Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Země za stromy - Prolog

11. 04. 2008
0
7
496
Autor
Rjunosuke

Nehledáme jiné světy. Hledáme zrcadla.

 

Zeta Reticuli v souhvězdí Reticulum je sedm miliard let stará dvojhvězda vzdálená třicet devět světelných let od planety Gaia. Její spektrální třída byla určena jako G2, což znamená, že je velice podobná domovské hvězdě, taktéž žlutému trpaslíkovi Sol, ze které přišli, a tím pádem vyhovující jejich minimálním požadavkům na přežití. Zeta Reticuli má dva hlavní a dva vedlejší pásy asteroidů, ale pouze jednu planetu. Za šest set let pro ni najdou jejich potomci, které zanechali na Gaie, jméno. Ale nebude to jméno v pravém slova smyslu, bude to jen několik nesmyslných, nicneříkajících písmen a číslic, tak podobných miliardám dalších.

Jako kdyby je nic nenaučili, jako kdyby jim nevštěpovali již od mládí do jejich modifikovaných hlav, že oni a jejich potomci musejí následovat odkaz svých otců a uctívat jména světů, které byly vykoupeny krví mnoha statečných mužů a žen, o kterých dnes nemají ani potuchy. Jako kdyby je celou tu dobu, než odletěli, nevedli k poznání a prozření.

Minuly roky, staletí a milénia. A oni zapomněli. Zapomněli, že kdysi nežili na Gaie, kterou znesvětili novým jménem Země, ale na Solu, jemuž začali říkat Slunce. Zapomněli na učení svých prapředků i na místo, kam odletěli. Zapomněli na Galiesu. Zapomněli a zakrněli. Zůstali na Gaie, uzavření ve svých křehkých schránkách bez možnosti návratu zpět do mentální roviny jejich bytí, aniž by si uvědomovali, že tím zničili to, co generace před nimi budovaly tisíce a miliony let. Zničili všechno, co kdy mělo nějaký smysl a cíl, a než lid z Galiesy znovu vystaví své majestátní koráby a obnoví zašlou slávu svého domova, proteče ještě mnoho vody. A mnoho krve. Krve Ranoii.

Nehledáme jiné světy. Hledáme zrcadla. Oni ho našli, ale ztratili to, co se v něm mělo odrážet.

 


7 názorů

tak tak...

Tady jsme taky chyběly... Jak pravil moudrý George Veliký: "Ještě než jsem to dočetl do konce jsem zapomněl, co bylo na začátku." My bychom pouze za slovo "konce" umístily čárku a prohodily pořadí slov "jsem" a "zapomněl".

promiň, je to nuda

Rjunosuke
11. 04. 2008
Dát tip
Kdyby ses obtěžoval trochu uvažovat, došlo by ti že žádná jména v mém textu nejsou vymyšlená. Gaia=Země, Sol=Slunce, Zeta Reticuli pak bývá označována jako domovská hvězda "mimozemšťanů". S těmi triky nevím, co myslíš? Nehledě na to, že tohle je první díl. To není sci-fi (což ale z tohohle samozřejmě pochopit nelze). Nejsem si jistý, jestli jsi poslední poznámku myslel jenom ze srandy... Jestli to však bylo myšleno vážně, potom od takovéhoto člověka nemohu brát kritiku vážně. Neuraž se, ale tohle je opravdu ubohé. Ahoj

Rjunosuke
11. 04. 2008
Dát tip
Kdyby ses obtěžoval trochu uvažovat, došlo by ti že žádná jména v mém textu nejsou vymyšlená. Gaia=Země, Sol=Slunce, Zeta Reticuli pak bývá označována jako domovská hvězda "mimozemšťanů". S těmi triky nevím, co myslíš? Nehledě na to, že tohle je první díl. To není sci-fi (což ale z tohohle samozřejmě pochopit nelze). Nejsem si jistý, jestli jsi poslední poznámku myslel jenom ze srandy... Jestli to však bylo myšleno vážně, potom od takovéhoto člověka nemohu brát kritiku vážně. Neuraž se, ale tohle je opravdu ubohé. Ahoj

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru