Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Padlí andělé

07. 05. 2008
1
5
780
Autor
ogmios

Padlí


Andělům vzali křídla…

Když padali,
oni plakali,
o milost boha žádali…
A z proseb prach
a nebe v snách…

Andělům vzali křídla
– potom Země se v nich shlídla,
a oni z ní teď nahoru
vzhlížejí, tváře jako z mramoru.

V srdci zbyla zášť.
Jejich zohyzděná tvář
teď nebi tiše spílá.

Však až přijde čas,
oni vyletí zas.


5 názorů

ogmios
08. 05. 2008
Dát tip
Když poslouchám nějakou písničku, zpočátku vůbec nevnímám o čem je, jenom jak mi zní. Podobně tomu bylo i u Andělů od Daniela Landy. Tuhle báseň jsem psal pod vlivem té písničky, ještě před tím, než jsem si uvědomil, o čem to Landa vlastně zpívá. Jinak satanista nejsem. Padlým andělem je sice míněn Lucifer, on ale nebyl jediným andělem, který byl zkopnutej z nebe, s ním padli i další, zpodobňovaní jako démoni, moje báseň by tedy mohla být o nich. Naznačoval bych, že od boha bylo nespravedlivé, že jim nedal další šanci. O tom je ale má báseň jenom zčásti. Spíš jsem jí chtěl říct, že každý, kdo jednou padl, se znovu může postavit, ať už je to kdokoliv. Že by se nikdo neměl vzdávat. Asi jsem to zašifroval moc důkladně, respektive nevyjádřil dost jasně. Profláklý nápad bych asi nepopíral, o profláklých verších nemůžu soudit, poezii z písmáka moc nečtu. CO se patosu týče - zbožňuju patos, sry, ale asi s ním budu koketoval i nadále. Zkusim ho ale omezit. A nakonec: dík za kritiku. Kritika je užitečnější než chvála, třebaže to druhé víc potěší.

Noe1
07. 05. 2008
Dát tip
patos, tisíckrát použité obrazy, neumělé rýmy ... příště zkus tzřeba něco méně vzletného

Kuchot
07. 05. 2008
Dát tip
promiň, profláklý nápad i verše, nic, co bychom už xkrát nečetli...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru