Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku v porcelánu

30. 04. 2008
14
31
2676
Autor
Bluedragon

sakury kvetou

jeřábi loukou tančí

na šálku čaje


31 názorů

jazzgirl
16. 07. 2008
Dát tip
Tak mě napadlo dát místo "na šálku čaje" do posledního verše "čajový obřad":-), ale to je jen taková má asociace vzniklá Tvým hezkým haiku:-)* (třeba se Ti to bude hodit, tak to tam klidně dej:-), autorská práva si nekladu, nejsem lakomec:-D)

Dává to logiku.

Sarrah
10. 06. 2008
Dát tip
:o)*

Santi€
09. 06. 2008
Dát tip
nehodnotím haiku ale jeřábová variace se mi moc líbí

Grainee
06. 05. 2008
Dát tip
Jééé. díky. Tak jsem o něco chytřejšíí.

Bluedragon
06. 05. 2008
Dát tip
já vím, tohle je pro mě úplně nové... tak se učím za pochodu :-)

jt
06. 05. 2008
Dát tip
nevím - já haiku moc nerozumím, ale - myslím, že sakury & šálek čaje & 5/7/5 k tomu nestačí .. :-)

Bluedragon
06. 05. 2008
Dát tip
sakura = višeň pilovitá, jeden z nejznámnějších symbolů Japonska Btw: v Japonsku začíná jaro až když rozkvete určitý počet kvítků na třešni :-) ... a už se nemusíš stydět :-D

Grainee
06. 05. 2008
Dát tip
Já nevím, co jsou sakury :o( Tak nemůžu říct... Stydím se.

jorel
02. 05. 2008
Dát tip
zajímavé. hravé a vtipné. *

Bluedragon
02. 05. 2008
Dát tip
Jsem rád, že jste se tu sešli z různých autorských proudů - zastánci formy 5/7/5, zastánci obsahu i ti další... :-) a byť to zní alibisticky, chápu vás všechny a děkuji za připomínky. Mám teď celkem lepší představu jak to napíšu příště. :-)

moorgaan
30. 04. 2008
Dát tip
me se to jako haiku zda, ale ten prechod zivych sakur na mrtvy salek caje me tam vadi.. bral bych to jako symbol ruzovosti sakur a porcelanu, to ma smysl.. ale vyjadreni poeticnosti tam chybi..

Oldjerry
30. 04. 2008
Dát tip
TO JE VÝKON... sloučit tři nesourodé obrazy do haiku. To vyžaduje stav mysli o řád výš, než je zen. Jediné, co zdůvodní sakury na louce je časové zařazení. Sympatické ale je, že se vracíš právě k tradičnímu 5-7-5.

Paulart
30. 04. 2008
Dát tip
Ne. Sice jsem se účastnila té hádky, ale já teď zkouším free-haiku. Jsou to většinou jen dva verše. O počet slabik tolik nejde. Beru to tak, ze podstatný je obsah. Podaří-li se předepsaná forma, tím líp. U žádného haiku si ale nepočítám na prstech :-)

Bluedragon
30. 04. 2008
Dát tip
Díky, když je řeč o formě, pod nějakým haiku se strhl poměrně drsný boj o 5/7/5 a kdosi tam připsal, že pro češtinu by se hodilo víc 3/4/3. Nebyla jsi to ty??? :-o)

Paulart
30. 04. 2008
Dát tip
Věřím tomu, že na tom šálku bylo obojí. Pozornost v okamžiku ale můžeš zaostřit jen na jedno. Buď na jeřáby nebo na sakury. "Sakury kvetou", "jeřábi tančí", to jsou dva děje, které nelze skloubit v jediném teď, leda s odstupem, poodstoupením. A to už pracuje autorský subjekt. Jak to udělat s formou 5-7-5, v tom ti neporadím, protože to sama nedodržuju. Jednoduše bych napsala: Na šálku tančí loukou jeřábi Nepovažuju formu až za tak důležitou. Zkusím poslat avi dvěma autorům, kteří formu 5-7-5 dodržují a možná Ti poradí.

archie
30. 04. 2008
Dát tip
z mého pohledu je jedno že tam jsou doopravdy, vyber to podstatné :)))

Bluedragon
30. 04. 2008
Dát tip
když na tom hrnku jsou fakt jeřábi i sakury, tak mi přišlo blbé psát jen o jeřábech :-( Co takhle: na šálku čaje jeřábi tančí loukou kde stromy kvetou Ale zas vypadnou ty sakury kvůli 5/7/5

Paulart
30. 04. 2008
Dát tip
Dobrá, na šálku čaje tančí loukou jeřábi, to by se dalo vzít. Ale ty sakury už tam jsou moc okatě naroubované. Ani pomlčkou mezi těmi dvěma obrazy to nezachráníš, protože spolu nijak nesouvisejí ani nejsou v kontrastu.

Bíša
30. 04. 2008
Dát tip
Také to tak vidím...

Deepness
30. 04. 2008
Dát tip
veľmi fajn na prvé haiku :-) *

Bluedragon
30. 04. 2008
Dát tip
sorry, to A na konci mě zmátlo :-D

kunka
30. 04. 2008
Dát tip
ha-ha, nevidel (-:

Bluedragon
30. 04. 2008
Dát tip
díky, a to jsi neviděla ten porcelán... :-)

kunka
30. 04. 2008
Dát tip
pekné

Bluedragon
30. 04. 2008
Dát tip
první haiku, ale já se polepším :-)

archie
30. 04. 2008
Dát tip
líbí se mi ten nápad, jen myslím, není to trochu uspěchaný?? víš, že si s tím šlo více pohrát, ale i tak říkám jo*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru