Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jaroslav u hája

16. 04. 2008
0
17
1249
Autor
EMO_EMA
napíšem haiku
dostanem sa do formy
za každú cenu

17 názorů

oakbark
17. 04. 2008
Dát tip
Sestry, seslezte už z té pavlače a dejte si hudlana!

EMO_EMA
17. 04. 2008
Dát tip
len prekopcim kritiku uz som o tom vravela viackrat. ale som rada ze poznas co je haiku a ze je viacvyznamove. i ked poprvade mna ten druhy vyznam ktory tu kazdy spomina ani nenapadol.cize v mojej hlave povodne to bolo velmi konkretne. no.:-) ale tak asi je to moc nejasno napisane:-) 16.04.2008 21:48:42 EMO_EMA haiku by malo obsahovat aj urcenie obdobia vraj. a plno dalsich veci ktorym nerozumiem. samozrejme ked si to takto chceme rozpitvavat jednoznacne sa o haiku nejedna. jedine co som si z haiku pozicala je forma 5-7-5. a prave o tu tu teraz ide. a prave preto som si si to dovolila zaradit do kategorie haiku. ber to ako male podrypnutie ratacom slabik.:-)

Houmeles
17. 04. 2008
Dát tip
Příliš subjektivní. "Dostanu se do formy/za každou cenu" je klišé, jak dostat se do formy, tak za každou cenu. Co je tu míněno formou a o jaké ceně je řeč? Haiku je konkrétní.

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
a preco by sa nemohlo pisat nieco len pre formu? forma sa formou vybija.:-)

hups, sorry. prečítal som si ostatné komentáre a vidím, že som mimo. ale aj tak. písať niečo len pre formu... stále mi tam chýba nejaký ten obraz, nejaká myšlienka. ak je to pre teba téma... mňa absolútne nezaujala.

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
nepotrebujem. teraz neviem ci rozumiem pod pojmom pisacia forma to iste co ty. ja mam na mysli formu haiku.:-) a o tom myslim ze nie je zufale pisat. lebo myslim. aj vzhladom na internetove fora kde prispevaju ludia haiku. ze to je velmi vysoko aktualna tema.:-)

aj mi to tak pripadalo, ale písať o tom, že sa chceš dostať do písacej formy sa mi stále zdá zúfalé. a pred kým by som sa chcel preboha ukázať? inak porozmýšľať neviem, to je fakt, prednedávnom mi vybrali celý mozog :)

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
nepotrebujem. do formy ktora je s prvym versom uzko spata. prepac ale nechce sa mi ti vysvetlovat to co som uz vysvetlovala. pride mi to tak len ze sa chces ukazat. alebo nevies trocha porozmyslat. dakujem ti za komentar. i ked jeho prinos pre mna bol nulovy.:-)

napíšem haiku. dobre, napíš si. dostanem sa do formy. do akej formy? nechápem. do písacej formy, či do nejakej inej, ktorá s prvým veršom nesúvisí? za každú cenu. toto to dorazilo. celé haiku vyznieva ako nevydarený pokus niečo - hocičo - napísať. za kžadú cenu.

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
je malo vtipkov na ktorych sa mozes smiat aj dlhsie potom a vracat sa k nim. zvaslt u tych inteligentnych:-) fu ale tak to si ma uprimne zaskocila tou otazkou. ono je to dost tenky lad mat vyssie literarne ambicie. ale mozno len moj pocit ze si vela ludi stotoznuje vyssie ambicie s tym byt trochu vaznejsi.:-) no. ak myslis na vydavanie a tak. tak na to som nepomyslala. a ine ambicie. no. mojou chybou je ze sa vzdy slubim na desat veci a pokial ma nikto nekope do zadku tak pri nich nevydrzim.:-(

Nicollette
16. 04. 2008
Dát tip
chápu, takže šlo o formu haiku... tak v podstatě je to docela takovej inteligentní vtípek, takovej na to udělat "hehe" a nezajmat se dál... nemáš vyšší ambice literární? :)

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
haiku by malo obsahovat aj urcenie obdobia vraj. a plno dalsich veci ktorym nerozumiem. samozrejme ked si to takto chceme rozpitvavat jednoznacne sa o haiku nejedna. jedine co som si z haiku pozicala je forma 5-7-5. a prave o tu tu teraz ide. a prave preto som si si to dovolila zaradit do kategorie haiku. ber to ako male podrypnutie ratacom slabik.:-)

Nicollette
16. 04. 2008
Dát tip
já jsem zase slyšela že haiku by nemělo obsahovat dvojsmysly... a ten já tam vidím. Ale jak říkám, asi jsem nepodchytila tu správnou pointu

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
nic. nazov nie je dolezity pretoze haiku nema mat nazov. som pocula. a toto je len zmienka na jedneho slovenskeho klasika. jana holleho. aby som ludom pripomenula ze maju citat aj klasikov. http://www.klasici.sk/old/klasici/holly_jan-selanka2.html

Nicollette
16. 04. 2008
Dát tip
já to asi nějak uplně nechápu, se přiznám... co teda s tim Jaroslavem?

EMO_EMA
16. 04. 2008
Dát tip
mozes povedat aj nieco vecnejsie? preco je to podla teba kravina?

takéto kraviny si nechaj pre seba.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru