdo odpoví, že tak se cítil, že to je jeho výpověď a když z básně nemám nic já, autor to prý niterně prožívá. Na to nemůžu říct AB. Otázkou je, jestli víme, co znamená publikovat - zveřejňovat a jestli máme natolik sebekázně, abychom některé pudy dokázaly eliminovat. Hele, já ti neříkám, aby to mělo puntíčkovanou formu a s mašličkou na žerdi. Nečtu jen milostnou poezii s tím, žě všechny beatnické pózy a stylizace nesnáším. V každé výpovědi může být něco, nechci mít předsudky. Já mluvím o tvaru básně. Kdybys to chtěl vydat, asi ti to nějaký korektor upraví nebo se zeptá, zda-li to byl autorský záměr a nakolik je to viditelné i pro čtenáře a taky vypovídající. To, že používáš čárky tam, kde se ti zlíbí - to je sice moc hezké, ale při interpretaci je to trochu zavádějící. To, že Bohumil Hrabal nepoužívá v knize interpunkci je dáno stylem i obsahem. Prostě taková kniha je. To, že tu bylo trendy psát všechny počáteční slova s velkým písmenem, za názvem tečku nebo odsazovat verše. Nemám nic proti, pokud je to na místě a autor je soudný v tom, kdy má jaký prvek použít. Aby to mělo smysl. Že mám pocit nejméně z deseti básní, které jsem tu přečetla, že jsou jen "uděláním si dobře" pro autora. Jo, to tak je. A k těm hrubkám - nediv se čtenářům, že pokud vidí dílo, které je orámováno gramatickými chybami a obsahově je spíše takovým malým "uprdnutím", tak že se čtenáři rozzuří a řeknou "aspoň ty chyby si oprav". Za chyby se nestřílí, když je autor schopný je opravit, přiznat a příště se jim vyhnout. Bohužel je tu dost ignorantů, kteří mají priority v srdíčku a říct si sami sobě něco pod vousy...To boj s větrnými mlýny. Fajn. Být inspirací...to je - dík.

FunThomas
04. 04. 2008
Dát tip
Pišta - spíše snaha z hlubokomyslnosti.

FunThomas
04. 04. 2008
Dát tip
to: Don´t_worry - já vím, jenže já se nesnažím aby moje básně měly nějakou předem danou formu... píšu tak, jak je mi to příjemné a podle toho jak se cítím. Jsem radši když obsah převažuje nad formou - znám báseň, ve které je na konci hrubka, ale jinak je to jedna z nejlepších jaké jsem kdy četl - odsoudím ji proto? - navíc někteří autoři nepoužívají interpunkci vůbec (např. B. Hrabal) ... já ji v tomhle díle použil jen jako zdůraznění jistých částí... ale jinak máš pravdu, jsem lajdák, jsem líný, dokonce se mi už stalo, že jsem uvažoval jestli je v nějakém slově s nebo z... - už jsem pár let nic pořádně nečetl... asi bych měl zase začít... nicméně jsi mě inspirovala k napsání dalšího dílka (možná - protože jsem líný, možná ho ani nenapíšu =) ) dík za kritiku. p.s. - na tipech mi vůbec nezáleží, mnohem raději si přečtu takovouhle kritiku ;-)

Snaha o hlubokomyslnost?

Dolfiness
04. 04. 2008
Dát tip
hm.. i černá je barva.. někdo je růžový, někdo černý, nevidím na tom nic špatného :) proto na básni nevidím pointu..

damaxy
04. 04. 2008
Dát tip
niekedy veru neviem

grafo
04. 04. 2008
Dát tip
da sa povedat ze zaujalo.. to s farbami

Ale? Dle mého záleží, protože v téhle přetechnizované době dost vypovídá o autorovi - třeba to, že je lajdák. Tipoidní čtenáře nacházíš, jak vidno, proto si dovolím svůj subjektivní postřeh, a to, že dílo na mě vyzerá jako nesmysl. (asi ti je někde má statistika, ale musím se ti svěřit s tím, že z velké poloviny tu básníci používají interpunkci jen tak halabala, a nemálo s tím souvisí i úroveň díla...aneb vše souvisí se vším)

Honzyk
04. 04. 2008
Dát tip
...ne, nemel..........

FunThomas
04. 04. 2008
Dát tip
Don´t_worry - na formě nezáleží.. :) (i když spousta lidí řekne že ano..)

Petrusha
04. 04. 2008
Dát tip
to nik nevie ale otázka znie zaujímavo takto položená :)

jednou velké písmeno, jednou tečka, dvě čárky, dva otazníky, sedm odrážek - nejsem z toho nijak moudrá, proto se raději ani JÁ neodvážím

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru