Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TY!

18. 04. 2008
2
6
1327
Autor
fešák

Nápad vznikol počas písomky zo slovenčiny. So spolužiakom sme debatovali, prečo existuje iba ja-froma a on-forma, kľdune by predsa mohla existovať aj ty forma :). Diskutovali sme, či by to nemohlo mať výrazný sugestívny náboj. Žiaľ, nemá. Posúďte sami :) Promluv, Krytone, jak jde změniť to, co se právě deje? (Rimmer - Red Dwarf)

                                                                   TY!


Zobudil si sa celý spotený o štvrtej ráno. Z trýznivého spánku ťa prebral až príchod rýchlika. Je to zvláštne, po osemnástich rokoch už vlaky vôbec nevnímaš, ale tento bol pre teba vykúpením. Mokré pyžamo sa lepí viac ako nadržaná spolužiačka na dozvukoch.
Bol to len sen?

          Ešte rozospatý si sa vybral po pohár vody, len tak, na boso, hoci v byte nemáte koberce.
Chladivá podlaha ťa konečne utvrdila v tom, že toto sa ti už nesníva.
Vracajúc sa prezlečieš do novej košele a vlezieš naspať do postele s nehlbokou preliačinou znamenajúcou už roky pokojný spánok.

          Zrazu ťa prepadne desivý strach. Smieš zaspať? Naposledy keď si zavrel oči tak si zradil
svojich priateľov. Nie je to normálne. Vo sne predsa nemožno nikoho zradiť, je to iba sen, neovplyvňuješ to predsa. Alebo áno? Čo keď sa budeš musieť znova rozhodnúť? Čo keď ťa budú nútiť opäť si vybrať? Koho by si zvolil teraz?

Schúlený v rohu miestnosti si čakal na svitanie. Sestra ležala vedľa a spala, netušiac, že ty kúsok od nej bojuješ o svoj život.

Budík ani nestihne zazvoniť. Tvoje zmysly počuli aj to, ako sa chystal prebrať celý dom. Tri sekundy predtým ho vypli. Nie ty, ale tie tri sekundy ho jednoducho presvedčili, aby prestal ísť.
Noc bola dlhá, hoci trvala len 8 hodín, za tie posledné dve sa toho stalo viac, ako by si čakal.
       Ráno kruhy pod očami všetkým hlásia, že si veľa nenaspal, ale kto bude veriť študentovi, že tie vytrhané vlasy nemá od divokého sexu, ale od zúfalého čakania na spasenie.


V škole sa takmer nič nezmenilo, temné, ošarpané dvere ešte zívajú pri otváraní. Dnes si iba tretí čo nimi prechádza.
Postaršia pani pri vchode na pozdrav odpovie trochu nečakane.
,,Dnes ti bude horúco.“
,,Prosím?“
,,Dnes bude horúco.“
,,Aha, hmmm...“
Zvláštna žena. Vonku je zima, prší a fúka vietor, stromy pred školou takmer už vybili oblok na chlapčenskom WC, tak prečo by malo byť horúco práve dnes?
Nevravela náhodou, že tebe bude horúco? Možno sa ti to len zdalo, už neartikuluje ako kedysi, keď vyhrala Štúrov klas.
         
         Trieda vyzerá prázdna. Kde sú všetci? Akoby do nej už roky nikto nevkročil. Na laviciach je nános prachu, asi tak pol centimetra hrubý. Tabuľa je popísaná zvláštnymi slovami, už ich takmer nevieš ani prečítať.
,,Neodc*ád-ame!“
,,Rad*ej sm/ť!“
Zrazu ťa obliala horúčava. Dnes je naozaj nezvyčajné teplo. Do okna vletel malý leták. Dvakrát zakrúžil nad rozbitou lampou a potom dopadol na katedru, kde rozvíril sivý nános.





–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
                                                         “NARIADENIE č. 15“

,,Všetci, ktorí do 18.4.2020 nepreukážu na matričnom úrade svoj pôvod budú odvedení ako nečistí!
Každý, kto nemá od tretieho pokolenia aspoň jedného z prarodičov z Rasy, bude odvedený ako nečistý!“


                                                                                            
                                                                                                       Vydal dolupodpís................

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––



Podpis chýba, niekto ho musel odtrhnúť.
Sadáš si unavený na zlomenú stoličku a púšťaš sa do usedavého plaču.

Tak predsa je to pravda. Kto môže zmeniť vlastné sny?

6 názorů

fešák
20. 04. 2008
Dát tip
ach, keby to bola nočná mora, bolo by to super

salomesr
20. 04. 2008
Dát tip
dost dobra nocna mora, mne sa tam pacila ta nastojcivost podmienana "ty-formou" sen s volbou v uvode mi pripomenul Bukovcana na Sturov klas v zivote nezabudnem, to je lepsie ako Chalupkovo pero :) a myslim, ze vlastne sny nemozno zmenit

fešák
20. 04. 2008
Dát tip
neviem, no tá atmosrféra neviem či tam dobre vykreslená, na tom sa daol popracovať

Marys
20. 04. 2008
Dát tip
samozrejme, aj ja si zvyknem postavit hlavu :) a sturov klas registrujem, neboj :)))

fešák
19. 04. 2008
Dát tip
konzultoval som s niektorými ľuďmi, ktorí nechceli byť menovaní a sme sa zhodli, že v tej rpvej osobe by to bolo lepšie ale ako autor som si postavil hlavu, že toto bol zámer:D ale súhlasím, tie zámená chvíľami veľmi vadia p.s.: Štúrov klas som nemohol nespomenúť

Marys
19. 04. 2008
Dát tip
uj, tazko sa mi to hodnoti :) ... ten experiment s formou je zaujimavy, hoci trochu to tam brzdia tie zamena ti-ťa-tebe atd, ktorych je strasne vela, ale napad dobry.... no a co sa tyka poviedky, dost ma zaujala... hoci sa citim dost zainteresovany do niektorych autobiografickych vsuviek, ktore si tam vlozil, myslim ze moze zaujat aj ludi menej zainteresovanych...... a myslim, ze to malo, aspon pre mna aj skutocnu atmosferu.... zaujal si ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru