Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deník mého dětství

18. 04. 2008
4
18
1127
Autor
Kristýna

Sedím v noci u rozsvícené lampy,
skrz okenní skla se dovnitř dere tma.
Tím světlem by byl oslněn i slepý,
přesto sotva osvětlí nad mou hlavou tla.

To světlo je pro mé oči příliš ostré,
ač sotva postačí k četbě deníku.
Deník se neptá proč tady a kdo jste,
stačí jej po letech vytáhnout z šuplíku.

Ach, jak naivní byly sny mého dětství,
obavy, co asi přinese Ježíšek.
Jestli mi sestra všechnu čokoládu nesní,
zdali plyšáci neopustili pelíšek.

To už je pryč, to byla jiná doba,
teď pro mě prakticky úplně cizí.
Čas někde uvnitř nepříjemně bodá,
kde je, co bývalo ti v dětství
ryzí?


18 názorů

Mýlíš se,že dětství je pryč.Každý ho nosíme v sobě.Jen umět najít tu spojnici a dívat se chvíli bez nadhledu na všechno očima dítěte.TIP

Bíša
22. 04. 2008
Dát tip
S tipem - i s prkenným stropem...

BG: Nene, byl bych optimista. Rozený Jihočech ono "budějic" užije v psané formě, a při vyslovování pak "i" jakoby spolkne, byť jej lze v daném slově stále ještě nepatrně cítit. Myslím, že se nemáte čeho bát, kolego. Nejste Moravan. Je to dobré:)

kde je, co bývalo ti v dětství - slovo ryzí se schovalo a mě jako první napadly spalničky.... nápady máš, proč to nezkusit bez rýmů? zmiňovaná tla pochopí luštitelé kčížovek případně jazykovědci, v běžné řeči se nevyskytují a napříkald slovník scrabble je neuznává zajisté nechceš na tom být jako nejmenovaný autor, který píše obklopen encyklopediemi a slovníky - a stejně tak jeho třeba číst :-)

Rozdíl mezi Moravanem a Jihočechem se pozná na první poslech - Jihočech jezdí do "Budějc".

Trudný úděl nás, kreativců. Vždycky s naším nápadem zdrhne někdo jiný.

Nezapomínejte, že hovoříte s Pražákem. My jsme divní.

Nenachytal, pane kolego. Také luštím křížovky, takže význam slova "tlo" znám. P.S. Navíc jste trestuhodně nepochopil češtinskou brilanci mého předchozího PS. Styďte se.

Kokrouč
19. 04. 2008
Dát tip
no tak.. přinejmenším lepčí než veledílo Jizvy:) ježíšek pelíšek

Mno, jistě by stálo za to ještě nějakou dobu rozšiřovat slovní zásobu, než se pustíš do rýmu, nicméně - mohlo to být horší. MNOHEM horší:) P.S. Tla mě tla.

moorgaan
18. 04. 2008
Dát tip
uplne skvely.. jen ziram na tvuj vek jak vyzrale ..mas talent /***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru