Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

6.Sen který mi nedá spát

08. 05. 2008
0
0
693

"Augumenti."zakřičí někdo a na mě vychrstne "malá" sprška vody.

Vyskočím z postele, začnu se otřásat a švihnu dotyčnou vlasy do obličeje.

"Jau."ozve se, otočím se a podívám se do ublíženého obličeje Evansové.

"Ale, šopak še nám štalo Lilynko? Někdo Ti šebral paněňku? Kdo ťo byl? Ukaš mi ho ať ho zmuším Crušiátem, ju?"začnu šišlat.

Lily se na mě ublíženě, podívá a začne mě honit po pokoji.

"Pomóc! Mániák!"křičím a uteču, Lily do společenky.

Za někoho se schovám a teprve až promluví, poznám kdo to je: "Malfoyová takhle rychle se u Vás v rodině mění názor?"

"Ááá,"zakřičím, "chytla jsem blbost! Lily, okamžitě mi připrav, lektvar proti blbosti!"

Lily, nás se smíchem pozoruje. Po chvíli se k ní přidá zbytek Nebelvíru a taky začnou sledovat naší rozepři.

"Takže, půjdeš semnou na rande?"rozcuchá si vlasy a´lá Potter.

"Ale,"nasadím nevinný kukuč, "já už kluka mám (nemám, kecám) a je hezčí než ty a Potter dohromady!"ušklíbnu se a vychutnávám si Blackův výraz měnící se jak aprílový počasí, ale žádný veselý výraz to není.

"Ty ještě budeš škemrat!"zasyčí.

"Hm, ale až vymřou všichni kluci a na světě zbudeš jen ty a,"odmlčím se, "to se doufám nestane. Takže, zatím arrivederci!" usměju se a zamířím k Lily.

 

****

 

"Ti kluci na Tebe zíraj víc, než když jsme šly do Prasinek a to máš na sobě uniformu."zahuhlá, Lil a dál blbě čumí na Pottera.

"Ulítly Ti vosy, baby Lil?"zamávám, Lily rukou před obličejem.

Lil se, probere z transu a už se mi konečně věnuje.

Po třiceti minutovém rozhovoru na téma Potter je pako, ale krásný pako se podívám na hodinky a zděšením vyjeknu.

"Lily, lektvary začaly před půl hodinou."řeknu jí a už se zvedám.

"Co?"

"Máme půl hodiny zpoždění!"zaječím jí do ucha.

Lily se, začne zvedat a po několika minutách už běžíme k učebně lektvarů.

****

 

Zastavím a vydýchám se. Potom nasadím oslnivý úsměv a bez klepání vejdu do učebny lektvaru. Projdu kolem vyjukanýho Křiklana a posadím se do druhé lavice. Lily, ještě stojí u dveří a omlouvá se Křiklanovi.

"Slečno Malfoyová, dnes v osm u mě v kabinetě."

"Pane profesore,"postavím se, "budu Vás muset zklamat, že mi nebude tou ctí pobýt s Vámi několik hodin, ale mám rande s Luciusem."dokončím svůj proslov a svalím se na židli.

Křikla, zalapá po dechu a zmůže se jen na: "Tak zítra."

Třída po mě ještě kouká, vyhledám Luciuse. Ten na mě čumí blbějc, jak Křikla a v očích se mu zračí otázka: Jaký rande?

´Jak můžeš mít rande s Malfoye? Je to Tvůj bratranec! ´přilétne mi od Lily, útržek pergamenu.

Rychle jí načmárám odpověď:´Je to můj nevlastní bratranec. Víc Ti vysvětlím na obědě. ´

Lily, kývne a dál si zapisuje to, co nám Křikla, napsal na tabuli.

****

 

"Teď budete rozděleni do dvojic, ve kterých budete pracovat po celý školní rok." Křikla, začne, číst seznam asi po deseti jménech se dostane, na mě.

"Jasmine Nicole Minette Elion Malfoyová a Sirius Black."

Nevím, jestli mám nadávat na to, že prozradil mé celé jméno neb na to, že jsem s Blackem.

Křikla, dočte seznam a dá povel k přesunutí. Dál zarputile sedím na svém místě, Black také.

"Vy nemáte dvojici, slečno Malfoyová?"

"Mám, ale…"

"Tak si k ní sedněte."

"Jsem snad dáma, ne?"

"Běžte si sednout!"pění Křikla.

"Sakra, ať se zvedne on! Radši bych seděla s Filchem než s takovým nadrženým úchylákem!"vyjedu na něj.

Po třídě se rozhostí nepříjemné ticho rušené jen bubláním v kotlích.

" Ubírám Nebelvíru padesát bodů za drzost. Pane Blacku, běžte si k ní sednout."nakáže, Black si vezme věci a přemístí se k mé lavici.

"Na co čekáš? Na pozvánku?"syknu a otočím se ke kotlíku s lektvarem.

"Nač tak zlá?"

"Nač? Ty se ptáš? Na Tebe Blacku, na Tebe! A teď mi dej laskavě pokoj!"

"Když semnou nemluvíš tak Ti aspoň udělám lektvar."řekne a odstrčí mě od bublajícího kotlíku.

"N…"pozdě, kotlík vybuchne a Black to schytá na choulostivé místo.

Škodolibě se usměju a začnu míchat Blackův lektvar.

****

 

"Jas?"chytne mě Lucius za rameno.

"Hm?"

"S kým jdeš na ples?"

"S nikým, proč?"

"No…ehm…nešla bys semnou?"vykoktá.

Naposled jsem viděla Luciuse v rozpacích když se počůral, protože ho babička nechtěla pustit na toaletu.

"Šla."usměju se a lípnu mu pusu na tvář.

****

Naložím si na talíř kuřecí salát a začnu, se Lily, zpovídat: "Můj táta je Malfoy, ale nepravej. Takže to vysvětluje všechno, na co ses ptala a…"

"Kdo je Tvoje matka?"přeruší mě, Lil.

"Elion Jasmine Minette Niöns De La Creou."odpovím jí s ledovým klidem a dívám se na Lilyiny reakce.

"T-ta vílí zpěvačka EJM? Tak už vím, po kom máš to pěvecký nadání."

"Hm."přikývnu.

Vzpomínky na maku mě stále bolí. Byla pro mě vším, teď jsem na všechno sama.

****

 

"No tak, Lily, nešil!"napomenu, Lil se smíchem.

Na Lily je velice zvláštní pohled. Vlasy rozcuchané, obličej nenamalovaný, šaty polooblečené. Prostě, nikdo by neřekl, že se právě chystá na ples.

"Já to nezvládnu."vzlyká.

"Zvládneš, já Tě upravím. Jsem přece metaformág."mrknu a hned si začnu představovat namalovanou a upravenou Lily.

Potom se podívám do zrcadla, vezmu si hnědou kabelku a běžím za, Lily.

****

 

Luciusovi poklesne brada.

´Je roztomilej. ´usoudím a dojdu si to ke zmijozelské partičce.

"Můžem?"zeptá se a nabídne mi rámě.

S radostí ho přijmu a otevřu dveře do Velké síně.

Jakmile vstoupíme, všechny pohledy se stočí, na nás. Nervózně se chytnu Luciuse za ruku, vzhlédnu na něj. Povzbudivě se na mě usměje a vede mě ke stolu.

****

 

"Já nemůžu!"funí Lucius.

"Ještě tuhle! Já jí miluju!"prosím ho.

"Běž sama."

"Tak dobře, ale až mě někdo sbalí."řeknu a kráčím si to přímo do středu parketu.

Začnu se svůdně kroutit na písničku Come Back To Me od Vanessy Hudgens.

´Tančím skvěle. ´

Tančící lidé se zastaví a začnou si mě se zájmem prohlížet.

****

 

Poslední tóny písničky dozní. Jako obvykle se ozve obrovský potlesk.

Dojdu k našemu stolu a sednu si.

"Od kdy takhle skvěle tančíš?"zeptá se mě Lucius.

"Máma zpěvačka, teda byla, dokud neumřela."zašeptám.

"Pojď se projít."řekne a už mě táhne ze síně.

****

 

Sedneme si na lavičku a začneme si povídat.

Po chvilce se ke mně Lucius skloní, zavřu oči a políbí mě.

Nesmělý polibek se mění ve vášnivý.

"Promiň, ale nemůžu. Jsem zmatená."odtáhnu se a uteču.

****

 

Odložím si kabelku a sundám si sponky. Potom zavřu oči a vlasy se mi změní z hnědých na původní barvu, bílou. Sundám si šaty, pověsím je na ramínko a dám je do skříně. Vezmu si z kufru hygienické potřeby a jdu do koupelny.

****

 

Moře tiše šumí,

je tu zlověstní ticho.

Otřesu se.

Nad mou hlavou proletí

zelený paprsek.

Po něm další, modrý,

červený a zase zelený.

Po chvilce odněkud

zazní potěšený řev.

Objeví se postavy

v černých kápích s maskami na obličeji,

Smrtijedi.

Nahmatám v kapse hůlku

a v duchu si opakuji Otčenáš.

Schovám se za veliký balvan,

ozve se dusot nohou.

Přikrčím se ještě víc.

Nad mou hlavou se objeví ruka,

zašmátrá kousek vedle mě.

Potom mě něco chytne za vlasy.

"Au!"vyjeknu.

Zběsile zamávám rukama

a shodím Smrtijedovi masku.

"Luciusi."vydechnu…


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru